[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:05

Idd uit het western beleren en het fijn dat deze kleur bij Quarters veel voorkomt. Maar ik kan het fout hebben he. Het was ook een vraag, geen conclusie :)

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:08

Quarter is meer compact, breed en D/E maat. Dit paard is te groot, te lang en te slank gebouwd voor een quarter, eerder heel duidelijk iets warmbloedachtigs.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:09

Ik ben wel heel benieuwd wat er in zit eigenlijk :)

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:11

Goud waard jou inzet voor meneer en Misterio!!

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:33

Hoe heet hij nu eigenlijk bij jou?

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:34

Avalanche schreef:
Ik ben wel heel benieuwd wat er in zit eigenlijk :)


LadyDii schreef:
Zijn paspoort naam is: Wuthering Heights
Stamt af van moeder: Kenzie (geen stamboek) & vader: Vanila Ice

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:48

Dat zegt me niets. Ik vroeg naar rassen, geen namen.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:00

Avalanche schreef:
Idd uit het western beleren en het fijn dat deze kleur bij Quarters veel voorkomt. Maar ik kan het fout hebben he. Het was ook een vraag, geen conclusie :)



Weet ik, maar ik was gewoon nieuwsgierig :j

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:23

Avalanche schreef:
Dat zegt me niets. Ik vroeg naar rassen, geen namen.


Dit kan je ook vriendelijker formuleren.

Ts ik vind niet dat je iets geromantiseerd hebt, mijn inziens kan je gewoon op een hele mooie manier verhalend vertellen/schrijven.

Misterio zit er goed uit en ik wens je het allerbeste met hem.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:31

Dreamboy schreef:
Avalanche schreef:
Idd uit het western beleren en het fijn dat deze kleur bij Quarters veel voorkomt. Maar ik kan het fout hebben he. Het was ook een vraag, geen conclusie :)



Weet ik, maar ik was gewoon nieuwsgierig :j

Ah :) nee, was van mij gewoon een paar dingen bij elkaar op tellen en ik vond het wel quarter achtige namen :') zegt niks hoor, ik kan de namen ook niet vinden online.


Maartje1990 schreef:
Avalanche schreef:
Dat zegt me niets. Ik vroeg naar rassen, geen namen.


Dit kan je ook vriendelijker formuleren.

Ts ik vind niet dat je iets geromantiseerd hebt, mijn inziens kan je gewoon op een hele mooie manier verhalend vertellen/schrijven.

Misterio zit er goed uit en ik wens je het allerbeste met hem.

Had gekund, ik ben niet helemaal in mijn hum vandaag en non-antwoorden helpen niet echt ;)

borderjayJarig

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:34

Haha, dat er mensen zijn die denken dat dit hele verhaal verzonnen is….alsof je zo’n verhaal kunt verzinnen ;-)

Echt wáánzinnig wat jou overkomen is, en mega fijn dat je nu weet waar hij vandaan komt en hoe zijn leven is geweest. Ik wens jou héél veel plezier en geluk met je knappe paard!

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:39

Dat je namen niet kunt vinden is omdat de hengst mogelijk niet goedgekeurd is en de moeder geen papieren heeft. Maar als ik het me goed herinner heeft ts in het begin contact gehad met de fokker en zou het kwpn x belgisch warmbloed zijn geloof ik.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:41

Ok leuk! Ik ben heel benieuwd. Hij is al goed bijgekomen, maar heel benieuwd wat dit wordt :j

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:47

Ziet er goed uit TS! En zo fijn dat je nu toch nog antwoorden hebt gekregen en een berg van Misterio zijn eigen spullen. Ik blijf jullie zeker volgen op insta :)

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 00:25

Elisa2 schreef:
Hij ziet er goed uit! En jemig wat een verhaal. Hij heeft hem dus twee maanden gratis aangeboden en daar kwam niemand op af? Ik snap zijn wanhoopsdaad nu een stuk beter en ook waarom ze zo makkelijk afstand van hem gedaan hebben. Vind het sneu dat hij zoveel problemen had door zijn gehoor problemen. De paarden moeten vast heel belangrijk voor hem zijn geweest.


De gehoorproblemen zorgde ervoor dat hij dus op speciaal onderwijs zat, elke dag erg laat thuis en geen vrienden. Dus, de paarden.

2 maanden idd, zegt hij. Maar omdat er alles eerlijk bij stond, ook qua rijden niet intensief maar enkel recreatief is er wss niemand op af gekomen.

Hij heeft een diagnose gekregen die wss niet meer overgaat. Ook vond ik meneer absoluut niet meer 'mobiel', dus rijden of überhaupt met een paard (zeker niet als Mister dat steigeren en gek doen altijd gedaan heeft) in de weer zijn. Denk dat dit echt de "beste" keuze was.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 00:29

Dreamboy schreef:
Dat je namen niet kunt vinden is omdat de hengst mogelijk niet goedgekeurd is en de moeder geen papieren heeft. Maar als ik het me goed herinner heeft ts in het begin contact gehad met de fokker en zou het kwpn x belgisch warmbloed zijn geloof ik.


Klopt! Moeder Kenzie (geen stamboek) was een KWPN en vader was een Belgisch Warmbloed en zou volgens de fokker in RBP stamboek staan. Zijn naam was Vanilla Ice, middels overleden.

Echter heb ik ergens al een foto van hem gedeeld eerder en kreeg ik via een bericht op Bokt te horen dat deze persoon haast zeker was dat ze hem als 4 jarige had laten keuren en toen aan deze Hengst van alles mis was, maar voor de kleur is er toch door gefokt (niet door haar). Hij zou afgekeurd zijn maar waarom, geen flauw idee.. Ken dat paard helemaal niet hihi. Heb alleen foto's gezien.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 00:30

Alja schreef:
Hoe heet hij nu eigenlijk bij jou?


Misterio / Mister
Goldenboy
Draak
Idiot
Wilde Hengst
Spirit
Sjatsie

:')

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:50

Mag ik even een kritische noot neerzetten :o

Je hebt op je insta een post geplaatst dat je morgen naar arthurs store gaat voor nieuwe fenders en geen idee wat die dingen kosten want ik ben geen western ruiter maar je hebt wel toen een inzameling gehouden omdat je weinig geld had/hebt. (Als ik dit verkeerd heb mijn excuus :D )

Sommige dingen moet je gewoon niet op insta/bokt/Fb zetten maar gewoon voor jezelf houden. Het kan namelijk best raar overkomen dat je daar nu wel geld voor over zou hebben terwijl toen de DA rekeningen wat lastig waren.

Verder kruip ik weer onder mijn steen en wens je heel veel plezier met hem. :)

chanicha

Berichten: 12173
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:52

Man man, kan zoiets niet via pb of zo? Misschien heeft ze wel geld gekregen van iemand, wat een gemierenneuk zeg!

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:01

Spaanse pony, alsjeblieft zeg. Ts mag alles overal neerzetten wat ze wil. Ze werkt ook gewoon, he? En aangezien dierenarts wekelijks komt denk ik dat ze het best goed kan betalen, maar met net een verhuizing achter de rug is t potje wel op. En de dierenarts en stalling etc kon niet wachten. Maar serieus, wat een onzin dat ts zich zou moetrn verantwoorden over het kopen van nwe fenders. Je gaat echt over grenzen hier qua bemoeizucht. (heb je uberhaupt gedoneerd?).
sorry, maar ik merk echt dat ik hier boos om wordt. Hou eens op.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:22

Dan lees je het toch echt verkeerd. Ik geef alleen aan dat mij het niet uitmaakt. Maar dat er andere over kunnen vallen zoals vaker in dit topic gebeurt is. Ik wens ts heel veel geluk met het paard en denk dat ie best goed terecht gekomen is bij ts. Maar ik mag best aangeven dat er hier mensen over kunnen vallen.
Dat is echt niet aanvallend bedoelt naar haar hoor, sterker nog ik geef juist een tip om niet alles te willen/moeten delen op internet. Maar schijnbaar mag je haar niet eens een tip geven of het word als kritiek beschouwd.

Al koop ts morgen daar de hele winkel leeg, ik gun het haar van harte. Of voor zelfde geld sponseerd arthurs store het, ook goed het maakt mij oprecht niet uit hoe en wat.

En nee ik sponser niemand. Heb genoeg aan mijn eigen dieren die genoeg kosten meebrengen waar ook ik hard voor werk en wat mijn eigen keuze is geweest om te onderhouden.

chanicha

Berichten: 12173
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:42

Als het jou niet uitmaakt moet je het ook niet plaatsen in een topic, ik vind het een nare reactie -O-

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:45

Het lijkt wel of er hier alleen nog maar halleluja reacties geplaatst mogen worden.

Elke kritische noot wordt neergesabeld door een groep mensen. Je kunt ook denken nou daar ben ik het niet mee eens maar oke een ander mag dat vinden in plaats van weer 3 posten te wijden aan dat iemand het een nare reactie vindt.

Het is en blijft een discussie forum en het bericht van Spaansepony is heel netjes geformuleerd.

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:52

chanicha schreef:
Als het jou niet uitmaakt moet je het ook niet plaatsen in een topic, ik vind het een nare reactie -O-

Ik vind dit dan weer een nare reactie. Als er alleen maar "Oohh en Aahh" reacties gepost mogen worden, krijgt dit topic wel een erg hoog Penny gehalte. Mensen zijn begaan met het welzijn en vooral ook de gezondheid van dit paard en hebben daarom misschien ook gedoneerd. Als er dan updates komen over 'luxe' artikelen, kan ik me voorstellen dat dit niet altijd oké overkomt. Persoonlijk zou ik ook liever lezen dat het goed gaat met de astma en de andere gezondheid issues dan over leuke setjes of western fenders.

chanicha

Berichten: 12173
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:57

Nee het is een verdachtmaking terwijl ze niet eens weet hoe de vork in de steel zit.