Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Lijkt het je dan niet handiger om een bijdrage te vragen om een ander publiek te trekken?
Twee dagen rijden kan prima, maar als je echt intensief rijdt denk ik dat dat paard wel spierpijn gaat overhouden aan dat schema.
CapeS schreef:Ik dacht dat als ik hem zaterdag en zondag rijd het misschien genoeg zou zijn?
IngeK schreef:CapeS schreef:Ik dacht dat als ik hem zaterdag en zondag rijd het misschien genoeg zou zijn?
Genoeg waarvoor? Een paard heeft niet de natuurlijke behoefte om gereden te worden. Dus ja, dat is genoeg, en je kan het ook niet doen![]()
Wat dan natuurlijk wél moet is dat hij vrije beweging heeft met vriendjes en voeding die is afgepast op zijn natuurlijke behoefte en gebrek aan training. En iemand die hem in de gaten kan houden of het goed met hem gaat, je kan bellen bij calamiteiten, et cetera.
Het is anders als je wil dat hij in wedstrijdconditie blijft of komt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de huisvesting goed genoeg is, een paard geen ruiter 'nodig heeft'.