Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 990
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:27

Mijn vriend net;
Tis mooi weer, leg straks die lederen stoel maar op je paard en ga maar even een blokje om. Is goed voor je.

En stap, draf, galop zijn; 1e , 2e en 3e versnelling. -:)

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:31

Friesfanaat schreef:
Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+


De tegenhanger “verzamelen” heeft hetzelfde effect.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:35

Friesfanaat schreef:
Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+


Haha, mijne ook :j

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:51

Sintara schreef:
Mijn vriend snapt vooral niet dat ik hem niet ff les kan geven op mijn paard, of even van iemand anders er een paard voor kan lenen om les op te geven.. zo makkelijk is het gewoon niet :+


Mijn vriend heeft mij vaak genoeg zien vliegen dus dat doet hij echt niet. Ik wacht nog steeds op een kans hem op een paard te krijgen.

Ik heb me er nog een paar herinnerd uit mijn lesgeef tijd :D

Ik weet nog een keer een nieuw meisje die aan het eind van haar eerste les al wel los rond kon stappen. Ik riep: we gaan uitstappen. En zij steeg af. Ik snapte er eerst niks van en zei dat ze gewoon nog mocht blijven zitten. Toen zij zei: Ik moest toch uitstappen? viel bij mij het kwartje :')

En een meisje die een luie slome pony had en een zweepje kreeg van mij. Dus ik duidelijk er bij gezegd: niet slaan alleen een beetje zwaaien is bij Bowie genoeg. Zit ze een seconde later letterlijk met haar hand en zweepje in de lucht te zwaaien. :D

En kinderen aan wie je vraagt: kan je al paardrijden? Ja, ik heb een keer een rondje op de rommelmarkt gedaan dus ik kan het al.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:27

jiehaaa schreef:
Friesfanaat schreef:
Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+


De tegenhanger “verzamelen” heeft hetzelfde effect.


Of wat als hij 'onder je vandaan loopt', terwijl jij gewoon in het zadel blijf zitten en jullie wegen dus niet haverwege de baan ergens scheiden :') :j .

Rocamor

Berichten: 10940
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:59

Hij laat zijn achterbeen hangen...

Hoe noemen jullie het trouwens als een paard rechtop ligt, dus wel ligt, maar opgericht? Mijn man noemt dat een zittend paard, waarbij ik steeds weer op zoek ga naar een knol die op haar bevallig achterwerk zit. Enkel paarden die plat languit liggen is liggen, aldus mijn man

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:04

Je man ligt ook alleen in bed als dat op zijn zij is? :)) Anders is het zitten?

Wijsneus_DP
Berichten: 40
Geregistreerd: 06-01-22
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:33

kunamosity schreef:
Friesfanaat schreef:
Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+


Haha, mijne ook :j


Het is ook een vreemde term, die nuchter denkende, mannen maar moeilijk kunnen begrijpen.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:35

Hahaha mijn vriend snapt dat ook niet! Hij wil perse op ons paard leren lessen, maar die merrie is zo sensibel.. daar stap ik zelfs alleen op met bodyprotector met eerst geboden te hebben naar de paardengoden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34727
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:29

Wij zitten allebei in de paarden maar sommige opmerkingen van niet paarden mensen zijn zo grappig dat wij ze standaard gebruiken. Zo gaan wij altijd ons paard lanceren. Is een stuk spannender :j. En in het geval van de oude pony van onze dochter klopt het aardig. Die gaat altijd zo hard dat ie bijna opstijgt. Gekke opa.

hwn
Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:57

Meest bizarre vraag die ik ooit kreeg (van toen 11jarige kleinzoon van mijn toenmalige buren): "Condooms voor paarden, bestaat dat?"

En mijn collega (afkomstig uit landbouwmilieu) vroeg onlangs: "Is de potenkapper dan langsgekomen?". Bedoelde ze de bekapper mee.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:30

Friesfanaat schreef:
Mijn vriend vindt het vooral héél bijzonder dat een paard 'uit elkaar kan vallen' tijdens het rijden :+



_O- _O- _O-


Mijn moeder vind het zielig dat mijn pony 24/7 buiten loopt. Pony moet droog en vooral lekker warm staan. Elk jaar dezelfde discussies en dan heb ik nog niet eens gezegd dat ze geschoren is.
Dat vinden sommige mensen ook raar trouwens, scheren in de winter.

eva_arie

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:49

Niet mijn vriend maar mn moeder:
We gingen op paardenzoektocht en ondanks dat mijn moeder vrij weinig van paarden af wist nam ze zich voor om zich wel een beetje professioneel voor te doen, omdat ze bang was anders meteen bedonderd te worden. We rijden een erf op en zien een paar tinkerveulens staan. Mn moeder zegt nog voordat ze zich aan die mensen had voorgesteld:'Oh, leuk, jullie hebben hier ook ezels! :+ Tot zover het plan professioneel over te komen hahaha...

thequeensmum
Berichten: 3564
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 23:46

eva_arie schreef:
Niet mijn vriend maar mn moeder:
We gingen op paardenzoektocht en ondanks dat mijn moeder vrij weinig van paarden af wist nam ze zich voor om zich wel een beetje professioneel voor te doen, omdat ze bang was anders meteen bedonderd te worden. We rijden een erf op en zien een paar tinkerveulens staan. Mn moeder zegt nog voordat ze zich aan die mensen had voorgesteld:'Oh, leuk, jullie hebben hier ook ezels! :+ Tot zover het plan professioneel over te komen hahaha...


Dan hoop je toch dat de aarde zich opent? :D :D :D

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 00:18

eva_arie schreef:
Niet mijn vriend maar mn moeder:
We gingen op paardenzoektocht en ondanks dat mijn moeder vrij weinig van paarden af wist nam ze zich voor om zich wel een beetje professioneel voor te doen, omdat ze bang was anders meteen bedonderd te worden. We rijden een erf op en zien een paar tinkerveulens staan. Mn moeder zegt nog voordat ze zich aan die mensen had voorgesteld:'Oh, leuk, jullie hebben hier ook ezels! :+ Tot zover het plan professioneel over te komen hahaha...


:') _O-

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:19

We hebben heel veel rare termen;

Je paard draagt je niet - hoezo? Je zit er toch op?
Het paard laat je niet zitten (als je paard zich strak houdt). Idem :-)
je paard loopt in twee stukken;
Zijn achterbenen treden niet onder;
Hij beweegt niet opwaarts/ bergop;
Hij houdt links (of rechts) vast;
Hij loopt niet over de rug;
En zo nog meer _/-\o_

Autumnn

Berichten: 8068
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:27

Jouw paard heeft geen hoeven toch?
Ik hoop het wel schat :D geen hoefijzers bedoelde hij

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:42

Niet van mijn partner maar van mijn moeder:

Oohh wat heeft mel een mooie lange hoefjes nu!

Ehh mam de smid is gewoon wat laat, het is niet perse goed voor haar he..

En toen zei ze oh, ik vind het wel volwassen staan

:+

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:54

Captain schreef:
Want dat zijn er genoeg gok ik zo. :))
Gisteren liepen mijn vriend en ik terug van het bos naar stal, en vroeg mijn vriend wanneer mijn paard nou een echte hengst zou worden.
Dus ik zei dat hij dat al is.. Wat bedoel je?

'Op instagram gebruik je altijd de hashtag prestallion' dus ik dacht dat hij in een voorfase van een hengst zit? :?
' _O- Nee, PRE staat voor Pura Raza Española, zijn ras.'
'Ooooooooh... :)*'

ZO schattig!!! _O-

Vertel, wie heeft er nog meer leuke! :))



Hahaha....makes my day!

Flubberboot

Berichten: 2925
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:09

Geweldig topic dit!! _O-

Hier helaas niet zo veel niet-paarden-vrienden, of ik heb ze al het minimale geleerd inmiddels.

AnnickT

Berichten: 1471
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:29

Mijn broertje had laatst nog een mooie. Op stal staat een draver te koop en de potentiële kopers willen graag weten of ze galoppeert of niet. Paard verkocht, na twee dagen bericht, ze galoppeert niet.
Ik legde dit uit aan mijn broertje, dat we wel hadden gekeken of ze los en aan de longe galoppeerde, maar we hadden niet onder het zadel gekeken of ze galoppeerde. Hij keek me toen wat verward aan. Hij dacht dat ik letterlijk onder het zadel moest kijken of daar iets zat wat maakte dat het paard wel of niet galoppeerde :')

Captain

Berichten: 21406
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 19:33

Haha dat klinkt voor een leek inderdaad logischer dan "onder de man". :))

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:38

Mijn vriend heeft zelf niks met paarden. Maar iedere keer als hij mee is heeft hij hele gesprekken met mijn paard en wilt hij haar ook altijd even “kammen” en of hij haar mag laten rennen (longeren)

Poldermenner
Berichten: 102
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:03

Mijn zoon zei van de week tegen iemand, mijn moeder gaat logeren. Die persoon zegt ow waar dan. Zegt hij nou gewoon in de bak. ;)

judithM
Berichten: 1501
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:06

Ik had een regendeken op marktplaats staan en daar had ik het meteen collega over gehad. Vroeg hij een paar dagen later: heb je die paardenhoes al verkocht? :+