Ohjee, paard in PANIEK!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Ohjee, paard in PANIEK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 16:17

Was even vanmorgen even op bezoek bij paard Whisper alleen alweer zat ze zichzelf compleet te panikeren puur alleen omdat haar vriendje (buurman Izzy) éven naar buiten was met een ritje. Maar zij deed alsof ze compleet over de zeik ging! Hinniken, weven, huid strak... het hele ensemble. En ik maar gerust stellen, al goed-doende. Ze werd wel even rustig voor een klein momentje maar vlak daarna ging ze alweer compleet over de zeik heen. Paniek paniek paniek.... Steeds ook naar buiten kijken, oren naar voren en zo....

Maar had ik haar gezelschap moeten blijven houden of goed aan gedaan om weer weg te lopen (wat ik dus ook deed achteraf, geen beginnen aan en van dat gehinnik werd ik half-doof...)

Noem me penny maar ik vond het wel iets van zielig... |(

Wat hadden jullie gedaan in dit geval zodat ik er van kan leren, want ergens hielp het wel een BEETJE dat praten tegen haar.......

Avalanche

Berichten: 16015
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ohjee, paard in PANIEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:21

Ik vind die dingen ook sneu en ook gevaarlijk.
Elk paard raakt overstuur als ze alleen gelaten worden. Ze gaan écht over de zeik en kunnen zichzelf daarbij behoorlijk verwonden ook.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ohjee, paard in PANIEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 18:02

Het is idd zielig als ze zo in paniek raken.

Soms doen paarden nóg een tikkeltje erger als er iemand bij hen is heb ik zelf ondervonden.

Eigenaar zal die denk ik voor de veiligheid wel op stal gezet hebben ipv in de wei te laten om uitbreken te voorkomen.