Ik rij altijd buiten met mn paard, ik heb niet de beschikking over een rijbak.T
Tweety (tsja, zo heette hij al...) staat in Maurik, direct tegen de Rijnbanddijk.
En het water is HOOOOOG.
Voor de weilanden is dat niet prettig, een en al blubber.
Maar met rijden over de dijk wel hartstikke mooi om te zien natuurlijk.
(hoewel t wel opvallend druk is met langzaam rijdende auto's op de dijk, veel mensen komen even water kijken

Aan de rivierkant van de dijk lopen wat asfaltweggetjes de uiterwaarden in. op de dijk ligt ddan dus nog een stukje asfaltweg, en na een paar meter staat daar water op. Alle weilanden aan de rivierkant van de dijk liggen echt minstens een meter onder water.
Ik reed vandaag met Tweedles zo'n weggetje op, om even echt dicht bij t water te kijken.
Ik liet hem even snuffelen aan het water, en verwachtte eigenlijk dat hij t wel snel gezien zou hebben, en om zou willen draaien. Meneer is nou eenmaal geen held met water, voor een klein plasje water moet je toch echt wel een paar passen opzij.
Na even wat gesnuffel duwde meneer zn neus in het water, en begon te drinken. dat vond ik behoorlijk grappig en koddig, en ik schoot in de lach.
Wat schetst mijn enorme verbazing: mijn paardje slaat een keer met zn voorbeen in het water, en loopt daarna rustig het water IN!
Je hebt dan dus ruim 2 kilometer water recht voor je neus...
Rustig stapte hij een paar passen door, en spetterde nog wat met zijn voorbenen.
Toen heb ik hem maar weer om laten draaien, en ben ik weer de dijk opgereden.
ik had veel lol, en mijn paardje volgens mij ook....
Als t weer morgen een beetje lekker is, ga ik nog een keer kijken, en dan neem ik mn fototoestel mee...!