Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Ik heb zelf geen paarden meer maar ik vraag me af hoe je 2x je paard eruit laat op een dag.
Moet je erbij blijven? Word je paard 1x buiten gezet en kom je zelf de tweede keer of doe je het zelf. En indien het laatste: hoe prop je dat in hemelsnaam in je dag?
De laatste jaren toen ik nog in pension stond was ik heel blij als ik 3x per week kon gaan. Ik heb een baan en een gezin, alle dagen (meerdere keren) was gewoon onmogelijk, en nu ik een paar jaar geen paard meer heb zou ik niet weten hoe ik het zou moeten inplannen.
Toen ik nog op school was was ik er zeker dagelijks trouwens.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.
Anastasia24 schreef:Dan hoop ik stiekem dat je die niet vind! Niets tegen nachtjes op stal, maar minder dan 8 uurtjes per dag naar buiten? Komop. Basisbehoeften he.
Is verder niet je vraag dat snap ik, maar laten we het niet normaal maken dat het goed is dat een paard een uurtje voor zichzelf wat mag doen in een klein paddockje en de rest op stal (rijden telt niet mee met vrije beweging.)
Hier 5 jaar lang op pension gestaan tot ik het niet meer aan kon zien en ben verhuisd naar een eigen weiland. Alle stallen wel 8+ uur buiten en onbeperkt hooi, anders ging ik er niet eens staan. Maar de kleine paddocks, het rijden met hulpteugels, de zwepen de sporen, ik kon het gewoon niet meer aanzien.
MRIIIS schreef:Hier gaan ze tussen 7 en 9 naar buiten en tussen 6 en 8 weer naar binnen. Bij mooi weer staan ze nog langer buiten en bij slecht weer, zoals vandaag, gaan ze wat eerder naar binnen. Ik sta bij mensen aan huis, in totaal 5 eigenaren. We hebben een schema met binnen- en buitenzetten. De paarden hebben hun eigen paddock met hooinetten die iedereen klaarlegt en de gene die buitenzet, gooit ze erin. In de zomer staan ze een dagdeel op het land. Rond 2200 krijgen ze nog hooi en hun bakje brok van de stalhouder. Kwa faciliteiten een super mooie buitenbaan, grote longeercirkel en bos op stapafstand. Het is wel doe het zelf, dus stal en paddock mesten, hooi en bakjes voer klaarzetten etc. Wat ik fijn vind, is dat er niet zo'n druk ligt op longeren of rijden, omdat ze toch de hele dag buitenstaat.
Ik ben hier in januari naartoe verhuisd, want mijn vorige stal was drama. Moest veel luxe inleveren, maar paard staat hier top.
ElinaSK schreef:Hier staan ze altijd buiten met een goeie schuilstal en goed hooi. In de winter staan ze alleen op de paddock in de zomer mogen ze ook de wei op. Verder doet ze nog niet zo veel 1 a 2x per week wat grondwerk of een wandeling. En de dagen dat ik er ben voer ik haar vitaminebrok met wat extras voor de vezels/ kauwen. En wat ze uitvreet als ik er niet ben, geen idee. Eten en klieren met haar vriendje denk ik.
Barbet schreef:ElinaSK schreef:Hier staan ze altijd buiten met een goeie schuilstal en goed hooi. In de winter staan ze alleen op de paddock in de zomer mogen ze ook de wei op. Verder doet ze nog niet zo veel 1 a 2x per week wat grondwerk of een wandeling. En de dagen dat ik er ben voer ik haar vitaminebrok met wat extras voor de vezels/ kauwen. En wat ze uitvreet als ik er niet ben, geen idee. Eten en klieren met haar vriendje denk ik.
Hoeveel paarden heeft deze pensionstalling dan, met hoeveel paarden staan ze bij elkaar?
Majolen schreef:Om 8 uur de wei op. Heel het jaar door. Rond 12:00 naar de uitloopstal met uitloop (20x20 zand). Ergens in de avond weer terug hun eigen stal in. Hooi hangt in fijnmazige netten en is daarmee zo goed als onbeperkt.
Ik heb ze aan huis. (2 paarden)
BoktVerlaten schreef:Maar de vraag van TS is hoe de dag van je (stal)paard in een pensionstal er uit ziet. Nu reageren er allemaal mensen die thuis of prive staan en hele andere mogelijkheden hebben. Zo lijkt het weer alsof iedereen zijn paarden “natuurlijk” houdt. Maar de meeste paarden staan op een pensionstal en daar is niets mis mee
Gebruikers op dit forum: _Mars, DWitzel, fiija, furious, Galeobdolon, hoogendroog en 68 bezoekers