Vorig jaar in september had ik gesolliciteerd voor en job als reporter/fotograaf voor American Wild Horse Campaign. Zij waren opzoek naar mensen die als verslaggever naar al de BLM roundups zouden gaan.
Maanden lang had ik niets terug gehoord.. en in maart kreeg ik dan eindelijk die lang verwachte email!! (die ik eigenlijk helemaal niet meer verwachtte uiteraard

Aangezien ik nog nooit naar een roundup geweest was had ik training nodig dus vorige week was het dan zo ver.. Ik vloog naar Reno, Nevada en van daaruit reden we naar Susanville, California.
Als je uitgebreid verslag wil lezen kan dat hier: Roundup Report: Twin Peaks HMA
(mijn verslag was 26,27 & 28 juli)
"The BLM plans to capture approximately 2,000 wild horses and remove approximately 1,800 from the range. The plan also calls for capturing and removing 339 wild burros. The BLM plans to treat only 110 mares with a fertility control vaccine and release them back onto the range."
Omdat alles enorm complex in elkaar zit (en dit een heel controversieel topic is) nodig ik julie uit om AWHC's website te lezen voor een samenvatting. En dit is uiteraard ook mijn visie op heel het gebeuren. https://americanwildhorsecampaign.org/problem
Oke dan nu wat foto's en filmpjes, zeker ook de videos bekijken..
Elke ochtend om 3:15 opstaan, om 5 uur op de range.

Iedereen kan als toeschouwer naar deze roundups komen maar je moet een plek reserveren. Hier zie je een andere filmcrew die aan een documentaire aan het werken is. (de persoon links en rechts is ons team)

Een groep van 80+ mustangs in de verte.

Anyways, ik zou een heel boek kunnen schrijven maar ik merk dat ik enorm moet zoeken naar de juiste woorden in het nederlands

Dit was.. een ervaring rijker. Verschrikkelijk om deze dieren in deze omstandigheden te moeten bewonderen, maar het is belangrijk om dit naar de buitenwereld te brengen en daarom is AWHC aanwezig op elke roundup.
Ik zal volgende week weer richting Reno vliegen en dan voor 14 dagen naar de Blue Wing HMA gaan. Deze keer 'voor echt' en dan zal ik de enige van ons team aanwezig zijn.
Als jullie vragen hebben antwoord ik ze graag! en nogmaals.. bezoek even de linkjes als je meer wilt lezen