Delen door aantal paarden of eigenaren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58003
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:02

Miran schreef:
Meestal betaal je op de stallen waar dat soort investeringen met elkaar worden gedaan ook geen 300 euro per maand.

Je mist het punt compleet. Hoe je het doet weet ik niet maar je doet het.
Al betaal je 100 of 75 euro, dan nog hoeft daar niet X bedrag boven op te komen voor iets dat niet bij de verzorging hoort,

Miran

Berichten: 4458
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:09

Waar het mij om gaat is dat je het op die pensionstal van 300 euro ook gewoon betaald, ook als je niet springt. Dat lapt een stalhouder echt niet uit zijn eigen zak, maar gewoon van het stalgeld. Alleen zie je dat niet en voelt dat dus duidelijk anders.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58003
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:41

Miran schreef:
Waar het mij om gaat is dat je het op die pensionstal van 300 euro ook gewoon betaald, ook als je niet springt. Dat lapt een stalhouder echt niet uit zijn eigen zak, maar gewoon van het stalgeld. Alleen zie je dat niet en voelt dat dus duidelijk anders.

Dat snap ik, het wordt echter pas anders als stalhouder bovenop die 300 (of 200 of 100 of whatever) ook nog eens gaat vragen om bij te leggen aan springmateriaal. Dus vast bedrag om hem daar te hebben staan en verzorgd te hebben + wisselend bedrag op random momenten voor elke bevlieging van een stalgenoot of stalhouder.

pmarena

Berichten: 48213
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Delen door aantal paarden of eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:16

Ach, vragen staat vrij denk ik dan.

Als je als pensionstalhouder een investering niet nodig vindt, maar wat stalgenoten zouden graag *vul in* dan kan je het idee altijd in de groep gooien toch. Beter dat dan alleen maar zeggen "gaan we niet doen".