Januari begon rustig. We maakten ons handelspaardje Coco zadelmak en trainden rustig verder met de eventingpaarden. Ook pony Roxy werd voorbereid op haar eerste wedstrijdseizoen

Februari
We deden rustig verder. Coco ging voor de eerste keer mee op jumping, Roxy werd steeds beter en we probeerden nieuwe dingen uit met Nyandro

Maart
In maart ging het eventingseizoen weer van start. We startten Quintania in de L, Nyandro deed het uitstekend in de M en onze 4 jarige Sienna ging voor het eerst van start in de A. Het hoogtepunt van maart was toch wel de geboorte van Chilli

April
Quintania deed het goed in de L dus besloten om in april mee te doen met de 6 jarigen reeks (M), ook dit deed ze fantastisch. Hoogtepunt van april: de geboorte van Creamy

Mei
In mei gebeurde er een tragisch ongeluk op de wei en moesten we afscheid nemen van onze oudste. Ceciel wordt nog elke dag gemist

Juni
Quanta Costa gaf in maart het leven aan Chilli en werd nu ingereden. Wat een fantastisch paard om mee te werken

Juli
Begin juli reden we onze eerste internationale wedstrijd. Quintania werd gestart in de 1* en Nyandro deed mee in de 2*. We beleefden een fantastische week. Jammer genoeg ging ik eind juli overkop met een jong paard en liep daarbij een breuk in mijn nek op

Augustus
Een maand die normaal in het teken stond van het BK 6 jarigen maar nu werd overschaduwd door kliniek en rust.

September
In september kreeg ik groen licht om terug rustig te beginnen rijden en aangezien rustig niet in mijn woordenboek staat betekend dat dus dat ik 14 september al weer op eventing vertrok met 2 4jarige paarden want eind september stond wel het BK 4jarigen op de planning he. Dit BK liepen mijn paarden, ondanks de weinige ervaring heel goed uit. Tijdens dit BK kregen we echter ook een telefoon van het thuisfront dat onze volbloed Mantega dood op de wei gevonden was, na autopsie bleek ze een darmkantelings te hebben gehad. Natuurlijk had dit wel weerslag op mijn proeven van zaterdag dus dat zie je dan terug in de resultaten van de dressuurproeven.

Oktober
Ook in oktober deden we het niet bepaald rustig. Quintania en Nyandro waren begin juli voor de laatste keer mee op wedstrijd geweest dus het werd tijd dat die nog eens meegingen. Om het nog spannender te maken namen we ook Batchi voor de eerste keer mee en startten we Quintania in de M en Nyandro liep voor de eerste keer het Z mee

November
De laatste Eventing van het seizoen had wel eens mijn laatste ooit kunnen worden. Ik had 3 paarden bij. Batchi, die voor de eerste keer in de B startte, werkte zijn wedstrijd prachtig af en Nyandro liep een top dressuurproef terwijl Quintania last had van Herfstkriebels. Ik moest nog crossen en springen met Quintania en Nyandro. In de cross met Quintania liep het in de laatste lijn echter goed mis en we tuimelden samen over de hindernis. Quintania mank (gelukkig niet erg) en ik had zowat elk botje in mijn bovenlijf, incl mijn longen zwaar gekneusd dus werd gelijk overgebracht naar de intensive Care van Leuven. Verdikt: weer een dikke maand rusten.

December
Ik mocht terug rustig beginnen rijden en ditmaal luisterde ik wel. Tot vorige vrijdag heb ik enkel wat dressuur gereden en vrijdag voor de eerste keer terug gesprongen. Op werkgebied heb ik ook beslist om niet meer in de paarden verder te gaan dus volgende week wacht mij een nieuwe uitdaging die totaal niets met paarden te maken heeft. Wel blijft ik met mijn eigen paarden aan de slag en neem ik nog 2 trainingspaarden per maand aan.

Op naar 2023 met nieuwe uitdagingen, gezonde paarden en hopelijk ook 3 gezonde veulens en natuurlijk mooie wedstrijden zonder al te veel pech