[VOLG] Welsh Sportpony’s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 14:06

De foto’s doen haar eigenlijk niet goed recht aan, want ze kan zooo fijn lopen. Maar inmiddels een week op stal, en ondanks dat ze nog gespannen is zie je haar al rustig opknappen en veranderen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:50

Stille meelezer... Maar godsamme wat een waanzinnig veulen heb je erbij gekocht! Wát een uitstraling, snap dat jullie er weg van zijn!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:32

De merrie is hartstikke gaaf, maar dat veulen...wow..wat n uitstraling

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 16:47

Super lief! <3

Toen ik beeldmateriaal van het veulen op social media zag, was ik al om. Maar toen ik een vage foto van de merrie zag, voelde ik dat ik beeldmateriaal moest vragen. En ook daar zag ik iets op wat ik niet kon weerstaan. Veulen is gewoon kneitergoed, maar merrie is ook een hele aparte. Ik weet zeker dat nu ze dagelijks buiten komt en extra voer krijgt, ze over enkele maanden niet terug te herkennen is. Soms moet je je gevoel volgen, en dat hebben wij gedaan. En ik geloof echt helemaal in die pony. :D
Nou moet ik bekennen dat ik, nadat wij ze gekocht hebben, ik via via beeldmateriaal van de merrie als 2 jarige in de wei kreeg. Toen was mijn gevoel bevestigd dat dit helemaal in mijn straatje past. :D
In ieder geval zijn beide helemaal welkom in onze fokkerij <3 tzt zal er wel weer een keus gemaakt moeten worden.. maar komt tijd komt raad.

Edit; ik heb ruzie met de bokt foto upload, maar er is wel wat op onze insta te vinden.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:32

Ik ben weg van beide <3

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:56

Ik ben nog altijd fan, prachtige aanvulling voor je verzameling <3

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:56

Zo'n leuke merrie! Heb video's gezien van haar als 2 jarige en daar ga je straks echt een hele gave weer aan hebben!

Vind Carway als mv ook tof, heb een broertje van Carway en dat wordt ook echt zo'n fijne pony! Grote "will to please" hebben ze.

Ben heel benieuwd hoe ze er over een tijdje weer uit ziet. <3
Ga je haar dit jaar al dekken? Combi met Power wordt ook wel gaaf.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 14:46

Quir dankjewel! Ik vind carway ook echt tof, dus heel fijn om dat in dit lijntje terug te vinden.
Leuk dat jij ook beeldmateriaal hebt gezien. :D Ze is er nu niet meer op terug te herkennen, maar hey, vanaf nu kan het alleen maar beter worden. :D

Ze is inderdaad aangekocht om met Power te insemineren. Echter ben ik last minut gewisseld met hengst voor Passie, en dat veulen wil ik enorm graag aanhouden. Twee veulens per jaar aanhouden gaat niet. Dus Bella wordt dit jaar door een andere hengst gedekt, en dan hopelijk volgend jaar met Power.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:11

absque_dubio schreef:
Echter ben ik last minut gewisseld met hengst voor Passie, en dat veulen wil ik enorm graag aanhouden.
O:) sorry not sorry :=

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:13

StalMelyn schreef:
absque_dubio schreef:
Echter ben ik last minut gewisseld met hengst voor Passie, en dat veulen wil ik enorm graag aanhouden.
O:) sorry not sorry :=

Heel gaaf StalMelyn!

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:17

Dankzij stalmelyn idd de nieuwe hengst voor Passie gevonden. En ook voor Bella. Maar daar kom ik op terug als ze daadwerkelijk drachtig zijn. :D

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:23

Ik moest achteraf zo lachen. Je was er echt uit en je zou echt niet meer wisselen en naar andere hengsten kijken. Eenmaal uit je keuze zijn geeft ook weer rust. Dan begint tress van drachtig krijgen weer.

En dan heb je mensen zoals ik die de boel verstoren haha. Maar soms moeten dingen gewoon zo zijn. Ik ben gewoon echt blij voor jou <3

Flubberboot

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:26

Dames, stop eens met mij zo enorm nieuwsgierig maken :')

Ik ben super benieuwd welke knapperd het geworden is TS!! Hopelijk loopt alles soepel met de dames en zijn ze snel drachtig!

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:42

Snap ik flubberboot, het was ook meer een opmerking over het wisselen van hengst en niet perse over de hengst zelf.

We bespreken bij elkaars merries altijd de combinaties en dat kan heel lang duren :') . Super leuk om zo te sparren en andere inzicht te horen maar na een tijdje zie je soms het bos niet meer en dan is het super fijn als je keuze vast staat.

En nu ga ik weer in meelees stand.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:59

Ja ik ben maanden bezig geweest. En dan is het echt uren per dag omdat ik me zo druk kan maken. Uiteindelijk een hengst gekozen. En ineens was dat in 3 minuten een andere hengst. :+
En geen hele gekke fratsen hoor! Dus ik kom niet met een BP hengst. Maar in enkele minuten was mijn keus duidelijk.
Ik vind het sparren ook heel leuk! Uiteindelijk volg ik m’n eigen kop, en dat pakt ook super uit. Mijn oogappeltje power is zelfs ontstaan uit een hele last minut gekke beslissing. Maar je gevoel volgen is zo belangrijk met fokken..

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:49

Wat een prachtige merrie en super knap veulen! <3
En heel benieuwd naar je hengstenkeuze! :j

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:59

Ik zag net op fb de data voor de regionale keuringen voorbijkomen voor nwpcs. Zitter er geen fokkers in het westen van het land?
In juni is er in Zeeland een keuring en voor de overge data moet je voorbij Arhem of noordoosten.

Nou is mijn merrie uitgerekend begin juni dus dat schiet niet op zo. Hierdoor is keuze welshpartbred of nrps eigenlijk wel gemaakt......

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 17:27

EllyC schreef:
Ik zag net op fb de data voor de regionale keuringen voorbijkomen voor nwpcs. Zitter er geen fokkers in het westen van het land?
In juni is er in Zeeland een keuring en voor de overge data moet je voorbij Arhem of noordoosten.

Nou is mijn merrie uitgerekend begin juni dus dat schiet niet op zo. Hierdoor is keuze welshpartbred of nrps eigenlijk wel gemaakt......

Ja, heel vervelend voor de mensen die in het westen wonen (ik ken er meer). NRPS is wat dat betreft een stuk toegankelijker, met veel dingen. :o

Bella staat sinds gisterochtend bij de hengst, spannend hoor! :D

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 19:06

Afbeelding
Pret is het seizoen al zo stoer begonnen met het springen en crossen!

Bella is vandaag weer thuis gebracht. Haar veulen (van dit jaar) hebben we ook een naam gegeven; Lilou. :D

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:35

Wat leuk!

Welke hengst heb je voor Bella uitgezocht?

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 16:09

Dat houd ik nog even stil tot ze drachtig is.

Bella en Lilou staan sinds van de week op de kliniek. Lilou helaas een flinke longontsteking. Zo sneu om je my little pony zo te zien. :(:)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Welsh Sportpony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:25

Beterschap! :(:)

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:55

Beterschap Anouk!

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 19:44

Bedankt!

Passie staat op dit moment nog bij de hengst. Leven daar bevalt haar prima. :+

Pret heeft van de week weer hele dikke punten en twee 1e plaatsen in het L1 behaald. :D

En Power doet het zoo goed op z’n nieuwe plekje. Vandaag hebben ze hem voor de tweede keer gereden en zo braaf en lief en knap. *\o/*

Perry is nu 4 en ze zijn nu bezig met klaarstomen voor de wedstrijdjes. Ook zo’n brave leuke pony. :D

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 15:29

Ik zag dat ik al een lange tijd geen update heb gegeven. :=

Bella is veranderd naar onwijs lieve leuke knappe merrie, en sinds kort onder het zadel.
Ze is drachtig van Genesis BL.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Passie hebben we een leuk seizoen met shows gehad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nathalie heeft haar nog meegenomen op springwedstrijd. 1x vooraf geoefend. Ze gingen met de eerste prijs naar huis!
Afbeelding

Pret en Nathalie zijn kring kampioen geworden en daarna reserve op de Overijsselse en daarna naar het NK geweest. Ook hebben ze zich goed laten zien op shows en Bestgaand van het stamboek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Springen doen ze nog steeds het liefst:
Afbeelding


Passie en Pret zijn nog altijd helemaal verliefd op elkaar als ze elkaar zien:

Afbeelding


En ik kan niet wachten tot volgend jaar oktober om met Pasta aan de slag te gaan!

Afbeelding

Afbeelding