[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:27

Wat een interessante oplossing. Zoiets ken ik helemaal niet.
Een soortgelijk product maar met de theorie van druk op het hoofd is hier wel even hot. https://eventing-shop.com/product/20807 ... lming-mask

Al kan ik me de werking van wat jij nu deelt beter voorstellen dan van dit fenwick masker.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:32

Oh die Fenwick ken ik ook, sommigen zweren erbij, maar als buitenstaander zag ik niet verschil in met en zonder de Fenwick. Mijn eigen merrie koerste vroeger ook met een gaaskap, die werd gek van het zand dat haar voorgangers opgooiden in haar gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:20

prompter schreef:
Oh die Fenwick ken ik ook, sommigen zweren erbij, maar als buitenstaander zag ik niet verschil in met en zonder de Fenwick. Mijn eigen merrie koerste vroeger ook met een gaaskap, die werd gek van het zand dat haar voorgangers opgooiden in haar gezicht.
Is het bij jullie ook alleen zand of zit er nog meer doorheen? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :))

pol013 schreef:
Wat een interessante oplossing. Zoiets ken ik helemaal niet.
Een soortgelijk product maar met de theorie van druk op het hoofd is hier wel even hot. https://eventing-shop.com/product/20807 ... lming-mask

Al kan ik me de werking van wat jij nu deelt beter voorstellen dan van dit fenwick masker.
Ik heb wel van dat Fenwick masker gehoord inderdaad en er zijn wel stoffen die dat FIR licht genereren, maar of dat ook alle voordelen heeft waarvan Fenwick beweert dat dat masker ze heeft, dat vraag ik me dan weer af. Ze beloven gouden bergen, maar wetenschappelijk bewijs delen ze niet. := Er zijn wel aanwijzingen dat FIR licht helpt bij bijvoorbeeld artrose, spierfunctie, brandwonden etc., maar de claims die Fenwick maakt vallen voor mij een beetje in de categorie 'elke dag citroensap drinken is bewezen te helpen tegen kanker.' Juist bij zo'n product zou je toch al je onderzoeken met de buitenwereld moeten delen en niet aan komen met de naam van een of andere cardioloog in de humane geneeskunde die wat algemene dingen zegt over Far Infrared licht in je FAQ.

Bij dat masker zou ik me dus afvragen of het niet (deels) een placebo-effect is, en ik vind hem wat te duur om zo even te kopen en uit te proberen. :)) Als er iets is wat ik niet ben op of naast Auroch, is het gestrest, dus ik heb liever iets waarvan ik zeker weet hoe het werkt dan dat ik voor een hoop geld iets ga aanschaffen dat wellicht alleen werkt als placebo.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:30

Mijn merrie liep alleen op Duindigt, dat is zand met een klein beetje vermalen schelpen er doorheen, dus ook scherpe stukjes soms inderdaad. Verder niks gelukkig, ik zie hier wat er op gegooid wordt per jaar :).

Oh wacht we werkten ook wel op Nootdorp, die is allang ter ziele helaas maar dat was puur zand.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:11

Auroch <3.

De foto's zien er goed uit.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:50

Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden die heel goed lijkt te werken voor Auroch en jou! Het ziet er veel belovend uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 00:15

Een klein stukje bewegend beeld van Chonkii vandaag:


Ze vindt het allemaal nog wel zwaar, dus ze is flink aan het kauwen, maar ze probeert zo hard.

Ergens was ik een beetje bang dat haar relaxedheid met de kap op "toeval" zou zijn, maar het ging vandaag alleen maar beter dan van de week. Zelfs als ze even haar concentratie verliest, is ze veel makkelijker weer bij de les te krijgen dan voorheen. *\o/* Ik ben ook aan de slag gegaan met de galop met een tip van MyWishMax (aanspringen op een volte ipv in de hoek, zodat ze niet als een konijntje met rigor mortis veel te hard de lange zijde over hopst) en dat vond ze beduidend zwaarder dan bunny mode, maar ze deed zo hard haar best. :+: Na afloop moest ik bijna een beetje huilen van trots, maar ook van opluchting. :))

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 01:20

Top zeg wat goed <3

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 04:34

Die Cripples <3 ze doet het super <3

Anoniem

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:43

Thanks! :D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:57

Wat fijn, ze ziet er ook wel cool uit zo met haar brilletje =:)

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:38

Zo ongeveer rijd ik ook rond Mkango:

Afbeelding


Ik moet Monty met mijn been naar mijn hand rijden, hierdoor gaat hij zijn rug beter gebruiken en maakt hij mooiere passen. Neusje mag er nog iets uit en ik moet meer een knik in mijn armen, maar ben blij dat hij het zo goed oppakt.

Marcella

Berichten: 36729
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:37

Meer knik in je arm hoeft niet perse nu volgen je armen netjes de lijn van je teugel.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:40

Marcella schreef:
Meer knik in je arm hoeft niet perse nu volgen je armen netjes de lijn van je teugel.


Je kan ook de lijn volgen met een knik erin. Schouders wat meer terug, waardoor je de ruimte hebt om wel die knik te maken en alsnog hand en onderarm in de lijn van het bit.
Ik ben het juist wel eens met meer knik, je wilt armen niet recht krijgen want dan word je onbedoeld te hard en sterk in armen, omdat je geen elastisch contact meer kan houden met je mond.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:07

thx voor jullie feedback. Het was ook een moment opname, ik moest hem meer lengte geven, maar had idd beter iets meer teugel kunnen geven, zodat ik mijn armen niet zo hoefde te strekken.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:34

Was meer een reactie op marcella hoor. Niet op jou, want jij zegt zelf hetzelfde.

Mkango, ik ben blij dat ik je af en toe kan helpen :D Het is gewoon heel leuk om jullie te volgen en Auroch is gewoon echt heel erg leuk

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:12

Desi_2409 schreef:
Zo ongeveer rijd ik ook rond Mkango:

[ [url=m/yPdWHM.png]Afbeelding[/url] ]


Ik moet Monty met mijn been naar mijn hand rijden, hierdoor gaat hij zijn rug beter gebruiken en maakt hij mooiere passen. Neusje mag er nog iets uit en ik moet meer een knik in mijn armen, maar ben blij dat hij het zo goed oppakt.

Ehm, dat geldt voor elk paard, altijd. Het is de enige juiste manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:02

ikke schreef:
Desi_2409 schreef:
Zo ongeveer rijd ik ook rond Mkango:

[ [url=m/yPdWHM.png]Afbeelding[/url] ]


Ik moet Monty met mijn been naar mijn hand rijden, hierdoor gaat hij zijn rug beter gebruiken en maakt hij mooiere passen. Neusje mag er nog iets uit en ik moet meer een knik in mijn armen, maar ben blij dat hij het zo goed oppakt.

Ehm, dat geldt voor elk paard, altijd. Het is de enige juiste manier!
Eens, dat zou niet eens im Frage moeten zijn, hoe je dat moet doen. :') Ik had Auroch maanden geleden al in de krul gehad kunnen hebben als zagen m'n ding was geweest, maar ik kies liever voor een weg waarbij ze dat zelf aanbiedt. Dat ze daar wat hulp bij nodig heeft omdat haar brein gewoon sneller draait dan zij kan bijhouden, is helemaal prima. Het ontneemt haar zicht ook niet, maar het maakt het allemaal gewoon wat zachter voor haar en daardoor makkelijker te verwerken.

MyWishMax schreef:
Was meer een reactie op marcella hoor. Niet op jou, want jij zegt zelf hetzelfde.

Mkango, ik ben blij dat ik je af en toe kan helpen :D Het is gewoon heel leuk om jullie te volgen en Auroch is gewoon echt heel erg leuk
Ik vind het ook heel waardevol om met je te kunnen sparren. :j I knoooow, elke dag is weer een feestje. :+: Ook vandaag toen het zeek van de regen heb ik alleen maar kunnen lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:10

We did a thing today: ons eerste avontuur op afstand! *\o/* Elk jaar gaat de staleigenaresse met een lading manegepaarden van vrijdag t/m zondag naar een plek pal aan het bos waar dan een kort minivakantie wordt gehouden met veel buitenritten in het bos. Wij mogen met onze eigen paarden ook aanhaken voor gewoon een park and ride (i.e. je betaalt een paar pond en mag dan rijden en gebruikmaken van de faciliteiten); we mogen mee op de groepsritten of ons eigen ding doen.

Georgia en ik besloten de zondag mee te pakken, hoewel we wel met z'n tweeën op pad gingen, want de groepsritten zijn maar een uurtje en wij wilden toch wat langer gaan rijden. Vanmorgen om iets na 10u werden we opgehaald en een kleine drie kwartier later afgezet op de plaats van bestemming. Auroch dacht in eerste instantie dat ze bij de races was en kwam in racingmodus van de wagen, maar toen ze eenmaal zag dat we op een plek waren met veel gras, bos en geen stallen, dook ze meteen het gras in. :')

Nadat we rustig hadden opgezadeld en Auroch ervan hadden overtuigd dat dit gek uitziende opstapblok écht hetzelfde werkte als het blok thuis, gingen we op pad, lekker achter Stig aan. De grote vraag van vandaag was vooral: hoe gaat ze het vinden? Omdat het een lange dag zou worden, had ik wel de pacifiers omgedaan om het allemaal wat rustiger te houden voor haar (ook handig tegen laaghangende takken overigens), maar ze vond het fantastisch! Ze was lekker geïnteresseerd om zich heen aan het kijken en het merendeel van de tijd heb ik gewoon met één hand op de gesp van de teugels gereden. :')

Afbeelding



Afbeelding

Aan het begin van dit pad was er een boomstammetje/balkje waarover ik voor de lol tegen Georgia zei: "daar kun je wel overheen springen." Dus dat deed ze met het idee daarna weer terug te springen, maar Auroch ging achter Stig aan en sprong er zowaar ook overheen zonder dood te gaan. :') (Maar het is wel of je op een bezemsteel zit.)
Afbeelding

Voor alle zekerheid heb ik op m'n gympen gereden, want ik had wel zo'n voorgevoel dat ze het niet helemáál zou volhouden en ik wellicht een stukje moest lopen, wat ik liever doe op hardloopschoenen dan in m'n rijlaarzen. :)) Na een uurtje of twee ging inderdaad toch het mentale kaarsje uit, ben ik eraf gesprongen en hebben we de rest lekker gewandeld. Met mij ernaast werd ze meteen weer een stuk kwieker, dus we hebben met z'n vieren nog bijna een uur lekker rondgescharreld: Georgia nog steeds rijdend en ik met Auroch aan de hand.

Eenmaal terug op het parkeerveld hebben we ze even afgespoten (waarbij Auroch voor een deel gewoon los stond :+ ) en samen in een van de beschikbare paddocks gezet. Dit was de eerste keer dat ze samen in een paddock staan omdat ruinen en merries bij ons op stal gescheiden op het land staan (Stig en Auroch komen elkaar wel regelmatig tegen aan de ranch), maar Stig is zo vreselijk gek op Auroch en Auroch gek op iedereen dat dat geen enkel probleem was en ze stonden er samen in te wachten alsof ze nooit anders gedaan hebben. :+:

Al met al echt een topdag en ook fijn dat Auroch het zo leuk vond! Ze liep regelmatig met haar hoofd naar beneden haar voorbenen naar voren te gooien en zich uit te sloven. :)) Dat is wel echt een teken dat ze het naar haar zin heeft!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-23 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:16

Ohh echt stoer :D !

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:17

Wat een droom! <3
Super leuk dat het zo goed ging. :D

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:21

Hè wat een heerlijke dag, kan je echt van nagenieten :j

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:56

Lekker bezig geweest :j
Waar zat je ongeveer?

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:00

Oh super zeg, wat leuk :))

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:06

Geweldig, wat een fijne dag zo <3