Snadrem schreef:Los van dat je nooit tekort moet doen aan het welzijn van je paard, is dit wel zo subjectief. Ik snap je gevoel helemaal hoor, ik voelde me ook ontzettend schuldig als mijn paard het grootste deel van de dag binnen stond. Maar per locatie in Nederland hebben ze daarin andere maatstaven in wat "gewoon" is. Om even ontzettend te generaliseren: op een echte sportstal staan ze het grootste deel van de dag binnen, sta je bij een boer of natuurlijk paardenhouder staan ze altijd buiten. Over het algemeen betekent meer luxe voor het paard minder luxe voor de ruiter. Ik heb tijdens de vakantie in Zwitserland wat paardenstallen en weides gezien en dat heeft me überhaupt doen afvragen of ik in Nederland ooit weer een paard zou willen (vooropgesteld dat ik daar weer aan ga beginnen). Dat waren locaties waar de gemiddelde paardeneigenaar hier alleen maar van kan dromen.
Zoek iets waar jij je goed bij voelt en waarbij je ziet dat je paard gelukkig is. De rest vindt maar lekker wat ie vindt.
anjali schreef:Volgens mij is het in Alpenlanden als Zwitserland vaak zo dat het vee en de paarden in de zomer op prachtige bergweiden staan maar in het najaar op stal komen en daar de hele winter blijven hoor, dat kan niet anders met de sneeuw daar.Ieder moet zich toch aanpassen aan omstandigheden en klimaat.
anjali schreef:Heb jij dan het gevoel dat jouw paard niet tevreden is op die stal? Of is het meer een idee van jouzelf dat het anders of beter moet? Volmaakte stallen bestaan niet,er is altijd wel iets .Het gaat erom dat je paard gezond en tevreden is op de stal en jijzelf ook.Dat onrustige gevoel dat er misschien iets niet goed is met hem dat houd je toch wel als je zelf niet dag en nacht bij hem kunt zijn om op hem te passen. Daarom zijn er zelfs mensen die zelf een boerderijtje kopen om de paarden aan huis te hebben! Maar ja dat kan niet iedereen.
Lionlakes schreef:Ik zie aan m’n paard eigenlijk niet veel. Hij lijkt opzich tevreden. Hij is ook niet anders gewend. Daarom lijkt de overstap naar 24/7 me ook groot. Wel overdag buiten en nacht binnen zou ik fijn vinden. Maar gezien ik een jong gezin heb, is het wel zo fijn dat als ik niet kan, dat hij buiten en binnen gezet kan worden. Liefste gewoon vanuit de stal.. ik ga inderdaad verder kijken maar ben ook bezig met huis te koop zetten en overweeg dan richting Brabant te gaan..
Gebruikers op dit forum: Benzz, Blacky94, BranwenGC, corinec, Earth, goldenarrow, SentiBot, Vagabondo, VosjeN en 8 bezoekers