kampioen2be schreef:Wat Sizzle zegt, en hoe moeilijk dat ook is: loslaten
Zo te horen heb je een heel erg fijn plekje voor je paard. Op de dagen dat je er niet bent krijgt ze zo te horen voldoende beweging en eten.
Kan je in de weekenden wel lekker naar buiten? Ik snap dat door de weeks wat lastiger is s'avonds.
Waar over heb je schuldgevoel? Dat je minder vaak met haar naar buiten kan? Of nu in de winter wat minder tijd hebt ivm het licht?
welmoedz schreef:Haal je nog wel energie uit het werken met haar/een paard hebben?
Als je pony verder gewoon zelf kan bewegen en contact heeft met soortgenoten is er geen enkele reden om je schuldig te voelen.
StonedRomy schreef:Niet meer trainen maar slimmer trainen, al dan niet met behulp van een programma.
Ik meen me te herinneren dat ze individueel een stukje heeft toch? Is het dan een optie om haar eet plekken wat de verspreiden over haar stukje zodat ze wat meer moet bewegen ?
Bijrijders. Tja ze zijn te vinden in onze regio. Ik heb nu een fantastisch team van 3 bijrijders voor 2 paarden. Wij gaan wel 1 of 2 keer per week in het donker een serieuze buitenrit maken nu het zo vroeg donker is. 10 km met veel draf en galop.
Gini schreef:Als jij vindt dat je het pas goed doet wanneer je iedere dag een rit van 2 tot 5 uur met haar kan maken, dan faal je inderdaad, dan faal je iedere dag opnieuw. Dan leg je de lat zo gigantisch hoog; ik zie de lat zelfs bijna niet meer liggen. Iedere dag 2 tot 5 uur op de rug van een paard zitten, winter en zomer. Over die lat kan niemand springen.
Zet dus veeeeeeeeeeel kleinere doelen op. Er is geen tijd om in te halen. Welke tijd moet ingehaald worden? Als je de ene dag niets met je paard kan doen, dan moet je de volgende dag 4 tot 10 uur op je paard zitten?
Nala schreef:Gini schreef:Als jij vindt dat je het pas goed doet wanneer je iedere dag een rit van 2 tot 5 uur met haar kan maken, dan faal je inderdaad, dan faal je iedere dag opnieuw. Dan leg je de lat zo gigantisch hoog; ik zie de lat zelfs bijna niet meer liggen. Iedere dag 2 tot 5 uur op de rug van een paard zitten, winter en zomer. Over die lat kan niemand springen.
Zet dus veeeeeeeeeeel kleinere doelen op. Er is geen tijd om in te halen. Welke tijd moet ingehaald worden? Als je de ene dag niets met je paard kan doen, dan moet je de volgende dag 4 tot 10 uur op je paard zitten?
Die super lange ritten dagelijks is nu inderdaad gewoon onmogelijk. Maar op dit moment maken we in het weekend buitenritten, gooi ik haar doordeweeks 1 of 2 keer los in de binnenbak, en probeer ik de andere dagen haar in ieder geval even te laten rollen. Dat voelt gewoon als veel te weinig, vaak ben ik er ook 2-3 dagen per week helemaal niet.
Majabeestje schreef:Nala schreef:
Die super lange ritten dagelijks is nu inderdaad gewoon onmogelijk. Maar op dit moment maken we in het weekend buitenritten, gooi ik haar doordeweeks 1 of 2 keer los in de binnenbak, en probeer ik de andere dagen haar in ieder geval even te laten rollen. Dat voelt gewoon als veel te weinig, vaak ben ik er ook 2-3 dagen per week helemaal niet.
Dikke prima! Heel normaal 'schema' voor in de winter. Sterker, nog.. denk dat veel paarden nu geen buitenritten lopen hoor.
Misschien kan je van een van de keren losgooien een fanatieke longeertraining maken? Met balkjes etc dat ze goed de spieren moet gebruiken. En/of vrijspringen?
Hannanas schreef:Verplaats haar naar een kudde op een track met schuilstal en geen weidegang. Heeft ze genoeg te doen met soortgenoten zonder zich moddervet te eten. Kies je drie a vier dagen per week uit dat je wat met haar gaat doen. Moet genoeg zijn.
Gebruikers op dit forum: BranwenGC, Bytespider, IASCrawler, janna, Rubi_, SemrushBot en 7 bezoekers