Dus ik wil weten, zijn er ook mensen die een enorme miskoop van de markt hebben gehaald en wat is je verhaal?
Brand los!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muurp schreef:Ik vraag me af wat je met dit topic wilt bereiken. Volgens mij is het helemaal geen leuk nieuws als je een verkeerde aankoop hebt gedaan, vooral niet omdat het dier daar vaak de dupe van is...
littleroosie schreef:Vorig jaar een 14 jarige pony merrie gekocht. Dier was eigen helemaal niet lief, ik was thuis de enige die haar uit de stal kon halen. Zat gelukkig goed papier bij en is verkocht als fokmerrie. Was de bedoeling om haar te beleren maar je kan haar nog niet zonder gevaar uit de stal halen, laat staan poetsen.
[ [url=m/AM5obM.jpg]Afbeelding[/url] ]
capopjekop schreef:Ik vraag me alleen af of zo'n dier met zo'n karakter/gebruiksaanwijzing wel geschikt is om mee te fokken?
Hier gelukkig alleen maar positieve ervaring met kopen op de markt. Al was Hans wel een klassieke impulsaankoop. Ik was op op de markt om te fotograferen, niet om een pony te kopen. Maar ik werd op slag verliefd en ik heb veel te veel geld betaald. En daarna pas gekeken of het wel een merrie was. Maar da was nietIk heb in het begin wel echt spijt gehad van deze koop, ook omdat de derde wereldoorlog thuis uitbrak toen ik het nieuws moest vertellen. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en die wilden absoluut geen dieren er meer bij.
God wat heb ik gevloekt op die naarling toen. Ik had het idee opgedaan om hem gescheiden te houden van de merries tot hij geruind zou zijn, maar hij ging binnen 5 seconden al door de draden heen naar de dames toe. En ik heb de eerste weken iedere dag achter hem aan kunnen vangen als hij weer ontsnapt was. Want zo mak als die boer beweerde dat hij was was hij ook niet. Beest was doodsbang als ik dichter dan 1.5 meter in z'n aura kwam en dus ook niks gewend. En toen kreeg hij ook nog hoge koorts en moest de dierenarts er een aantal keer bijkomen. Uiteindelijk is het goed gekomen en hij is echt m'n maatje. Maar ik heb veel te stellen gehad met die kleine draak.
Ayasha schreef:capopjekop schreef:Ik vraag me alleen af of zo'n dier met zo'n karakter/gebruiksaanwijzing wel geschikt is om mee te fokken?
Hier gelukkig alleen maar positieve ervaring met kopen op de markt. Al was Hans wel een klassieke impulsaankoop. Ik was op op de markt om te fotograferen, niet om een pony te kopen. Maar ik werd op slag verliefd en ik heb veel te veel geld betaald. En daarna pas gekeken of het wel een merrie was. Maar da was nietIk heb in het begin wel echt spijt gehad van deze koop, ook omdat de derde wereldoorlog thuis uitbrak toen ik het nieuws moest vertellen. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en die wilden absoluut geen dieren er meer bij.
God wat heb ik gevloekt op die naarling toen. Ik had het idee opgedaan om hem gescheiden te houden van de merries tot hij geruind zou zijn, maar hij ging binnen 5 seconden al door de draden heen naar de dames toe. En ik heb de eerste weken iedere dag achter hem aan kunnen vangen als hij weer ontsnapt was. Want zo mak als die boer beweerde dat hij was was hij ook niet. Beest was doodsbang als ik dichter dan 1.5 meter in z'n aura kwam en dus ook niks gewend. En toen kreeg hij ook nog hoge koorts en moest de dierenarts er een aantal keer bijkomen. Uiteindelijk is het goed gekomen en hij is echt m'n maatje. Maar ik heb veel te stellen gehad met die kleine draak.
Ja. Ik heb een hele brave uit een moeder met een gebruiksaanwijzing komt. De moeder van de moeder had ook al een gebruiksaanwijzing maar de dochter is al een hele vooruitgang kwa karakter. Opvoeding is belangrijker dan genen en als je er van begin af aan bij kan zijn dan leren ze geen gewoontes aan die je er niet 100% uit krijgt.