Maar het is echt een super fijn lief dier dat alles heel makkelijk op pakt, en bovendien is ze behoorlijk uitgezwaard afgelopen zomer en is het nu best een heel paard, dus het plan werd toch een beetje ruitermak zodat ik haar na de winterstop rustig op kan pakken. Wij hebben enkel een buitenbak, dus als het erg nat is kunnen we verder toch niet zoveel. We gaan wel regelmatig op straat wandelen van de winter en in het bos wandelen zit ook in de planning.
Ik heb er nu 5 keer opgezeten en enkel nog maar gestapt. Bij de vierde keer konden we al los door de bak, en vandaag de vijfde keer ben ik zelfstandig opgestapt en na even mee gestapt te zijn met iemand, daarna helemaal alleen door de bak gestapt en zelfs een slalom met pionnen kunnen stappen, heel trots. Van de laatste keer alleen helaas geen beeldmateriaal.
Voor wie het leuk vind wat filmpjes. Let niet op mijn slingerende benen, ik kan mijn lange benen niet helemaal lekker kwijt in dit zadel. Waarschijnlijk moet ze volgend jaar toch een ander, dus dan kiezen we we 1 die voor beiden lekker zit, voor nu zit deze prima op Lilly, dus we doen het er maar even mee.
De video die de verkoper mij stuurde, hier besloot ik dat ik moest gaan kijken al moest ik er zeker 2 en een half uur voor rijden
Toen het grondwerken allemaal goed bleek te gaan zijn we een keer gaan spelen met het zadel van mijn oudje. Ze liep er rustig mee rond, alleen galop vond ze toch wat van, maar na een paar sprongen was dat ook klaar en was ze zadelmak. Hierna een zadeltje voor haar zelf aan laten meten, wat 4 maanden later alweer 2 boommaten groter moest omdat mevrouw behoorlijk steviger en ronder was geworden.
Ook deden we wat schriktraining en liet ik haar vanalles zien
Toen kwam de eerste keer echt erop. Had natuurlijk al vaak gehangen en een paar stappen mee laten voeren, maar sprong na 3 stappen altijd eraf. Nu bleef ik langer zitten en dat vond ze toch wel wat raar en begon wat te springen. Maar ze was snel weer bij me en sindsdien geen stap verkeerd meer gezet, de knappe meid.
Deze video's zijn van de eerste keer. In ben dus tussendoor afgestapt en na even te ontspannen weer opgestapt.
De tweede keer
De derde keer
En de vierde keer
Tussen de eerste en de tweede keer zit twee weken, tussen de rest ongeveer een week steeds. Steeds iets langer ook, de laatste keer 10 minuten. Voor de rest doen we wat grondwerk, schriktraining, we trailerladen en wandelen. Maar ze heeft ook rustig een tijdje vrij en staat lekker buiten met haar vriendinnen, ze is nog zo jong dus alles heel rustig aan.
Ze heeft in mijn jaarling wel echt een maatje voor het leven gevonden, ze spelen, rennen, maken ruzie en knuffelen, zo mooi om te zien.
En ook met mijn oudje is ze dikke vriendinnen, ze past er zo goed bij, geniet iedere dag van mijn heerlijke kudde

De kwaliteit van de video's is niet allemaal even goed, excuses daarvoor. Hoop dat jullie het wel leuk vonden om te kijken.