In nette kleding naar stal of omkleden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 01:53

Hoi,

Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. Ik ga meestal direct uit mijn werk door naar stal. In deze periode rijd ik door de weeks na het werk niet ivm daglicht. Ik hoef dus niet te wisselen naar een rijbroek en doe meestal de klusjes en evt grondwerk in mijn gewone kleding. Dit houd in dat ik mijn schoenen en jas wissel. Meestal doe ik nog een extra vest over mijn nette blouse oid voor de kou.

Maar eigenlijk staat dit mij soms een beetje tegen. Ik heb op mijn werk nette kleding aan. Dit varieert van een nette spijkerbroek met blouse naar een jurkje met panty. Vooral als ik nieuwe kleding koop vind ik het zonde om het naar stal aan te hebben. Vooral als ik echt ga poetsen en grondwerken. Maar eigenlijk heb ook helemaal geen zin om mij helemaal om te kleden als ik toch niet ga rijden op het werk.

Het antwoord is gewoon simpel en gewoon gaan omkleden. Maar toch ben ik benieuwd hoe anderen dit doen?

PLK

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 02:10

Ik heb een overall, een lekkere warme, gekocht bij damesmodezaak en die trek ik over m’n kleding aan als ik naar stal a. Zo blijft alles fris en netjes en ik heb t ook nog lekker warm

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 02:17

Op dat soort dagen draag ik juist een rokje met panty/legging. Daar trek ik dan gewoon een joggingbroek of yogabroek over aan en klaar. Vooral een joggingbroek is makkelijk even in de auto over je panty heen te trekken. Ik zorg ook voor makkelijke schoenen. Dan is het wisselen zo gedaan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 02:22

Ga je elke dag naar stal?
Zo niet, dan zou ik op de dagen dat je wel gaat even opletten dat je niet de nieuwste kleding aanhebt, geen witte kleding, en dat je even kijkt welke kledingstukken gemakkelijk in de wasmachine kunnen.

Nu heb ik niet hele nette kleding op het werk aan, en heb ik geen eigen paard.. Maar toen ik mijn verzorgpaarden een tijdje dagelijks deed ivm vakantie eigenaren, ging ik in mijn gewone kleding. In de was wordt het toch wel weer schoon.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 03:00

Ik kleed me meestal op stal om. Meestal ga ik ook rijden, maar ook als ik niet ga rijden kleed ik me meestal wel om. Ik ben niet zo goed in kleding schoon houden op stal en ik wil daar ook niet steeds om moeten denken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 04:11

Ik ga ook altijd uit het werk naar stal. Als ik niet ga rijden, dan trek ik een dunne stofjas (schilders jas) aan over mijn nette kleding bij het poetsen. Schoenen wissel ik gewoon. Nu in de winter heb ik een dikke jas aan en dan blijft de stofjas meer in de kast hangen, mijn winterjas was ik toch elk weekend.

Ik draag meestal een dunne legging/dikke panty met een jurkje of rokje, een nette blouse plus colbertje of met een nette trui. Een oude jogging broek zou ik aan kunnen trekken, maar heb ik meestal geen zin in.

Als ik ga rijden, dan kleed ik me op het werk al om, de kleedkamers daar zijn een stuk aangenamer op temperatuur dan die op stal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 07:43

Ik heb me altijd op stal omgekleed toen ik recht van het werk naar stal ging. In ieder geval andere broek, schoenen en jas.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 07:51

Ik kleed mij of op m'n werk om of op stal. Nou werk ik in de zorg dus moet ik sowieso omkleden in het ziekenhuis. Ik neem dan m'n rijkleding mee en andere jas ligt in de auto. Ik vind het zonde als m'n kleding vies wordt van de paarden die ik naar werk draag :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:09

Ik kleed mij dan meestal om op stal. Anders kunnen de kleren weer de was in. _O- En in deze koude tijd gewoon rijoverall over je pyjama om 's morgens te voeren als je paarden aan huis hebt. Haha. En anders gewoon rijoverall over je werkkloffie en is het heel makkelijk. :D

janoukJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:17

Mijn paarden staan aan huis. Ik loop tig keer per dag bij de paarden.
:D
Vooral de fysio zegt altijd dat hij rond de behandeltafel moet stofzuigen als ik geweest ben..... er ligt altijd wel hooi of vlas .....

Ik zie in de vergaderzaal na een vergadering ook wel eens vlas of hooi liggen op kantoor uit mijn sok, schoen of broeknaad.....

Paardenmeisje.....sorry mijn kleding gaat s avonds elke dag in de was....ik houd er overdag dus geen rekening mee. En ja, witte schoenen zijn bij mij na 1 dag niet wit meer

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:28

Ik moet vanaf school naar stal (niet helemaal hetzelfde). Meestal kleed ik me thuis snel om maar als dat omrijden is kan je je op stal omkleden natuurlijk. Miss kan je je paardrijbroek alvast aandoen naar werk en dan alleen nog maar een vest aandoen. Ik weet natuurlijk ook niet of dit helpt. Vroeger kleedde ik me in de auto om (maar ik was dus 7 of 8 ik begrijp dat je dat nu niet meer wil). Verdere tips heb ik niet, alleen vraag ik me wel af wat TS is en waar het voor staat.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 09:32

Texas02 schreef:
Ik kleed me meestal op stal om. Meestal ga ik ook rijden, maar ook als ik niet ga rijden kleed ik me meestal wel om. Ik ben niet zo goed in kleding schoon houden op stal en ik wil daar ook niet steeds om moeten denken.

Wat doe je dan aan als je niet gaat rijden?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:46

Ik ga eigenlijk altijd vanuit het werk naar stal, behalve in het weekend.
Of ik nu wel of niet ga rijden, ik trek eigenlijk altijd een rijbroek aan. Die zijn geschikt om vies te worden.

Mocht ik niet gaan rijden dan trek ik een andere spijkerbroek aan nu in de winter.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:21

overal, joggingbroek of onesie er overheen.
Dan hoef je je niet helemaal om te kleden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:28

Als ik na het werk ga om enkel te voeren en uit te mesten, dan doe ik een regenbroek en laarzen over mijn broek, en meestal de nette trui uit en vervangen voor een paardentrui + jas. Dan zit je goed genoeg beschermd.
Als ik een jurkje aan had ga ik wel even langs huis om te wisselen ::+.

Als ik effectief iets wil doen met de paarden, wissel ik sowieso

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:33

Mijn paard staat met een blessure dus wij rijden op dit moment sowieso niet.
Nu kleed ik me op het werk om naar paardrijkleding omdat het warmer is dan mijn werkkleding.

Ik draag op werk ook bijna altijd rokjes/jurkje met panty. Maar als het niet zo koud ik ga ik daar gerust mee in naar stal, als ik mijn lange jas aan trek is al mijn kleding bedekt. Dus dan kan de kleding mits niet gezweet vanwege mesten o.i.d. prima nog een keer.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:35

Ik kleed me altijd om, of ik nou ga rijden of niet. Dat doe ik op werk nog, want daar is het lekker warm.
Qua kleding draag ik eigenlijk altijd een rijbroek en rijshirt etc. Die zijn geschikt om vies te worden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:42

een grote trainingsbroek eroverheen aandoen, en ik heb een speciale paardenjas en schoenen die ik dan meeneem in de auto.

Sambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:06

Ik kleed me ook altijd om op het werk, maar begin dit een beetje zat te raken. Op stal heb ik wel standaard jodphurs/laarzen en een jas liggen, zodat mijn nette schoenen en jas in ieder geval schoon blijven :))
Iemand raadde mij laatst inderdaad zo'n overall aan, vooral nu met de kou niet verkeerd.. :brr:

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:49

Ik wissel in de natte periode sowieso altijd van schoenen, en heb ook altijd een jas op stal hangen om te wisselen. Ik ben enorme fan van waterdichte broeken, dan blijft de broek daaronder gewoon schoon en het is nog lekker warm ook haha. Blijft ook geen hooi/stro in hangen *\o/*

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:53

Meestal kleed ik me om op het werk en ga dan naar de paardjes.
Als ik bv al een broek aan heb die toch in de was moet, wil ik m nog wel eens aanlaten. Of ik moet echt geen zin hebben me om te kleden, dan laat ik ook alles gewoon aan :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:54

En een skibroek over je broek aan? Dat is minder werk dan je broek uit en aan doen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:59

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:29

Ik kleedde mij altijd op kantoor om. Daar is het warm en schoon, veel makkelijker dan in de kou staan te klooien. Was even wennen voor de collega's, 'ga je gelijk door? niet eerst eten?? :oo ' . Maar dat stopt ook als je dit altijd/een paar keer per week doet, in ieder geval nooit negatieve reacties gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:35

janouk schreef:
Mijn paarden staan aan huis. Ik loop tig keer per dag bij de paarden.
:D
Vooral de fysio zegt altijd dat hij rond de behandeltafel moet stofzuigen als ik geweest ben..... er ligt altijd wel hooi of vlas .....

Ik zie in de vergaderzaal na een vergadering ook wel eens vlas of hooi liggen op kantoor uit mijn sok, schoen of broeknaad.....

Paardenmeisje.....sorry mijn kleding gaat s avonds elke dag in de was....ik houd er overdag dus geen rekening mee. En ja, witte schoenen zijn bij mij na 1 dag niet wit meer

Ik heb me vroeger altijd om gekleed. Ook nu ik ze aan huis heb zal ik nooit naar de fysio gaan zonder eerst te douchen en me proper aan te kleden. Ik vind het echt respectloos om vlas, hooi en modder mee naar binnen te baggeren op iemand anders zijn werkplek. En onprofessioneel om dat op je eigen werkplek te doen. :o

Ik heb aparte schoenen en kleding voor de paarden. Even om kleden is een kleine moeite.