Voor wie Ice niet kent; Hij is een 9 jarige Gelderse ruin van 1.88 (Wilson x Special D) 5 jaar geleden kocht ik hem als tijdelijk projectje,omdat het zo goed ging is hij gebleven.
7-1-2017 begon ons proef ritje zo
https://youtu.be/bexSCxwVlMU
En 5 jaar later zijn we aanbeland bij 2022
Januari

We zijn lekker aan het lessen. De eerste punten zijn binnen in het zzzwaar en ik hoop toch eind van dit jaar de punten binnen te hebben voor de LT.
Februari

Na onze winterstop gaan we weer voor het eerst op concours. Eigenlijk hou ik niet van kou en start ik meestal pas eind maart/ april weer maar met temperaturen tegen de 20 graden aan kunnen we best op pad. Ice heeft best wel spanning dus geen winst maar we zijn weer van huis weg geweest.
Maart

Wat een cadeautje dit weer zo. Ice geniet volop van dit weer en ik ook!
April

We maken veel buiten ritten en verkennen de Ginkelse hei. Ook starten we nog een keer, we halen wel winst maar t houd niet over nog. Er zit teveel verschil tussen hoe Ice thuis loopt en hoe het in de proef gaat.
Mei

Wederom op wedstrijd de eerste prijzen zijn ook binnen. Ice loopt lekker hele dagen in de wei
Juni

De bossen rondom Otterlo worden verkend maar de eerste Dazen zijn vroeg dit jaar, ons buitenrijden komt langzaam aan op een lager pitje en is vooral s morgens vroeg en dan een kort rondje.
Juli & augustus

We zijn druk bezig met huiswerk maken. Op de 1 of andere manier is Ijsje in de proef veel
Minder gehoorzaam en zakt t allemaal behoorlijk in. We hebben huiswerk gekregen om tijdens de proef te maken en er volgen 2 wedstrijden waarbij we de proef een beetje opofferen om verder te gaan met huiswerk. Dat zorgt voor wat fouten maar werkt wel.
September

We winnen het zzzwaar in Houten met 2 x 65%
Huiswerk maken loont en we hebben nu onze punten voor de LT.
Oktober

We maken ons droomdebuut in de PSG met ruim 62%en een 5e plek. 2 weken later rijden we weer 62% en een 3e plek.

We rijden ook eind oktober mee met een enjoy the ride op de Sallandse heuvelrug.
November

Lekker aan het doortrainen en gister hebben we ons inter1 debuut gemaakt. In 1 hoek zat een bakspook waardoor we net wat teveel spanning en daardoor foutjes hadden maar hij gaf wel een super tof gevoel op de goede stukken.
Met 59% ben ik ook echt blij want de onvoldoendes zijn onderdelen waar hij normaal simpel doorheen loopt.
Ik heb weer een jaar heel erg genoten van mijn grote vriend. Volgend jaar is mijn voornemen om eens een lesje WE te gaan nemen. Kijken hoe we dat vinden en nog meer enjoy the rides mee te gaan rijden. En wie weet wat er nog meer op ons pad komt.