Het proefrijden. Wat een broekies waren we allebei nog

Onze eerste winter

We deden een poging tot dressuur

Gekke dingen om hem braaf te maken

Dit vond vooral Jim heel leuk

We stapten over op western. En oh, wat was dat een schot in de roos!

Deze hobbel overwonnen we ook (na 5 professionals, hele kleine stapjes en uiteindelijk veel succes met Petra Vlasblom van 2Moons)

De wereld werd veel groter!
Vakantie

Wedstrijden

Clinics

En uiteindelijk onze verhuizing naar de Veluwe, waar we fantastische ritten hebben gemaakt!

En toen ging er een streep onder
Vandaag 2 jaar geleden haalde ik hem beschadigd uit de kudde.

De dierenarts kwam en hij moest per direct uit de kudde op rust. Helaas wilden ze daar op stal niet aan meewerken, geen stukje afzetten. En dus ben ik met spoed verhuisd, voor het behoud van mijn paard. Na een periode van rust mochten we voorzichtig op gaan bouwen. Helaas bleef hij slecht en zijn we naar onze eigen kliniek gegaan. Daar konden ze het probleem niet vinden en zo kregen we een doorverwijzing naar de Lingehoeve. Na veel foto's, echo's, scintigrafie en nog meer foto's kwam het oordeel: het spronggewricht is kapot door trauma van buiten af. Infuus tildren, lokaal injectie en minimaal 9 maanden rust. Dan terug voor controle.

Helaas konden we niet blijven op de plek waar we met spoed naartoe waren verhuisd. Het was onwijs fijn dat we daar zo snel terecht konden, we zijn tot rust gekomen en ook Noura kwam erbij. Ik ben gaan zoeken en zo kwamen we op een paddock paradise terecht met zandpaden. Goed voor zijn been

Alle tijd om te wennen en tot rust te komen.

Helaas bleek dit paradijsje de winter op meer paddock hell te zijn: [ITP] Een spannende dag en nacht --> wateroverlast
Na meerdere keren onderwater te hebben gestaan heb ik met veel stress in mijn lijf moeten besluiten om weer een andere plek te zoeken. Ook heel zuur, want we hebben de rust zo nodig.
Gelukkig vonden we de meest fantastische plek. Hoog gelegen op zandgrond, dus geen kans op overstroming. Het was een wei met prikkeldraad, maar ik mocht er van maken wat ik wilde. Dus ik ben gaan schetsen en we zijn gaan inrichten. We zijn nog lang niet klaar, maar het wordt wel heel mooi.
Het wordt een plek voor paard, mens, maar ook andere dieren. Bloemenstroken en insectenhotels, kreupelhout voor knagers, uilenkast, vogelvoer. Het is elke dag een feestje om rond te lopen.
We zijn te volgen in dit topic: [VSW] [VOLG]Van wei naar equihabitat
We kregen er zelfs een pleegshetlander bij

Vorig jaar hebben we nog een controle gehad bij de Lingehoeve en is hij definitief op pensioen gegaan. We mochten een paar keer per week een stapritje maken en dat was het. Deze maand is de dierenarts opnieuw geweest. Deze keer gewoon thuis. Ik wilde opnieuw foto's maken. Het goede nieuws was: het is stabiel. Het breekt niet verder af. Het slechte nieuws: het groeit ook niet aan elkaar.
Maar hier kan hij wel oud mee worden. We mogen gewoon 3x per week blijven stappen. Buiten en rechtuit zelfs wel tot een uur. Heel fijn! Jim is happy, Noura is happy, dan ben ik ook happy

http://boktimg.nl/img/m/hwJjN4.jpg