Carrousel rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:50

Dat ziet er spannend uit! Zeker lastig lijkt me ook ;)

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 15:16

Gaaf zeg ook wat jullie allemaal hebben meegemaakt, ik vind ook de molen leuk om te rijden. Wat Airnt doet vind ik ook tof! Dat jaartje wat ik heb gedaan lijkt niks met jullie ervaringen, ik ben wel van plan om over een paar jaar (2 ofz ik heb het nu erg druk) weer carrousel te gaan *\o/* rijden.

Lucia88

Berichten: 530
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:43

Super gaaf airnt! Heb je ook filmpjes?

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:58

Carrousel rijden vind ik prachtig om te zien! Hoe een eenmanssport zich kan vormen tot een team sport. De samenwerking van mensen en paarden is prachtig! Zelf alleen vroeger op de manege eens carrousel gereden als oefening of showtje toen destijds. Helaas er niet meer mee verder gegaan maar vind het wel erg leuk om te zien op evenementen enzo! :j

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:24

hele korte, en waat geknipt, maar wel leuk ofzo, snelste wat ik kan vinden

is dus helemaal spontaan, gewoon op commando, en die ene jongen zit dus op mijn hengst die hij eigenlijk niet kent.

overigens de bak is 12x24 m.

https://www.facebook.com/smaaen/videos/ ... 0599170494

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:36

Hoi hoi,

Ik vond wel dat er weer wat leven in dit topic mocht. Dus zijn er nog mensen die hier carrousel rijden? Zo ja, wil je daar iets over vertellen? Nou dat was m’n vraag.

Trouwens echt gaaf Airnt!

Relserk
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:05

Yes ik rijd ook een aantal jaar carrousel en ik moet zeggen dat ik nu heel blij ben dat we niet meer verplicht moeten doorzitten *\o/* . Niet dat he zo moeilijk was maar wel beter voor de ruggetjes van de paarden.

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:31

Ik rij nog wel carrousel maar ga in april stoppen na 8 jaar geloof ik omdat ik een eigen paard krijg dus dan wordt het helaas te duur. Wij gaan 2 april nog op onderlinge wedstrijd in assendelft en hopelijk vinden ze optijd nog genoeg teamleden voor de divisie wedstrijd in juni. Ik hoop wel reserve ruiter te kunnen blijven.

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:49

Citaat:
heel super belangrijk in inzet zijn bijvoorbeeld 'wheels' or 'Mühlen' in het Duitsch. dus die die we redelijk vaak.
We doen in de re-enactment veel met die formaties, ook met meer paaarden, grootste aaneengesloten formatie die ik heb meegereden was 98 ruiters in Battle Abbey, de heuvel op chargeren met 5 conrois van 20 ruiters, intwee linies 50 breed, stijgbeugel aan stijgbeugel in handgalop naar rengalop.... en in linie blijven.
schreef Airnt.

Wouw 98 ruiters. Fantastische post en filmpje. Dat niveau doe ik je niet na. (M niveau)

In alle bescheidenheid......
Ja ook ik heb jarenlang 8 tal gereden en kûr op muziek met mijn merens Hercule <3

Het 8 tal was dus vanuit het merensstamboek en elke donderdag oefenden we. Het niveau verschil was groot maar we hadden zoveel plezier.
Ook traden we op landelijk om het ras te promoten. Onze instructrice stelde alles zelf samen, de muziek en de figuren en vaak reed alles door elkaar en het was een kunstzinnig geheel van B ruìters t/m Z en alles er tussen in.
Hercule was er dol op en ik dus ook. De repetities elke donderdag vond hij leuk, maar het optreden vond hij geweldig. Hoe meer volk hoe beter en leuker hij het vond.
Hij liet de mensen graag zien hoe prachtig hij was en hoe mooi hij kon lopen.
De meeste merens vinden het moeilijk om rustig te galopperen. Daar moet je wel voor kunnen rijden, want je moet ze als het waren op hun gat zetten om een rustig handgalopje te rijden. Dus alles ging altijd goed, stap zelfs fantastisch, totdat de galop kwam. Dan hoordde je als het ware de ruiten rinkelen _O- en enkelen waaronder Hercule konden een beschaafd handgalopje. In mijn binnenste lag ik altijd in een deuk.

Bij de dochter, in de KNHS wedstrijden geloofde hij het wel en liet hij haar heel hard werken, want daar vond hij niet veel aan.

Dus TS, ga vooral het doen,pak er muziek bij zoals wij, en je zult verbaast zijn hoe leuk de paarden dat vinden.

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:22

pien_2010 schreef:
Citaat:
heel super belangrijk in inzet zijn bijvoorbeeld 'wheels' or 'Mühlen' in het Duitsch. dus die die we redelijk vaak.
We doen in de re-enactment veel met die formaties, ook met meer paaarden, grootste aaneengesloten formatie die ik heb meegereden was 98 ruiters in Battle Abbey, de heuvel op chargeren met 5 conrois van 20 ruiters, intwee linies 50 breed, stijgbeugel aan stijgbeugel in handgalop naar rengalop.... en in linie blijven.
schreef Airnt.

Wouw 98 ruiters. Fantastische post en filmpje. Dat niveau doe ik je niet na. (M niveau)

In alle bescheidenheid......
Ja ook ik heb jarenlang 8 tal gereden en kûr op muziek met mijn merens Hercule <3

Het 8 tal was dus vanuit het merensstamboek en elke donderdag oefenden we. Het niveau verschil was groot maar we hadden zoveel plezier.
Ook traden we op landelijk om het ras te promoten. Onze instructrice stelde alles zelf samen, de muziek en de figuren en vaak reed alles door elkaar en het was een kunstzinnig geheel van B ruìters t/m Z en alles er tussen in.
Hercule was er dol op en ik dus ook. De repetities elke donderdag vond hij leuk, maar het optreden vond hij geweldig. Hoe meer volk hoe beter en leuker hij het vond.
Hij liet de mensen graag zien hoe prachtig hij was en hoe mooi hij kon lopen.
De meeste merens vinden het moeilijk om rustig te galopperen. Daar moet je wel voor kunnen rijden, want je moet ze als het waren op hun gat zetten om een rustig handgalopje te rijden. Dus alles ging altijd goed, stap zelfs fantastisch, totdat de galop kwam. Dan hoordde je als het ware de ruiten rinkelen _O- en enkelen waaronder Hercule konden een beschaafd handgalopje. In mijn binnenste lag ik altijd in een deuk.

Bij de dochter, in de KNHS wedstrijden geloofde hij het wel en liet hij haar heel hard werken, want daar vond hij niet veel aan.

Dus TS, ga vooral het doen,pak er muziek bij zoals wij, en je zult verbaast zijn hoe leuk de paarden dat vinden.


Wat een grappig paard! En knap ook dat ‘ie dat allemaal kan!

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:37

Hier ook een fanatieke carrousel amazone!
Ik rijd inmiddels al weer zo'n 7 jaar bij een Friezen carrousel. Wij rijden met 12 of 16 combinaties shows op evenementen.
Gisteren voor de eerste keer de nieuwe proef op muziek getraind. Altijd weer leuk dat het meer een geheel wordt met de muziek :)

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:16

Wat leuk nelske! Met muziek vind ik het ook leuker! Anders is het zo stil.

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Carrousel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:40

Hercule was zeker een grappig paard met een echt karakter ElfBeau_067
nelske wat leuk 12 of 16 combinaties is veel. Zal een prachtig gezicht zijn die mooie prinsen en prinsessen.

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 10:23

pien_2010 schreef:
Citaat:
heel super belangrijk in inzet zijn bijvoorbeeld 'wheels' or 'Mühlen' in het Duitsch. dus die die we redelijk vaak.
We doen in de re-enactment veel met die formaties, ook met meer paaarden, grootste aaneengesloten formatie die ik heb meegereden was 98 ruiters in Battle Abbey, de heuvel op chargeren met 5 conrois van 20 ruiters, intwee linies 50 breed, stijgbeugel aan stijgbeugel in handgalop naar rengalop.... en in linie blijven.
schreef Airnt.

Wouw 98 ruiters. Fantastische post en filmpje. Dat niveau doe ik je niet na. (M niveau)

In alle bescheidenheid......
Ja ook ik heb jarenlang 8 tal gereden en kûr op muziek met mijn merens Hercule <3

Het 8 tal was dus vanuit het merensstamboek en elke donderdag oefenden we. Het niveau verschil was groot maar we hadden zoveel plezier.
Ook traden we op landelijk om het ras te promoten. Onze instructrice stelde alles zelf samen, de muziek en de figuren en vaak reed alles door elkaar en het was een kunstzinnig geheel van B ruìters t/m Z en alles er tussen in.
Hercule was er dol op en ik dus ook. De repetities elke donderdag vond hij leuk, maar het optreden vond hij geweldig. Hoe meer volk hoe beter en leuker hij het vond.
Hij liet de mensen graag zien hoe prachtig hij was en hoe mooi hij kon lopen.
De meeste merens vinden het moeilijk om rustig te galopperen. Daar moet je wel voor kunnen rijden, want je moet ze als het waren op hun gat zetten om een rustig handgalopje te rijden. Dus alles ging altijd goed, stap zelfs fantastisch, totdat de galop kwam. Dan hoordde je als het ware de ruiten rinkelen _O- en enkelen waaronder Hercule konden een beschaafd handgalopje. In mijn binnenste lag ik altijd in een deuk.

Bij de dochter, in de KNHS wedstrijden geloofde hij het wel en liet hij haar heel hard werken, want daar vond hij niet veel aan.

Dus TS, ga vooral het doen,pak er muziek bij zoals wij, en je zult verbaast zijn hoe leuk de paarden dat vinden.

Mijn istructrice doet dat ook weleens, dat is idd echt heel leuk, want dan gaat op een of andere manier de paarden heel ritmisch meelopen met de muziek. Ik vind het ook echt heel leuk!