[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:19

Cheytjuh schreef:
Als ik het online heb gezet dan zal ik uiteraard de link delen :j (even kijken of het niet tegen de bokt regels is)

@Shirley: wat een super lief aanbod! Kijk maar, voel je niet verplicht hoor!

@Liselot: ze hebben daar geen voorspelling over gedaan, alleen aangegeven dat voor de knieën helemaal up to date zijn vergeleken met een normaal veulen, links achter leek iets achter te blijven, maar beide achter waren zeker enorm weer vooruit gegaan en zo goed als up to date. Dus dat is voor de prognose als gebruikerspaard natuurlijk enorm gunstig.

Nu eerst naar stal de boel maar eens op regel krijgen, beide veulens lekker even naar buiten (wel apart) en na het uitmesten verder met uitzoeken


Je kunt de link weer in je onderschrift doen. Dat is niet tegen de regels. Succes met organiseren.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 00:22

Dank je Pien_2010, dan ga ik dat doen.
Vandaag echt een ontzettend drukke dag gehad, dus niet toe gekomen aan de spullen online zetten. Hopelijk morgen :j

Dag 2 buiten :
Qua weer was het echt bagger, ik dacht tussen de buien door dat Uk en Daf even konden genieten, maar na 5 minuten buiten bleef het maar regenen en ik wilde liever geen risico nemen dus weer naar binnen. Daf dacht er even anders over en liet zich niet pakken, natuurlijk begrijpelijk, maar niet handig.
Toen ik haar eindelijk had, was Uk het er niet meer mee eens, maar gelukkig schoot stalgenote me te hulp en ze zo toch weer naar binnen gekregen.

Uk is in ieder geval inmiddels zo sterk dat ik in mijn eentje niets te vertellen heb als ze nee zegt :o, dacht dat ik haar zo even naar binnen kreeg maar dat viel vies tegen :o

Hopelijk kunnen ze morgen iets langer buiten spelen, maar het lijkt erop dat het weer veel gaat regenen.

Afbeelding
Mam jakkes wat is dit natte gedoe

Afbeelding

Afbeelding
Wat is dat groene spul

Afbeelding
Madam groeit uit haar dekentje, zal morgen de maat groter eens proberen die we hebben gekregen :j

Hebben jullie je vitamine Uk weer gekregen voor vandaag :+

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 01:05

Haha dat koppie zo van wat is dit nu weer. Ondanks het slechte weer toch nog even de benen kunnen strekken. Wij hebben ook nog droge stukken gehad met zon.
Morgen weer nieuwe uk spam hopelijk!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:51

Cheytjuh schreef:
Hebben jullie je vitamine Uk weer gekregen voor vandaag :+


Ja, heerlijk <3 !

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:11

Ja dat dekentje is nu een soort tafelkleedje geworden. Hahahaha....

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:49

Haha, wat is dat groene spul! Zo leuk al die ontdekkingen voor het eerst.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 12:48

Vanochtend heeft Uk haar nieuwe dekentje op gekregen (Nogmaals super bedankt bokker Fleuribelle <3 voor het doneren van het dekentje !)
Afbeelding

Ukkie eet hooitje voor hooitje :')


Op weg naar de weide. Vandaag haar het even allemaal zelf laten ontdekken, gisteren ging ze zo in verzet tegen het touw en met die drek is de vloer dan veel te glad. Gelukkig kleeft ze mooi aan mama :+



En ze begroet me altijd met haar hinnikjes, echt te cute <3 Echt bizar hoe bijzonder de band dan wordt zo samen in zo'n korte tijd. De medicatiemomenten gaan supergoed (als ik maar niet vergeet eerst even lekker te kroelen en te knuffelen :') en het af te sluiten met wat kriebelen en knuffelen. Ze vindt de stroop heerlijk dus ze likt de spuit helemaal af)

Afgelopen donderdag kwamen er mensen voor Ocean kijken, helaas was hij te 'groen' voor ze, mijn broertje heeft hem voorgereden, voor het eerst in de binnenbak en voor het eerst iemand erop bij ons en hij heeft werkelijk geen stap verkeerd gezet. Enorm braaf, mijn broertje vond het heel spannend zo voor vreemde mensen, maar hij heeft het top gedaan, trots op allebei

Afbeelding
Maar eens kijken of we iemand kunnen vinden om hem lekker te gaan rijden de komende tijd, volgende week komt de tandarts en dan lekker touren.

Straks cursus keuringsklaar maken Gelders paard, heb er zin in en ben erg benieuwd :j

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:55

Probeer daar maar eens geen band mee op te bouwen ;)
Denk dat al haar volgers stiekem wel een beetje verliefd zijn en dan moeten wij het nog maar hebben van een paar beelden, filmpjes en geluiden...

Ze loopt keurig mee!
Staartje erop 8-)

En dapper van beide mannen!
Jammer dat het niks geworden is, maar gelukkig gunnen jullie Ocean ook de tijd :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:11

Er zit een prachtig swingend drafje op. Mooi hoor. En dan dat staartje echt zo schattig.

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:13

Wat loopt ze parmantig mee. Af en toe wel zoiets van; moet ik echt door die modder? Daar ben ik toch veel te mooi voor! Hahaha maar dan toch weer snel achter mama aan.

Echt zo leuk om te zien.

Ocean is ook een knapperd hoor. Wat braaf van hem en ook stoer van je broer.

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:24

Wat loopt ze super mee en al heerlijke swung erin. Je ziet haar soms echt kijken moet ik door die nattigheid maar ze doet het wel. En dat hinnikje, echt super lief! Hier kun je toch uren van genieten!

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:50

Hahaha wat een dametje.
Vieze voetjes? Liever niet. :')

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:54

Wat fijn dat ze lekker naar buiten mag. Ook voor mams, die zal daar ook zeker van genieten.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 17:06

Wat fijn dat ze lekker naar buiten kunnen. En dat staartje. <3

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 17:45

Wat een braaf paard en dappere broer! Zou willen dat we wat meer in de buurt woonden... zulke mooie paarden en dan op zoek naar mensen om te rijden... ik zou het wel weten haha.

De kleine Uk is wel echt geweldig hoor. Parmantig dametje. *\o/*

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 22:53

Dat zwevende veulendrafje en die hinniks <3 .

Ocean is een knap paard, zal wel lukken om hem te verkopen aan de juiste mensen. Goed van je broer, niet niks om netjes te rijden als je zo bekeken wordt. Veel plezier op cursus!

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 23:09

Ach wat is het toch een parmantig ding die Uk, echt super schattig.

Ocean is ook al zo knap.. die gaat z’n forever home ook wel gauw krijgen.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:36

Leuke updates weer!
Ocean gaat z'n plekje wel vinden lijkt me. Hoe was de cursus? Ik was helaas te laat toen ik het zag, het zat al vol. Maak jij je merries zelf keuringsklaar? Ik ben nog op zoek naar een adres voor de mijne, dus tips welkom!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 16:13

@Bernoe : Ik was te laat, had helaas alleen het bericht op Facebook aangehouden qua tijd, de mail is ergens tussen alle mails en de drukte verloren gegaan dat de nieuwe tijden dus 11:00 waren.

Gelukkig wel het belangrijkste gezien : het op het straatje en in de kooi voorstellen.

Was leerzaam en goed verzorgd, had het wel graag iets algemener gezien, het was nu wel veel vanuit de eigen voorkeur van degene die het gaf. Maar er was ruimte om zelf te oefenen qua lopen en veel vragen werden ook goed onderbouwd beantwoord :j

Ik maak zelf de merries keuringsklaar dit jaar ja, ben benieuwd hoe me dit gaat bevallen. Eerder bracht ik ze naar Harm Bruil, Siebe te Bokkel doet natuurlijk ook keuringsklaar maken, wie weet daar eens informeren?

Wat is de reden dat je het zelf niet wilt proberen? Ik wil je best de tips en de info van gisteren even in een priveberichtje doen ?

@Muga : Jammer ja ! Heel veel mensen wonen gewoon te ver weg :o potjandikkie :o

Thomasso is verkocht aan hele leuke mensen, ze kwam voor Skye maar toen liet ik Thomasso zien en toen was Skye verleden tijd volgens mij :+
Voorlopig blijft hij nog even bij ons tot ze zelf een opfokplekje heeft voor hem, maar enorm blij dat ook hij een super fijn nieuw thuis krijgt <3

Ocean moet nog knap worden hoor, op dit moment is hij een beetje pierig, maar dat komt wel goed. :j Lekker rustig mee bezig, hij lijkt in ieder geval wel super op zijn plek zo weer bij ons, het is een blije lieverd

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:16

Ik woon vlakbij, maar heb al 3,5 jaar niet meer op een paardenrug gezeten :') Helaas ook weinig tijd meer voor. Mijn grootste liefde was wel een gelderse <3

Mooi dat Thomasso verkocht is!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 11:57

Jemmer de Bemmer Liselot :j

Het eerste veilingstuk staat online voor onze Uk. Ik hoop vandaag er meerdere dingetjes op te zetten, maar heb ook een enorm volle dagindeling, dus het kan zijn dat het morgen wordt
Ik heb de link in mijn onderschrift gezet :) hopelijk is alles zo volgens de regels :j

Vanavond hopelijk weer mooie beelden van een blije Uk en Winston, die inmiddels ook lekker buiten loopt met zijn mama elke dag <3

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:10

Op mobiel is de link naar de veiling niet te zien!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 12:15

Ai oke ik ga kijken ! Dank je!

Edit : Zo wel ?

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:22

Cheytjuh schreef:
Ai oke ik ga kijken ! Dank je!

Edit : Zo wel ?


Neen. Misschien moet je het achter elkaar zetten daar je een regel teveel hebt

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 12:26

Hmm wat gek, als ik hem op de mobiel aan klik dan pakt hij hem wel.....
Misschien omdat ik de Marktplaats app heb op de mobiel. Ik ga er naar kijken!

Als je op marktplaats zoekt onder Ukkie dan kun je hem denk ik ook vinden :j