Knappe mini's in Noord Zweden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Knappe mini's in Noord Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 17:52

HoiHoi,

Ik ben echt onwijs lang niet actief geweest op bokt maar wil dit weer wat meer gaan oppakken.
Ondertussen zijn we verhuist naar Noord Zweden met onze 3 mini's. Een prachtig plekje een stukje boven de poolcirkel! Flinke pakken sneeuw, temperaturen tot -30, korte dagen en maanden geen zon zijn hier geen uitzondering. Maar de plek en de vrijheid is hier fantastisch en alles is de moeite waard!
Laatst hebben we wat mooie foto's gemaakt die ik nu graag met jullie wil delen!
Op de foto's staan alleen Cookie (zwart bonte) en Cupcake.

1) Cookie
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7) Cupcake
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, hopelijk was het de moeite waard!! :o
De fotos zijn helaas in kwaliteit wel flink achteruit gegaan.

Cookies

Re: Knappe mini's in Noord Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:10

Prachtige foto's. Noord Zweden dat is best een uitdaging in de winter.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:03

Wat een mooie foto’s! Hoe vinden ze de klimaatovergang? Jouw broek (?) en laarzen zien er heel warm en comfortabel uit, heb je misschien linkjes naar waar je die gekocht hebt? Kijken of ik die ook vanuit DK kan bestellen.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:47

Wauw <3

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:49

Mooi !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:19

Dat ziet er nog uit als een echte winter, mooi hoor. Zakken de mini's soms niet vreselijk weg in de sneeuw?

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:22

Het ziet er uit als een prachtige plek om te wonen ( maar wel heel anders dan hier als ik het zo lees ). Mooie mini's ook !

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 14:29

Nado schreef:
Wat een mooie foto’s! Hoe vinden ze de klimaatovergang? Jouw broek (?) en laarzen zien er heel warm en comfortabel uit, heb je misschien linkjes naar waar je die gekocht hebt? Kijken of ik die ook vanuit DK kan bestellen.

Over het algemeen is die overgang goed verlopen, de paarden kwamen met transport eind oktober hier aan. 2 dagen nadat ze gekomen waren viel de eerste sneeuw, dit was nog minimaal en de kou viel nog mee. Helaas hebben ze ondertussen luizen gehad (en bedankt kippen die hier al woonde toen wij hier kwamen) en was ik genoodzaakt ze te scheren en te wassen (er was geen uitstel mogelijk ivm de erge schuur en jeuk plekken die wonden werden). Dit heeft er wel voor gezorgd dat het minder comfortabel voor ze is... Maar met een goede hoeveelheid dekens moet ik zeggen dat het vrij goed gaat, de wisselingen in temperatuur zijn hier flink, ene keer is het - 5 en amper 8 uur later is het -27. het is dus aldoor goed opletten welke dekens ik op doe en wanneer ik op en af doe.

De jas en (thermobroek) komen bij Jula vandaan. onwijs blij mee!!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 14:33

Elisa2 schreef:
Dat ziet er nog uit als een echte winter, mooi hoor. Zakken de mini's soms niet vreselijk weg in de sneeuw?

De paarden staan snachts op stal en overdag zeg ik de staldeur open en kunnen ze direct hun paddoc in lopen. Wij zorgen er voor dat de paddoc goed bij gehouden word wat betreft de sneeuw. er liggen een paar flinke hopen sneeuw in de paddoc (wat het een soort mini track maakt haha) maar alles om die hopen sneeuw en langs de omheining maken we met de hand (sneeuw schep) vrij van sneeuw.
Weiland is nu niet bruikbaar omdat gebleken is dat 5 stroomdraden niet genoeg was en we niet optijd een houten hekwerk konden maken. weiland ligt nu dus volop sneeuw, maar daar staan ze nu dus niet. Als de sneeuw weg is gaan we daar een houten hekwerk maken en volgend jaar met de winter moeten we gaan kijken hoe we deze goed begaanbaar kunnen houden voor de paarden. we denken er over om een ''sneeuwblazer'' te kopen zodat we elke keer als er sneeuw gevallen is we in ieder geval een groot deel sneeuwvrij kunnen houden en ze dus toch gewoon het land op kunnen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:34

Wat een prachtige plek. Ponies zien er goed uit.
Is dit in Lapland? Zien jullie het Noorderlicht wel eens?
Kun je iets meer vertellen over de emigratie?
Reuze interessant! Wij hebben geen plannen, maar toch vind ik het fascinerend.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:41

Wat een prachtige omgeving, geweldig! Wel een uitdaging met de paardjes, maar ze zien en blij uit in de sneeuw. Noord-Zweden staat sinds kort op ons lijstje voor vakantie, nadat ik daar een advertentie van tegen kwam. En als ik deze foto's zie, wil ik er morgen al heen

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 16:01

senna21 schreef:
Wat een prachtige plek. Ponies zien er goed uit.
Is dit in Lapland? Zien jullie het Noorderlicht wel eens?
Kun je iets meer vertellen over de emigratie?
Reuze interessant! Wij hebben geen plannen, maar toch vind ik het fascinerend.

Ja!! Dit is in lapland hihi!
we hebben vaker het noorderlicht gezien inderdaad, ondanks dat het prachtig is, vond ik het tegenvallen, zoals je het op de fotos ziet zie je het niet in het echt, dat je het zo op de foto kan krijgen komt echt door de sluitertijd. is meer een vage groenige wolk haha. maar als je mazzel heb zijn het mooie groene (wel vaag) strepen die ook zo gaan dansen.
oe iets vertellen over de emigratie is teveel om nu even hier te typen haha, kort gezegd, in mei zijn we voor de eerste keer naar zweden gegaan. ons huis in nl was al verkocht, in mei meteen hier een huis gekocht en in augustus zijn we hierheen gegaan. een sprong in het diepen maar de beste keuze ooit.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 16:02

sanie22 schreef:
Wat een prachtige omgeving, geweldig! Wel een uitdaging met de paardjes, maar ze zien en blij uit in de sneeuw. Noord-Zweden staat sinds kort op ons lijstje voor vakantie, nadat ik daar een advertentie van tegen kwam. En als ik deze foto's zie, wil ik er morgen al heen

moet je zeker doen!! is echt prachtig hier!! Wij hopen binnenkort een vakantie huisje te hebben dus als je vakantie wil tussen de paarden <<)