[VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 13:48

Hallo :D

Het is even geleden dat ik hier wat gepost heb. Onder andere door een stom griepvirus en Dee die steeds een ijzer verloor. We konden niet goed trainen en bovendien niet op wedstrijd. Frustratie alom!

Maar.. we zijn beiden weer fit en vooral Dee heeft heel veel energie! Toen ik vanmorgen op stal aan kwam zag ik haar al door de paddock denderen. Wat een gestuiter haha! Haar energie voelde ook weer fris aan. Ze was afgelopen weekend niet helemaal fit. Er was een pony bovenop haar gesprongen en ze liep niet rad. Ze stond er ook sneu bij.. Gelukkig was ze vandaag weer helemaal vrolijk en energiek :D

Dus voor het eerst in twee weken weer ingespannen en gaan met die banaan. Ze was lekker fris en aan de brutale kant. Ze is dan wel heel stoer vind ik.

Zie hier een korte video van het begin van de training (waar ze dus lekker bijdehand was :') ).


Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:08

Zo die is blij dat ze weer mag! Mooi paard!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 14:24

Ja ze had er echt zin in en ik kan daar zo intens van genieten!

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:03

Wauw dat paard kan ook gewoon echt lekker lopen, fijn dat het nu gewoon weergoed gaat allemaal!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 15:07

Update :D

Ik rijd Dee sinds afgelopen woensdag ook zelf onder het zadel. En jeetje.. wat een fijne merrie!! Ik heb echt een stevige angst voor het rijden ontwikkeld en het was in 2016 dat ik voor het laatst serieus reed. Dat was toen nog met onze Floris. Daarna is er heel veel gebeurd en heb ik ook nog een kindje gekregen.

Maar, een goede vriendin van me bleef maar hameren op het feit dat ik weer moet gaan rijden. Zelf. Oke.. maar alleen met hulp. Dus afgelopen woensdag ben ik naar haar toe gegaan en heb ik voor het eerst gedraafd. Aan de longe, dat wel. Vandaag heb ik weer gereden, dit keer los en dat voelde werelds!!


Afbeelding

Afbeelding



Natuurlijk, er is werk genoeg nog. Verbinding moet stabieler en de rem iets minder scherp :') maar jeetje.. wat ben ik blij!!

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:54

Wow Wow Wow! Wat heerlijk voor jullie zeg!

Wat doet Deetje het goed <3
En jij dus ook haha

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:43

Wat is ze gaaf onder het zadel. En niet te streng voor jezelf zijn, ze is net onder het zadel en jij pakt het net weer op, dan is dit gewoon hartstikke top!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:50

Wow, wat super. En je hoeft niet zo streng te zijn. Een goede rem is nooit verkeerd. Denk dat dit paard heel veel van jouw angst weg gaat halen. Omdat ze echt om jou denkt. En daar mag je heel erg blij mee zijn.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 07:16

Wauw wat een lieve reacties, dankjewel <3

FriesWytske; absoluut! Veel jonge paard worden nerveus van een bange ruiter. Dee wordt terughoudend. Dat is ook niet altijd fijn trouwens haha! Sta je ineens stil :') maar liver dit dan een gaspedaal wat ineens ingedrukt wordt. Dan had ik niet zo kunnen rijden hoor, als ze gespannen en scherp zou voelen.

Ik merk dat we goed op elkaar ingespeeld zijn. Zij kent mij en ik haar. Ze ging op een gegeven moment even testen of ze echt moest lopen dus toen heb ik een grotere beenhulp gegeven. Nou. Toen was het klaar. Ik was blij en opgelucht dat ik dat durfde en zij ging keurig voor me aan het werk. Geweldig echt!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:29

Wauw wat geweldig, dit smaakt naar meer denk ik :D

Ze wordt steeds gaver!

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:16

Jullie doen het super samen. Leuk om je ook eens in het zadel te zien!
Wat zijn je plannen verder met haar?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 19:33

Puppetje schreef:
Jullie doen het super samen. Leuk om je ook eens in het zadel te zien!
Wat zijn je plannen verder met haar?


Ja dat had jij nog nooit gezien natuurlijk :D

Het plan was eerst om haar te verkopen. Leuk handelspaard. Ja, leuk is ze zeker. Heel leuk!! Even een IBOP rijden en dan naar een nieuwe baas. En dan het veulen van Jody af wachten en die daarna op pakken.

Oke.

Het is heel gek allemaal. Ik ben echt dol op Jody, en zij op mij geloof ik :') dat is echt mn vriendin. Maar ik ben ook dol op Dee. Dee brengt mij zoveel plezier. Ik was al onwijs blij toen ze voor Gelderse door kon. Blijer dan ik had verwacht. Vervolgens blijkt ze ook nog super safe te voelen onder het zadel. Mensen om ons heen hebben het over een zichtbare klik.

Maar het dilemma is: ik heb echt niet genoeg tijd en energie om twee paarden fanatiek te trainen. Ik moet eerlijk zijn tegen mezelf. Dus 1 merrie moet weg en de keuze is bijna niet te doen.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:38

Oei dat is een hele moeilijke keuze....
Het is wel heel erg leuk dat je met Dee ook onder het zadel kan rijden.
Ik wens je veel wijsheid toe met het maken van een keuze.

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:01

Heel topic gelezen. Wat een machtig paard. Geweldig. Ik zou haar houden. Jullie zijn geweldig sanen!

Groeten Pien

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 16:31

Dankjewel Pien voor de mooie woorden!

Vandaag weer gereden. Het ging alweer beter dan zaterdag en dat zie je ook duidelijk terug in het beeld. Zo apetrots op die merrie!


Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:16

Gaaf dier hoor! en gewoon lekker meters maken!

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:32

Dat ziet er al super uit. Je zit netjes stil.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 08:23

Zoooo het is al even geleden maar er zijn veel dingen veranderd!

We hebben de beide dames nu volledig in eigen beheer op een fantastische plek! Echt.. dat is zo geweldig!

En gisteren heeft Dee zich geweldig gepresenteerd tijdens de IBOP Gelders paard. Door de spanning ging de stap wel helemaal verloren.. stappen is sowieso niet haar beste gang maar die brak nu echt af. De jury kon niet anders dan haar een 5 geven en zo haalden we de ibop niet. Super jammer! Maar aan Dee haar inzet lag het niet hoor :D

Verder kreeg ze een 7,5 op de draf, galop een 8,5 (!!), houding een 8, werkwilligheid en wendbaarheid een 8,5 en algemeen beeld als menpaard een 7.

Gelukkig kon ze dankzij de goede score op de draf, galop en houding wel ster worden dus dat is ze nu :D

Ik kreeg deze foto van een vriendin:


Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 16:48

Nog even een foto waar ik heel trots op ben!

Afbeelding

Nu moet eerst Jody veulenen en dan kunnen we weer op wedstrijd.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:27

Dat is ook wel een hele gave foto! jammer dat ze haar stap verknald heeft, maar wellicht kun je een keertje in de herhaling....

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 18:59

Hallo allemaal :D

Inmiddels is er weer heel veel gebeurd. We hebben een prachtig veulentje van Jody :D

Dee heb ik weer opgepakt met rijden onder het zadel en wat doet ze dat fijn! Ze begint meer zelf te lopen. Vandaag had ze een dagje vrij. Nou ja.. ze was niet helemaal vrij want de dierenarts kwam. Ze is begin deze maand geinsemineerd met niemand dan Henkie (v Alexandro x Upperville) en ze is in 1 keer drachtig!!

Dit is wel een bijzonder verhaal trouwens, want ik heb haar op de gok laten scannen, ze bleek de volgende dag meteen geinsemineerd te kunnen worden en weer een dag later was het ei al weg. Vervolgens is ze in 1 keer dragend. Dit gaat wel echt heel soepel zo :)) Zo wil ik ze allemaal wel hebben haha!

Ben nu aan het kijken wanneer ik eens een dressuurproef onder het zadel ga rijden.. lijkt me toch wel super leuk om te doen!

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:59

Jaaaaa dit vraagt om baby spam <3

MIjn merrie insemineer ik zelfs zonder de scannen, ik weet precies wanneer ik dat moet doen zonder issues. Heb zonder scannen al 2 prachtige veulens gekregen. Ik scan alleen op 18 dagen (ivm evt tweeling, 45 dagen en gust). Scheelt sloten met geld.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 09:35

Volgend jaar volgt er babyspam :D

Dee heeft gisteren weer super haar best gedaan onder het zadel. Het ziet er simpel uit, maar zo voelt het ook echt. Ik had het niet meer voor mogelijk gehouden, maar we gaan serieus onze eerste wedstrijd plannen *D

Ik zal onze zoon vragen om weer wat plaatjes te schieten. Heb trouwens ook enorm zin om op buitenrit te gaan, lekker crossen door het bos :D

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:38

Jaaa ik ben benieuwd, hoe gaat het nu met je eigen gezondheid!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 06:42

Mer1980 schreef:
Jaaa ik ben benieuwd, hoe gaat het nu met je eigen gezondheid!


Dat gaat eigenlijk best goed! Ik probeer mn conditie weer wat op te bouwen en ik begon binnenkort zelfs met sporten. Laatst was ik toch wel stevig verkouden maar dan ben ik gelukkig niet meer zo ziek als een hond zoals in februari dit jaar. Dus ik ben eigenlijk wel blij :)

Gisteren heeft een goede vriendin van me op Dee gereden. Zij start zelf inmiddels ZZ Zwaar en is super gevoelig in haar rijden. Zo voelt zij echt kleine dingen meteen aan. Ze was heel positief over Dee en over hoe ze in haar vel zit. Super leuk om te horen natuurlijk :D we hebben fijne tips mee gekregen en ik zal er vandaag zelf weer op