Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25353
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:21

Ik was mijn haar sowieso liefst maar 1 a 2x per week, anders krijg ik een bos stro.

En ik werk met dieren, maar wil niet in mijn privéleven ook naar varkens of koeien ruiken.
Haar zit tijdens werk bij mij meestal strak opgestoken dan heb ik er het minste last van. Vind loshangend haar nl niks tussen de dieren. In de varkensstal altijd een dubbel haarnetje op, dat helpt ook heel behoorlijk tegen de stank geur.
Na het werk borstel ik het lekker uit en daarmee borstel ik meestal de geur er ook wel weer uit.

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:40

Ik gebruik mijn leave in conditioner verdund met water in een spray flacon om mijn haar fris te houden als ik bij de pony's ben geweest.

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:54

Het is even zoeken maar volgens mij heb je wel haarparfums die vrij zijn van chemische ingrediënten :) misschien kom je dan wel iets duurder uit. je zult er zelf het meeste verstand van hebben, maar zit hier wat tussen?

https://www.bartsboekje.com/natuurlijke-droogshampoo/

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:59

Mloes schreef:
Muts dragen! In de zomer beetje raar, met deze temperaturen alleen maar fijn.

Ik draag altijd een muts maar de geur kruipt desondanks nog steeds in mijn haren. :=

Ik doe hier elke avond wat conditioner in mijn haar en was dat uit. Zo ben je niet elke dag je haar aan het wassen (krullen zijn daar niet happy mee) maar gaat toch die geur uit je haar. :) Er zijn genoeg Conditioners die CG proof zijn en krullen zijn zeker in deze weersomstandigheden alleen maar happy met extra vocht. Dus wat leave in conditioner er doorheen kammen?

Britta31

Berichten: 13163
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:04

En een douche muts?

mino1
Berichten: 366
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:07

Voor je haar een stalmuts dragen die zijn daar speciaal voorgemaakt om je haar vrij van stallucht tehouden .

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:32

Daar gebruikte in baby talkpoeder van de kruidvat voor, was toen CG proof. Én het werkt. :D