Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:28

Geweldige opmerkingen komen er voorbij. Laatst had ik er zelf eentje van mijn man en die rijd dan ook nog eens zelf.... Echter wel op de manege.. Hij rijd normaal altijd op dezelfde, echter het hoofdstel lag uit elkaar dus had hij maar van die andere gepakt want die twee zijn even groot dus dat paste ook :+ . Ik was er niet bij, geen idee of ze idd dezelfde maat hebben of hetzelfde bit. Hij zou ook gewoon zonder nadenken het zadel van de een bij de ander erop gooien denk ik.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:38

:+ Jaa, MKdeManvan. Er zijn collumns verschenen, een paar boekjes die ik allemaal heb. En nu dan ook een theatershow.
Kan je partner ook mee als hij/zij niet van lezen houdt
https://mkdemanvan.nl/over-mk-de-manvan/

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:32

Ik ben aar de theater uitvoering geweest, ik vond het een beetje saai eerlijk. Ik vond de collums en de boekjes leuker

nicole31997

Berichten: 115
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:48

Wat een hilarische dingen komen hier voorbij!

Hier vriendlief die niet kon geloven dat mijn merrie van 1.48 toch echt onder een D-pony viel "maar ze is toch al 16, dan is het toch al een paard?" Arme jongen is 28 :+ .

Tevens vroeg hij toen hij mij voor het eerst met bareback pad zag rijden, hoe je daar op kon blijven zitten als je paard heel hard rent en je je voeten nergens in hebt zitten :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:50

Ehm, paarden zijn voor paardenworst maar een Shire wil hij wel

nicole31997

Berichten: 115
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:02

Schiet mij ineens nog wat te binnen. Stalgenoot zou haar paard aan huis krijgen en heeft gevraagd of ik met mijn merrie eens mee wou naar de nieuwe plek.

Aangezien dat nog niet helemaal omheind was mochten ze zolang in de boomgaard bij de buurman. Omdat mijn merrie toen af moest vallen had ze een graasmasker om, de buurman had zelf 3 paarden lopen maar was wel erg nieuwsgierig waarom die van mij een muilkorf om had.

Stalgenoot antwoordde zonder na te denken "anders bijt 'ie", vrouw van 50+ :+

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:07

Geweldig topic dit _O-

Laatst toen iemand mij vroeg wat voor soort paard ik had en ik aangaf een Arabier. Was die persoon gefrustreerd dat ik zomaar een dier uit zijn lekkere warme omgeving haal hier heen _O- jammer voor ice maar hij is toch echt geboren in Nederland hahahah

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:04

Ik reed vorige week een B-proefje op wedstrijd. Vriendlief en zijn vader kwamen even kijken, want het was mijn eerste wedstrijd met dit paard en zij waren wel benieuwd. Hoor ik van mijn vader na afloop: "de vader van x (vriendlief) vond het er knap uit zien. Hij zag niks aan jou maar het paard deed steeds andere dingen!"

Vriend was heel trots op mij, om na afloop teleurgesteld te zijn dat ik nét geen winstpunt had gehaald op mijn 'danswedstrijd' en nu nog niet officieel mag gaan springen :')

En mijn vader loopt al minstens 5 jaar met mij mee als groom, maar nog steeds haalt hij steevast het halster en hoofdstel door elkaar :+

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:34

Alleen maar rondjes rijden is toch niks aan? Wanneer ga je eens over hekken springen enzo?
Tegelijk moet ik niet overmoedig worden. :+

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 18:24

"Verzameling???? Ik vind eigenlijk dat we er wel genoeg hebben zo!" >;)

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 23:49

Mason schreef:
Geweldig topic dit _O-

Laatst toen iemand mij vroeg wat voor soort paard ik had en ik aangaf een Arabier. Was die persoon gefrustreerd dat ik zomaar een dier uit zijn lekkere warme omgeving haal hier heen _O- jammer voor ice maar hij is toch echt geboren in Nederland hahahah

Wat ik dan weer grappig vindt is dat dat arme Arabische paard uit dat lekkere warme kand, Ice heet :')

MarjanB

Berichten: 16457
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 04:39

Shetlanders worden later toch gewoon grote paarden? Aldus mijn ex :+

En idd ice voor een Arabier die het koud heeft _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:53

De opmerking op zich is niet per se heel grappig maar ik moest toch lachen haha

Ik werd heel last minute gebeld dat ik mijn paard mocht ophalen op de kliniek en iedereen die mij zou kunnen helpen had op dat moment iets te doen dus mijn papa stelde voor om mee te gaan (hij heeft mijn paarden 4x geaaid en dan is het ver klaar denk ik).

Ik vind het prima, het gaat me vooral er om dat ik onderweg niet alleen ben want het was 2u rijden. Eenmaal daar besloot paard dat ie niet op de trailer wilde…

En mijn papa heeft dus geen paarden maar wel een hondje dat heel enthousiast begint te rennen als je vraagt ‘ga je mee wandelen?’
Dus papa zei de hele tijd; Duke ga je mee naar Dexter? Gaan we wandelen?
En dan op dezelfde toon als hij tegen de hond zou doen :') Ik vond het wel heel schattig dat hij toch probeerde te helpen!

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:33

Ahw, dat is wel heel lief

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:55

Vriendlief had het hier laatst over 'Louis Vuitton-hooi' toen hij hooi van Louis Venhorst Fourage bedoelde. "Dat is toch heel duur?" Eh ja, dat wel :'-)

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:03

IngeK schreef:
Vriendlief had het hier laatst over 'Louis Vuitton-hooi' toen hij hooi van Louis Venhorst Fourage bedoelde. "Dat is toch heel duur?" Eh ja, dat wel :'-)


:D :D :D

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:11

Dat is wel een hele mooie :)

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:24

Gisteren met de hoefsmid. Hij vroeg of de merrie vierkant beslagen moest worden, waarop ik ja antwoordde. Mijn beste vriend stond met groot ontzag te kijken. Hij was er voor het eerst bij, en was behoorlijk onder de indruk. In de auto op weg naar huis durfde hij het eindelijk te vragen: "Hoe ga je nu verder met de hoefsmid, hij heeft het toch helemaal niet goed gedaan? Hij heeft er helemaal geen vierkante ijzers onder gezet, ik zou echt not amused zijn!" :D

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:37

Lau07 schreef:
Gisteren met de hoefsmid. Hij vroeg of de merrie vierkant beslagen moest worden, waarop ik ja antwoordde. Mijn beste vriend stond met groot ontzag te kijken. Hij was er voor het eerst bij, en was behoorlijk onder de indruk. In de auto op weg naar huis durfde hij het eindelijk te vragen: "Hoe ga je nu verder met de hoefsmid, hij heeft het toch helemaal niet goed gedaan? Hij heeft er helemaal geen vierkante ijzers onder gezet, ik zou echt not amused zijn!" :D


_/-\o_ voor jouw vriend.
1) omdat hij dus goed oplet
2) hij heeft mij met dit prutweer een grote grijns op mijn gezicht getoverd

Volgens mij kunnen we wel concluderen dat wij paardenmensen / mensen met paarden maar een raar taaltje erop nahouden

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:38

Oké, ik snap dat "vierkant beslaan" niet wil zeggen dat je er vierkante ijzers onder zet. Maar eigenlijk weet ik niet wat het dan wel inhoudt. (Nogmaals: geen eigen paard.)

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:41

Vierkant beslaan is dat elke hoef een ijzer eronder krijgt. Net zoals dat een paard vierkant staat, dus alle benen gelijk.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:45

Vierkant beslaan was voor mij ook nieuw, ik ken het als rondom beslaan. :)

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:49

Of ze alsjeblieft niet zo groot zou worden als het kanon van ruim 1.85 op stal en of de pony van 1.35 dan ook nog zou groeien.

Nee schat, ze wordt niet groter. Sterker nog, hij is een paar jaar jonger, en de pony wordt niet groter, die is zelfs een paar jaar ouder.
Hij dacht dus echt dat er hele kleine paardjes waren (als in Shetlanders) of groot. Een tussenweg bestaat dus niet. :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:50

fjordjes schreef:
Vierkant beslaan is dat elke hoef een ijzer eronder krijgt. Net zoals dat een paard vierkant staat, dus alle benen gelijk.

Grap is eigenlijk dat het een rechthoek moet zijn als je kijkt naar hoe een paard staat :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:53

Mijn zoontje zei van de week dat paarden in de lente pony's krijgen :D

Ik snap hem op zich wel, wij hebben zelf 2 shetten en die zijn nog te jong om op te rijden enzo. Dus in zijn beleving zijn pony's jonge paarden _O-