Ik ben sinds anderhalf jaar eigenaar van een Welsh Cob genaamd Abby. Ze is nu 3,5 jaar en ik ben heel rustig bezig met beleren. En ze doet het zo goed dat ik mezelf een doel heb gesteld voor dit jaar. Ik wil met Abby naar de Welsh Cob dag dit najaar en meedoen met bestgaand onder zadel. Best ambitieus als je bedenkt dat ze bij aankoop nog niet halsermak was en ik er inmiddels één keer heel kort op gezeten heb...
Het lijdend voorwerp:

Dit is Abby (Abbeyvale Creme Brulee). Toen ik haar kocht kende ze niks en was ze behoorlijk mensenschuw. Inmiddels is ze echt mijn beste vriendinnetje! Ze komt hinnikend aan als ik fluit en wil het liefste in mijn broekzak mee naar huis. Ze is ook onwijs kalm en braaf en als ik er maar ben durft ze heel veel. Vandaar dat ik het idee heb opgevat om naar de Welsh Cob dag te gaan. Dit is een hele laagdrempelige en gezellige dag van liefhebbers van het ras bij een rijvereniging hier in de buurt. Ik ben zelf niet zo van de wedstrijden en dergelijke en ik heb dus ook totaal geen ervaring met dit soort dingen. Voor ons allebei de vuurdoop!
Wat Abby voor die dag geleerd moet hebben:
- draf stap en galop onder het zadel
- de trailer in
- zich netjes gedragen in spannende situaties
Wat ik nog moet leren/doen:
- niet teveel stressen

- niet overal beren op de weg zien
- nog een paar kilo kwijt zodat ik weer in mijn witte rijbroek pas

Genoeg te doen voor ons allebei dus! Volgen jullie mee?