Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leedebee

Berichten: 2155
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:09

Nou, Stip heeft ook Koningsdag gevierd hoor :')


Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:30

Hahahaha wat leuk. Hij is zelfs op de vrijmarkt geweest zie ik. _O- _O-
Met zn :)F :)F
Dat wortelhappen. Met die tong alle kanten op. Hilarisch. Leuk Filmpje.

ElinaSK

Berichten: 2663
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:50

Leedebee schreef:
Nou, Stip heeft ook Koningsdag gevierd hoor :')

[ Video ]


Haha, geweldig :') _O-

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:41

Geweldig _O-

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:19

Fantastisch _O-

Leedebee

Berichten: 2155
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:59

Babootje schreef:
Hahahaha wat leuk. Hij is zelfs op de vrijmarkt geweest zie ik. _O- _O-
Met zn :)F :)F
Dat wortelhappen. Met die tong alle kanten op. Hilarisch. Leuk Filmpje.


Haha ja, hij kreeg die wortel niet te pakken omdat hij anders op zn tong zou bijten :')

Hij vond dat trouwens ook onwijs leuk om te doen, dus als jullie een keer niets weten te verzinnen, dan kan je dat ook gaan doen. Ik zie de filmpjes wel verschijnen haha!

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:34

Oh wat grappig! Dat is een goede manier om koningsdag te vieren.

Ik heb hier eigenlijk alleen maar meegelezen de afgelopen tijd :') want ja het was zo nat dat er van rijden gewoon bijna niets kwam. (wandelen en longeren ook amper. Bleh)
En als er wel gereden kon worden is het hier nog enkel de basis herhalen om Makuya sterker en rechter te krijgen. Dat is niet zo interessant om te delen.

Maar gisteren ging ze heel erg goed! Trainster vroeg of ze iets meer wou geven, en toen begonnen de voetjes wel van de vloer te komen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

En deze omdat die gewoon zo leuk is. Makuya is echt fan van de trainster haha. En andersom ook <3
Afbeelding

Leedebee

Berichten: 2155
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:00

Dat zijn mooie ruime gangen!

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:04

Leedebee schreef:
Dat zijn mooie ruime gangen!


Ja ik ben er ook heel blij mee. Hier trainen we vanaf begin vorig jaar al naartoe.
Het streven is dit jaar een oefenwedstrijdje ergens. Kijken hoe dat gaat.

Koekie73

Berichten: 2687
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:35

@leedebee geweldig wat een gouden paard

@igniss dat ziet er fijn uit!

Ellie gaat ineens als een tierelier. Afspuiten geen probleem meer, ze was voor het eerst echt megastal bij de hoefsmid. Ze begint lekker na te geven. Heerlijk! En ik vind haar zo mooi worden (maar ben heulemaaaal niet bevooroordeeld haha)

Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2663
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:58

@igniss ziet er goed uit hoor!

@koekie ze is inderdaad prachtig. Fijn dat ze zo goed vooruit gaat

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:17

Ziet er fijn uit Igniss. Rij je zelf ook vaak?
Fijn dat het nu goed gaat Koekie. En ik snap dat je trots bent, want ze is een plaatje!

Ik was vandaag zandruiter. Vooraf even gelongeerd, kuikenmak dus na 2 minuten dacht ik, klaar ik ga erop. Inmiddels waren er 2 anderen in de buitenbak, dat kent ie niet. Maar goed het is een 20x60 bak dus ruimte zat en hij moet er toch aan wennen dat er ook anderen in de bak zijn.
Na het opstappen was hij wat fris dus dacht ik draaf maar meteen aan, kan ie een beetje zijn energie kwijt. Kreeg al wel een paar frisse bokjes en je kon merken dat hij wel spanning had met die 2 anderen in de bak, maar dat was prima uit te zitten. Op een gegeven moment draaf ik op de linkerhand op de binnenhoefslag en komt er 1 van die 2 andere paarden rechtsom in galop over de hoefslag op ons af. Wat er daarna precies gebeurd is weet ik niet, maar meneer draaide vliegensvlug om en ik lag op de grond voor ik besef had wat er gebeurd was. Was een harde klap en zo'n eb&vloed bodem valt toch wat harder als gewoon een zandbodem. Owen schrok dus deed een kort spurtje maar draaide daarna om en liet zich weer makkelijk pakken. Ik voelde wel meteen dat ik wel een beetje in de kreukels lag, maar kon wel opstaan en ben dus ook weer opgestapt want wou dit geen slechte ervaring voor hem laten zijn. Daarna ging 1 paard de bak uit en heb ik nog een kwartiertje linksom en rechtsom gestapt en gedraafd en was hij eigenlijk wel weer heel braaf en fijn gewerkt.

Nou ik denk niet dat het de komende dagen gaat lukken op op te stappen, ik ben inmiddels stijf als een plank (stijve rug) en heb een paarse rechterbil die ook behoorlijk dik is (is altijd al meer dikbil dan ik graag zou willen, maar nu eenzijdig extra dikbil >;) )....kan eigenlijk niet eens lekker op een eetkamerstoel zitten, dan wordt aan de rechterkant mijn lijf opgetild door die dikbil. Pfffttttt.....het is weer pijnlijk duidelijk, ik ben geen 25 meer. Volgende keer toch maar weer even een touwtje om de hals. Maar goed, ben nu ook gewaarschuwd dat hij èn megasnel kan draaien (dat hij snel is wist ik wel, maar draaien had ie nog nooit gedaan) en dat ik op mijn hoede moet zijn als er een paard op ons afkomt galopperen, dat ie dat dus megaspannend vind.

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:35

@koekie73 die is inderdaad heel knap! Glimt ook goed zeg.

@oli, zelf rij ik niet heel vaak. Nu het weer zomer word wil ik wel weer wekelijks gaan lessen. Maar ik krijg haar zelf niet zo aan het lopen. Ben gewoon erg bang dat ik mijn paard verpest door mijn onhandigheid :') onzin eigenlijk want ze is heel braaf en weet heel goed wie op haar rug zit. Maar ze is ondertussen goed doorgereden door de instructrice. Dus vind dat ik me er maar overheen moet zetten.

En jeez! Dat is flink schrikken. Gelukkig is het alleen bij stijfheid en een dikke bil gebleven.

Leedebee

Berichten: 2155
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:07

Dat is wel ff schrikken Oji! Gelukkig bleef het beperkt tot beurs en stijf. Wel goed dat je er weer gelijk ff opgestapt bent.

Je zal zien dat het een volgende keer weer gewoon relax gaat +:)+

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:02

Oei Oji balen dit. Beterschap!
Je denkt altijd dat iedereen wel snapt dat je dat niet moet doen met jonge paarden maar nee.
Dus niet vergeten je mede bakruiters waarschuwen dat je op een jonkie zit en ze afstand moeten houden.
Hopelijk blijft het bij 1 x maar als ze veel schrik krijgen van tegemoetkomend verkeer kan het van kwaad naar erger gaan. Maar meestal went het wel.
Voor dat soort dingen gaat er bij ons dus even een slof om. Aan de zijkant vastgezet zodat het paard ook t idee heeft dat hij aan de zijkant wordt begrenst. Inmiddels is Polletje wel braaf met dit soort dingen, maar laatst was er ook zo'n stuk onbenul die zn middendraf ging oefenen en vlak achter Pol op kwam compleet met zweepgeritsel en gesis. Dat trok Pol ook niet hoor en ging er stevig vandoor en dan is een 20x60 baan ook weer erg groot. Gelukkig gaat hij dan alleen maar hard en vooruit.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:04

Leuk dier zo Ignis. Ziet er vriendelijk uit.

Koekie ze wordt inderdaad heel mooi zo. Fijn dat het zo goed gaat.

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:15

Knap dier Koekie!

En wat balen Oji! Hopelijk gauw van je stijve en beurse plekken af. Balen dat ze geen rekening ermee houden, al snap ik ook wel als ze het niet weten.
Wel goed dat je weer bent opgestapt!


Ik heb zaterdag weer even op Odin gezeten, braaf met longeren, maar eenmaal erop toch wat onrustig, hij schrok een keer van de paarden die naast de longeerbak staan, maar op 3 stappen vooruit bleef ie braaf. En hij bedacht rechtsom dat ie wel zelf kon aandraven. Toen zijn we maar gestopt hahah, hij was ook super baldadig met zn hoofd en dat doet ie normaal ook niet.
Zat slecht weer in de lucht, halfuur later kwam het met bakken uit de lucht gevallen

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:54

Wat balen dat je vliegles had gehad. Hopelijk valt de stijfheid mee.

Ik was er zelf een paar weken terug ook afgestuiterd. Beetje knullig ook, paard deed niet eens heel gek maar lag er toch naast, en ondanks Airjacket toch een vervelend kneuzinkje die wat langer duurde.

Paard gaat inmiddels wel heel fijn in de grote bak met mijn zadelmakmaker/doorrijder. Gelukkig heb ik hele fijne stal genoten die goed rekening houden. En ik moet zeggen dat paard ook niet super veel erom geeft. Als ze bezig is, is ze best gefocust op de ruiter.

Verder was paardje nog bij thuis keuring geweest en vonden ze haar wel aansprekend maar net niet aansprekend genoeg voor 70 exterieur punten :\
Ze is best afgerekend op voetje wat net iets kleiner qua vorm is en kennelijk ook wat Frans staat? We gaan proberen met hoefsmid en ijzertje het wat beter te krijgen en dan voor de herkansing bij de IBOP in het najaar.

Ik moet zeggen dat het ietwat betere weer ook echt wel een hele verademing is hier. Zonder geratel/klepper/wapperend plastic/etc gaat toch alles wat simpeler. Hopelijk zitten we nu eindelijk in de stijgende lijn. Zou fijn zijn als de paarden ook eindelijk eens het land op kunnen.. ivm veengrond die veel te nat blijft kan dat nog steeds niet.

Leedebee

Berichten: 2155
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:09

Het kan soms idd ook suf gaan zo'n valpartij.

Bij ons houdt iedereen ook altijd rekening met elkaar, heel fijn is dat.

Wel balen dat ze bij de keuring daar zo op "afgerekend" wordt.

ElinaSK

Berichten: 2663
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:43

@oji oef dat klinkt als een flinke smak. Gelukkig ben je er relatief ongeschonden vanaf gekomen.

@diertjec haha leuk die baldadigheid. Fijn dat je er nog even op kon zitten voordat het los barstte.

@manic balen dat het er net niet genoeg punten gegeven zijn. Hopelijk in de herkansing wel voldoende

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:02

Wat balen Manic! Gelukkig is het met een ijzer redelijk te doen om het gelijker te krijgen. Hopelijk met de herkansing meer geluk!

Komende tijd zal het bij ons wat rustiger zijn, ze gaan vandaag de wei op en Odin heeft dan altijd even wat extra tijd nodig voor in zn koppie (ivm zn missende oog).
En hij is vandaag ook nog eens jarig, 5 jaar alweer. Tijd vliegt
Afbeelding

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:06

Oh het is niet zo dat er geen rekening met mij werd gehouden hoor. Het lag echt niet aan de 2 anderen in de bak. Zat denk ik nog wel 15 meter tussen het paard dat rechtsom galoppeerde en ons, alleen had ik totaal niet verwacht dat hij zo zou wegdraaien, zeker niet omdat er nog zoveel ruimte tussen zat.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:38

oji schreef:
Oh het is niet zo dat er geen rekening met mij werd gehouden hoor. Het lag echt niet aan de 2 anderen in de bak. Zat denk ik nog wel 15 meter tussen het paard dat rechtsom galoppeerde en ons, alleen had ik totaal niet verwacht dat hij zo zou wegdraaien, zeker niet omdat er nog zoveel ruimte tussen zat.


Hoe gaat het nu met je? Doet t lijf t weer?

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:23

Nog stijf en mijn bil is heeeeeuuuuuuulll blauw/zwart en dik. Maar goed, gaat vanzelf over en ibuprofen en truameelgel is my best friend momenteel :D

Net nu mijn Winderen pad binnen is die ik graag uit wil proberen...nou ja, komt wel.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:26

oji schreef:
Nog stijf en mijn bil is heeeeeuuuuuuulll blauw/zwart en dik. Maar goed, gaat vanzelf over en ibuprofen en truameelgel is my best friend momenteel :D

Net nu mijn Winderen pad binnen is die ik graag uit wil proberen...nou ja, komt wel.


Jaa rustig aan doen hoor!. Tijd zat.

Voor Polletje hebben we een startkaart aangevraagd. :D :D :D
De wedstrijden beginnen nu weer thuis en wat is nou niet makkelijker om thuis tussen de hekjes te oefenen.