Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dino_xhi schreef:Hallo allemaal,
Ik ga morgen (vandaag, oeps) bij een jong paard kijken, wordt over twee maand 2.
Eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik alleen een paard wil kopen als deze goedgekeurd wordt, nu is dat dus lastig aangezien ik denk dat ze nog niet gekeurd kan worden...
Vanaf wanneer keuren jullie? Gaat vooral om klinisch, röntgen heeft al helemaal nog geen zin neem ik aan. Bij lange na niet uitgegroeid... of zijn daar ook al bepaalde dingen die je nu tegen kan komen?
Ik hoor graag van jullie!!
Dino_xhi
Sky_As schreef:Ik vind het ook wel van de vraagprijs afhangen. Als iemand 1500 vraagt zou ik zelf best het risico durven te nemen en alleen even hart laten luisteren en even stukje los door de bak laten draven/galopperen.
Boven een bepaalde prijs zou ik idd wel wat meer willen weten. Rontgen kan nog heel veel aan veranderen, maar doet natuurlijk wel wat aan de prijs als er OCD blijkt te zitten.
Als verkoper zou ik overigens niet met een 1,5 jarige gaan lopen leuren (tenminste, ik ga ervan uit dat het een paard is die dit jaar 2 wordt, en niet dit jaar 3?), en alleen op de dam laten keuren.
Iedereen noemt het wel een 2 jarige, maar een dier uit juni, is in mijn ogen nu pas 1,5 (ik zeg niet dat dat bij dit dier het geval is hoor, want ik weet uiteraard geen geboortedatum. Maar mijn eigen dier is van juni, en die is nu dus 3,5 in mijn ogen, en geen 4)
Suzanne F. schreef:OC is een afvlakking. Hoeven ze geen last van te krijgen, is wel een bemerking. Als het een ruin is zou ik me er niet zo druk om maken als de rest allemaal 1 of 2 is.
gomir schreef:Als het een merrie is ook niet als je doel is om ermee te gaan rijden![]()
Fokmerrie kun je over discussiëren met oog op erfelijkheid.
Overigens is de kans dat ze last krijgen van een geringe afvlakking heel klein, ik zou er geen paard op laten staan.