[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:04

LadyDii schreef:
Over het steigeren en spelen e.d. zegt de vorige eigenaar trouwens nú net:

Hey Diana. Ich habe alle Videos angeschaut. Das ist Typisch Sunshine. Sunshine ist sehr lebendig und manchmal hinterhältig aber nicht langweilig und ist ein seltenes Exemplar. Im Sommer hat er ein schönes glänzendes Fell durch viel Licht. Wie ein richtiger Glanzfalbe. Im Winter hat er helle weiße Fellharre. Schön dass du mit ihm Zirkuslektionen machst und Freude daran hat.

Voor nu ben ik weer even klaar met Bokt. Dag!



Mogen we hier wel even een screenshot van, als bewijs dat het echt van hem komt?


Spoiler:
Grapje uiteraard!

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:39

aisa schreef:
wie instagram heef............prachtig / mooi de fotos ,sunshine zijn spullen ,het is echt een prachtig einde en een liefdevol begin voor jullie.
Het is jullie zo gegund


Genoten van de instagram foto's. Ik heb allemaal hartjes achter gelaten.

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:28

Ik vind jouw verhaal heel erg leuk en boeiend, wonderlijk hoe dat is gegaan. Fijn dat je 'ons' op de hoogte houdt!

En wat betreft al die commentaren... typisch Bokt (helaas), altijd bergen stuurmannen die aan wal staan en zich beter voelen door mensen en handelingen af te kraken.
Mijn moeder zou het 'de kif' hebben genoemd (afgunst dus).

Ga vooral door met vertellen, je hebt een prachtig paard!

senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:33

Ik heb geen Instagram, maar fijn om toch te kunnen lezen dat de dag goed verlopen is.
Heerlijk TS, geniet ervan!

Elisa2

Berichten: 37375
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:42

germie schreef:
Mensen oordelen nu eenmaal graag snel. Een paard kun je niet voor 200 euro per maand stallen, dan doe je het dier te kort. Een tandarts moet minstens 1 keer per jaar komen, doe je het niet, dan ben je een slechte eigenaar. Een zadelmaker moet minstens 3 keer per jaar langskomen, anders ben je een slechte eigenaar, enz.

Dat het paard hier astma heeft is bekend. Daar hoef je niet direct een scopie en weet ik veel wat van te laten maken als je weet hoe je het aan kunt pakken. Die buitenstal is misschien toch niet meer nodig, dat weten wij niet, dat weet alleen de ts. Ik dacht dat de benauwdheid afgenomen was de laatste tijd.

Ja, het verhaal klinkt romantisch, maar als je even heel bot gaat kijken:
je vindt een paard, je krijgt het paard, leuk. Maar het paard is helemaal niet zo gezond, astma en artrose. Dus niet geschikt voor de sport. Ook niet geschikt voor endurance dus. Mogelijk alleen geschikt voor wat rustige ritjes in het bos. De kosten van een gezond paard zijn net zo hoog of zelfs lager dan voor een paard met gebreken. De ts heeft alleen de aanschafsprijs niet betaald. De kleur is een droomkleur, maar het paard mankeert genoeg zeg maar om geen droompaard te zijn.
Maar als de ts toch gelukkig is met haar droompaard, wat is er dan mis mee?
Als zij denkt dat het meevalt, en het dier is gewoon gelukkig, dan is het toch ook goed?

Een foto van de zijkant, als je dat doet, dan vindt vast weer iemand wat te mekkeren. Men kan al vanaf foto's zien dat een bit of zadel niet past, terwijl de eigenaar of ruiter EN instructeur die het dier echt in real life zien helemaal niets zien of merken. Tja, dan snap ik wel dat je die foto maar niet plaatst.
Ik kan wel gokken hoe het dier er uit ziet. Minder glimmend dan in de zomer wegens de vacht, wat rank en bonkig rond de schoft en op de croupe. Niet raar als het dier werkelijk te mager was en vanuit de eerste foto's weer aan moet komen. Maar er is vast dan iemand die weer zus of zo vindt, dus tja, dan zou ik die foto ook niet plaatsen.

Ja, ik was ook iemand die in het begin twijfels had over het verhaal, toen werd het min of meer genegeerd. Nu mag je van anderen (niet eens de ts dus, die lijkt het niet uit te maken) niet eens meer zeggen dat je over iets twijfelt of iets totaal anders zou doen. Ik zou niet eens updates durven plaatsen als ik de ts was, want iedereen lijkt het beter te weten.

Maar ik hoop wel dat er updates blijven komen.


Hier sluit ik me bij aan, dit paard kost juist enorm veel door zijn matige gezondheid. Dus waarom zou iemand dat fantaseren? Zo romantisch is het niet.

Ik ben blij voor het paard dat er iemand is die zich over hem ontfermd en natuurlijk zou iedereen net wat dingetjes anders doen zelf. Maar dat is standaard bij het paarden houden en er bestaat ook nog zoiets als mensen in hun waarde laten en niet je eigen wil/ mening opdringen.

TS, fijn dat je contact hebt met zijn oude eigenaar en zo steeds meer over hem te weten komt. Misschien kan de DA hier ook wat gerichter mee? Chronische bronchitis door slecht hooi..dan is het dus belangrijk dat hij zo stofvrij mogelijk hooi krijgt lijkt me. Lijkt me ook wel dat hij een beetje dampig kan zijn.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:40

Poeh wat zitten er hier een aantal kattekoppen naar elkaar zeg...
Laat elkaar nou in elkaars waarde. Of iemand nu een andere mening heeft of niet.
Het is op een forum wel degelijk ook een plek om andere geluiden te kunnen laten horen en zodra dat op een normale manier gaat is dat toch gewoon prima ?
Wellicht niet altijd leuk om te lezen maar kan ook naast je neer gelegd worden.

Ik vind het vooral voor die man heel.triest dat hij zo'n moeilijke keuzes heeft moeten maken. En ontzettend lief hoe hij nu eea wil verduidelijken.

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:00

Ik heb geen insta maar ben heel benieuwd hoe het gisteren is gegaan!!
En degene die zo lopen te miepen.... als je over zulke dingen loopt te zeuren dan kan het niet anders dan dat je een prachtig leven hebt. (Als in; waar maak je je druk om)

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:03

Enige wat ik me altijd afvraag; hoe krijg je die spontane foto’s? Ook dat je de vorige eigenaar omhelst en vanuit 2 hoeken een foto hebt. Ik wil dat ook van spontane momenten in m’n leven. :')

Fijn dat je hem hebt kunnen ontmoeten!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:22

Jildau schreef:
Enige wat ik me altijd afvraag; hoe krijg je die spontane foto’s? Ook dat je de vorige eigenaar omhelst en vanuit 2 hoeken een foto hebt. Ik wil dat ook van spontane momenten in m’n leven. :')

Fijn dat je hem hebt kunnen ontmoeten!


Misschien omdat haar vader mee was?
Is het toch nog steeds een spontaan moment ;)

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:43

Percy schreef:
Jildau schreef:
Enige wat ik me altijd afvraag; hoe krijg je die spontane foto’s? Ook dat je de vorige eigenaar omhelst en vanuit 2 hoeken een foto hebt. Ik wil dat ook van spontane momenten in m’n leven. :')

Fijn dat je hem hebt kunnen ontmoeten!


Misschien omdat haar vader mee was?
Is het toch nog steeds een spontaan moment ;)


Ik zeg toch dat het spontane foto’s zijn? Vind ik leuk!

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 16:20

28-08-2022 | 28-01-2023

De ⭕️ is rond, de zoektocht is voorbij. Ik had me sinds augustus vastgebeten in het feit om de vorige eigenaar te vinden en dit is uiteindelijk gelukt.
Tijdens deze zoektocht waren er verschillende "verhalen", door verschillende mensen aan mij verteld waardoor ik eerst had getwijfeld of ik deze meneer nog wel wou vinden, maar iets in mij zei dat ik dit alsnog moest uitzoeken. Ieder mens verdiend een eerlijke kans om zijn/haar verhaal te doen, ongeacht wat anderen zeggen.
Ik heb mogen ervaren wáár Misterio 11 jaar heeft gewoond en ik kan oprecht zeggen dat dit een prachtige plek was, lekker aan huis. Misschien niet met lotgenoten (sinds 2018) maar alsnog, hij had het er helemaal niet slecht. Alles was ingericht voor hem, het hele leven draaide voor deze meneer om paarden, al sinds zijn 13 jarige leeftijd. Wegens zijn gehoorproblemen had hij geen vrienden en heeft hij van zijn vader een paard gekregen, toen is de liefde voor paarden ontstaan en is deze nooit meer opgehouden.
Misterio had een paar voorgangers, hier heb ik ook foto's van gezien. Allen waren Western bereden en iedere dag gingen ze samen op avontuur door mooie natuurgebieden, zo ook de laatste 11 jaar met Misterio. Of ja, sinds Misterio zadelmak is gemaakt.. Overigens ook door de meneer zelf.
Er werd nergens op bezuinigd, hij had alleen maar de allerbeste kwaliteit voor zijn paarden en dat is ook absoluut terug te zien in alle spullen die hij mij meegegeven heeft. Ik heb hem zó op het hart gedrukt zelf iets te houden, maar toen hij ons eenmaal binnen had uitgenodigd zag ik dat hij dat allang gedaan had. Zijn héle woonkamer was: Western, paarden, foto's, hoofdstellen, sporen, cowboyboots. Zoals in de films, maar dan realiteit. Deze man had een gehele cowboy-vibe.
We hebben een open en eerlijk gesprek gehad, waaruit duidelijk is geworden dat hij een pittig leven heeft gehad en nog steeds heeft. Dat hij uiteindelijk na inderdaad, twee opnames, alsnog niet wist hoe ermee om te gaan. Wat hem uiteindelijk heeft doen besluiten, nadat hij hem eerst 2 maanden "gratis" had aangeboden, om zijn beste vriend (Misterio) uit te zetten in een natuurgebied wat hij goed kende. Dit heeft hem veel pijn gedaan en hij heeft zich ook meermalen geëxcuseerd hiervoor. Maar in zijn situatie heb ik hier toch wel een soort van "begrip" voor.
We hebben maar liefst 4(!) keer elkaar een knuffel gegeven. Iedere keer als we elkaar aankeken, hadden we beide onze ogen vol met water staan. Het was emotioneel, pijnlijk, mooi en bijzonder. Hij is ontzettend opgelucht dat Misterio in goede handen is en blijft dan ook herhalen hoeveel we moeten gaan genieten samen, hij heeft me commando's voorgedaan en uitgelegd die hij hem geleerd heeft en het schijnt zo te zijn, dat Misterio altijd al een "draak" is geweest, hehe. "Hij wil altijd spelen, is soms wat stiekem, maar nooit saai". Zo ken ik hem ook.
Ik kan nog uren door vertellen, maar.. laat het hier graag even bij.

Afbeelding
Afbeelding

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 16:23

en om het af te sluiten voor de zuurpruimen, dit is VANDAAG.

Hij is al van zo ver gekomen <3

Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:36

Hij ziet er prachtig uit en hij is net iets ronder als indertijd op de foto's bij zijn vorige eigenaar, waarin ik hem wat mager vind en dit is gewoon heel erg mooi.

Ik vind het een pracht verhaal en een heel mooi paard en ik hoop dat jullie nog vele ritjes met de mooie western spullen kunnen gaan maken. Ik vind het fijn dat je op al je vragen antwoord hebt gekregen en de cirkel dus rond is.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:03

Mooi dat jullie zo'n bijzonder gesprek hebben gehad ! Wat een rust voor beide zo

chanicha

Berichten: 12173
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:13

Wat mooi TS <3
Dit zal je altijd bijblijven.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:23

Moderatoropmerking:
We zien hier dat er een hoop meningen en speculaties zijn waardoor het topic niet altijd even gezellig verloopt.

Hoewel het toegestaan is die meningen uit te spreken willen we jullie vragen bewust te zijn van de toon en de noodzaak. Het is niet nodig telkens weer het verhaal van TS in twijfel te trekken. Bij gegronde twijfel mag je altijd het modteam inseinen en kijken wij of er actie ondernomen moet worden.

imaudy
Berichten: 5074
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:01

Ik had al even niet meegelezen, maar je hebt zijn vorige eigenaar ontmoet! ik had niet gedacht dat dat zou lukken, maar dus toch! Ik ben blij voor jou, voor de vorige eigenaar en voor je golden boy.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:12

Misterio is dus een Quarter, begrijp ik?

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 19:30

Avalanche schreef:
Misterio is dus een Quarter, begrijp ik?


Nee hij is geen Quarter.

Ann

Berichten: 13316
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:32

Fijn dat nu alle puzzelstukjes op hun plaats zijn gevallen. Veel plezier met dit speciale paard! :)

haffiefreak

Berichten: 1666
Geregistreerd: 02-05-05

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:40

Ik heb het verhaal van het begin af aan meegelezen.
Wat een prachtig en ontroerend verhaal.
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar kan en wil de oude eigenaar nog een keer misterio ontmoeten?

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:55

Wat fijn voor jullie beide dat het zo goed is. Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen en ook voor zijn oude baas. Heel veel.geluk samen.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:24

Geromantiseerd of niet, ik blijf het een sprookjesachtig verhaal vinden en ik wens jullie dan ook alle geluk en liefde toe!
En voor de updates volg ik inmiddels jullie Instagram.

Elisa2

Berichten: 37375
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:43

Hij ziet er goed uit! En jemig wat een verhaal. Hij heeft hem dus twee maanden gratis aangeboden en daar kwam niemand op af? Ik snap zijn wanhoopsdaad nu een stuk beter en ook waarom ze zo makkelijk afstand van hem gedaan hebben. Vind het sneu dat hij zoveel problemen had door zijn gehoor problemen. De paarden moeten vast heel belangrijk voor hem zijn geweest.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:43

Avalanche schreef:
Misterio is dus een Quarter, begrijp ik?



Ben wel benieuwd waaruit jij deze conclusie trekt? Niet elk western beleerd paard is een quarter.