[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 11:05

Nado schreef:
Mooi! Hebben de rendieren bellen om of zijn dat jullie paarden?


Dat zijn inderdaad de rendieren. De bellen worden gedragen door de oudere leiders, dit helpt de kudde bij elkaar te houden. Als de Sami de rendieren wil verplaatsen is het ook handig om te kunnen horen waar de leider heen rent.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 17:26

Fijne kerst allemaal! <|-
Ik heb een bekapschort gekregen, blij mee! En vandaag lekker bezig geweest met een stellingkast voor in onze kleedruimte te maken. De helmen hebben nu ook een plekje. Moet er nog eentje maken voor de schoenen maar mis wat materiaal. Daarom zo maar lekker de sauna in ipv werken :7

Afbeelding

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 19:23

Netjes !
Dus, jullie hebben diverse schoenmaten klaar staan dan voor de gastruiters ?
Of zijn het allemaal schoenen van jullie :D ;)

Zalig Kerstmis !

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 20:39

Dit is allemaal voor onze gasten inderdaad.. Winterschoenen van Mountain Horse maat 38 tot en met 46. En dan natuurlijk verschillende caps en de Top Reiter overalls maat xxs tm xxl. Verder bieden we ook rijwanten aan waar men hun eigen onderhandschoentjes onder aan kunnen dragen.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 00:05

Marilu schreef:
Netjes !
Dus, jullie hebben diverse schoenmaten klaar staan dan voor de gastruiters ?
Of zijn het allemaal schoenen van jullie :D ;)

Zalig Kerstmis !


Maar rij stiekem zelf ook in de mountain horse schoenen, zijn best fijn haha. :Y)

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 17:13

Blijft genieten die volle maans nachten/avonden. Kon het op de weg naar huis niet laten even een fotootje te maken <3

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:38

Jeetje, dat is toch net een schilderij! Wow! <3

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:41

Prachtig !! Of feeëriek is nog beter gezegd :j

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:30

Heel mooi!!

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:16

Prachtig wat moet het machtig mooi zijn om in zo'n stille omgeving te mogen wonen!!

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 21:54

Ja ik zou niet zo graag anders meer willen inderdaad.

We hebben onze eerste week met gasten gehad, altijd weer leuk aan de slag te gaan. Ze hadden zelfs nog het geluk het noorderlicht te zien op hun allerlaatste dag.
Afbeelding

Verder is het hier momenteel lekker fris. Nog een paar dagen en dan wordt het gelukkig weer een stuk warmer :brr: :')
Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 23:08

Ik denk dat ik maar weer terug ga migreren :')

Afbeelding

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:24

Dat is redelijk frisjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:25

Oh men, het is wel extreem koud daar waar je zit ja.. :brr:

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 16:45

Ja het is nu wel wat gortig, we krijgen geen auto meer gestart haha. Maar goed ik klaag niet wat hoor om me heen mensen die zonder water of zelfs stroom zitten en hun huis amper warm weten te houden. Wij zitten er warmpjes bij, ga zondag nog een keer proberen een auto aan de gang te krijgen .

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:33

Hebben jullie wel voldoende reserves voor mocht het allemaal wat langer gaan duren? Jullie zullen best wel wat gewend zijn maar dit is toch wel een beetje veel van het goede denk ik

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 11:45

De temperatuur is gisteren flink omhoog gegaan naar -19 dus heb de batterij uit de tractor gehaald en die heeft vanacht binnen staan opladen en warm worden. Nu staat de tractor motor op te warmen en dan gaan we straks de batterij er terug inzetten en de boel hopelijk opstarten. Kunnen we de paarden weer voeren en de tractor gebruiken om de auto te jumpstarten. Eten hebben we altijd wel wat van liggen, en anders hebben we 11 paarden om op te eten :P .

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 00:23

Het is momenteel -26 en kan niet wachten tot het even warm wordt zodat alles kan ontdooien.

Maar hier had ik in ieder geval Succes! *\o/*
Afbeelding


Geen succes :') de accu dus maar uit de auto gesleuteld, die staat nu binnen op te warmen doe hem vannacht aan de lader en dan moet ik morgen toch de auto een keer gestart krijgen :') Maandag komen er weer gasten dus morgen moeten we echt wel een auto aan de praat krijgen. Echt de dingen die ik heb geleerd sinds ik hier woon.
Afbeelding

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:35

Het ziet er schitterend uit maar wat een kou :brr: Staan de paarden dan buiten? Hoe doen ze het in de kou?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 11:41

Ja die staan gewoon buiten, zolang ze goed kunnen eten is er niets aan de hand. De kippen zijn een stuk lastiger, ondanks dat we een verwarming en een warmtelamp aan hadden hebben we toch een paar kipjes met bevriezingsverschijnselen op de kam. Baal er vreselijk van want had het juist zo in de gate gehouden toen het zo koud was, gisteren was het -25 en toen vertoonde er ineens een paar bevroren kammetjes. Vanacht de warmtelamp maar aangehouden ook al is dat niet de veiligste verwarming die we in het hok hebben. Denk gewoon dat het te lang duurt nu de kou. Maar vanaf nu gaat het echt warmer worden tot boven 0 zelfs.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:53

Hennen steken meestal hun kop onder de veren en dan komt het goed, haan is alerter ook 's nachts en die kammen bevriezen dan makkelijker. Is ook de reden dat rassen die tegen kou kunnen kleine kammen hebben, minder ver van het lijf is beter warm te houden.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 23:51

Klopt er zijn een paar rassen die we nu hebben die ik niet opnieuw zou nemen. Gelukkig gaan de temperaturen ons in ieder geval helpen met helen want het is nu een stuk warmer. Zal ook even wat extra vitamines aan het water toevoegen om ze een beetje te ondersteunen. Baal er toch van was er juist zo bang voor en allert op. Uiteindelijk zal het afsterven, er vanaf vallen en eronder is het gewoon netjes geheeld maar vind het zo sneu.

Ow ennem... Succes! Weet nu ook hoe ik de accu er in en uit moet halen bij deze auto :').

Afbeelding

Wel echt mega blij met de waterbak die we hebben laten plaatsen. Heeft gewoon de -40 overleefd en koude voor een week. Het enige wat op het laatst gebeurde is dat het ballonnetje soms een beetje vast vroor waardoor hij langzamer en niet volledig vol terug vulde. Kwestie van een tikje tegen het ballonnetje en hij deed het weer. Super tevreden dus ben blij dat we voor de duurdere optie zijn gegaan.

VixillHedinn
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:17

Kasmir schreef:
Wel echt mega blij met de waterbak die we hebben laten plaatsen. Heeft gewoon de -40 overleefd en koude voor een week. Het enige wat op het laatst gebeurde is dat het ballonnetje soms een beetje vast vroor waardoor hij langzamer en niet volledig vol terug vulde. Kwestie van een tikje tegen het ballonnetje en hij deed het weer. Super tevreden dus ben blij dat we voor de duurdere optie zijn gegaan.


Ja vaak is de duurdere aanschaf wel een grotere hap uit je budget maar wel heel erg fijn vaak op lange termijn omdat ze toch echt beter zijn dan de goedkopere dingen. Blij dat het zo goed werkt! Wat een koude dagen zeg!!

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:47

Mooi systeem als het nog werkt met -40 graden. Dat scheelt heel veel werk.

VixillHedinn
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:15

Hoe gaat het daar? Veel sneeuw? Hoe doen de twee het?