Normaal maak ik jaarlijks een volgtopic voor de veulens die we verwachten. Echter verwachten we volgend jaar helaas geen veulens. Er staan wel andere hele leuke avonturen op de planning, en ik vind het leuk dit te delen op bokt.

In 2018 werd Milente’s Pomme Pidou geboren.
Pomm is een Cassanova du Bois uit Passion, en verkocht.
[KS-MK] [VOLG] Welsh NWR cadeautje van Cassanova du Bois

In 2019 werd Milente’s Perry Pryce geboren.
Perry is een Spring Star’s Spirit uit Passion, en tot de hengstenkeuring in mede eigendom geweest. Na de CHK is hij verkocht.
[KS-MK] [VOLG] Welsh NWR x Welsh B, wie volgt mee?

In 2020 werden er twee veulentjes geboren.
Milente’s Prince Winston, van Leuns Veld’s Winston JR uit Pret. Winnie is verkocht aan onze vorige bijrijdster.
Milente’s Prime Power, van Spring Star’s Kensington uit Passion. Power heb ik gehouden. Met Power gaan we naar de hengstenkeuring in februari 2023.
[KS-MK] Twee Welsh sportpony's in de maak!

In 2021 werd Milente’s Pretty Special geboren.
Spekkie is een Veenstra’s Krack uit Pret, en verkocht aan een super leuke bokker.
[KS-MK] Welsh Sportpony ronde 4 in de maak!

2022 heeft ons wederom twee hengstveulens gegeven. Milente’s Pumpkin Spice v. Veenstra’s Krack uit Pret, deze is verkocht. En Milente’s Past & Present v. Majan’s Milan uit Passion, deze blijft in mijn eigendom tot de hengstenkeuring van 2025.
[KS-MK] Welsh Sportpony’s ronde 5; we gaan weer voor dubbel geluk!

Dan gaan we nu dus naar de huidige veestapel.

Passion is een Kroon Sport NWR merrie van Heitrak’s Marvin.
Ze loopt met mij succesvol ZZL tussen de paarden.
Het doel voor aankomende periode is weer opbouwen ohz, het ZZL meer bevestigen, en ik wil dan graag kijken of we de subtop kunnen halen.

Pretty Perfect is een Ster WPBR merrie van Goldstar du Bois (en de eerste nakomeling van Passion).
Ze loopt M1 tussen de paarden.
Het doel voor Pret is naar het Z, zodat we het sportpredicaat achter haar naam kunnen krijgen.

Beide merries samen;

Prime Power is een WPBR van de welsh B hengst Spring Star’s Kensington uit Passion, en komt dit najaar naar stal om klaar te maken voor de CHK in februari. Heel spannend!

Onze laatste troef is de NWR Past & Present, deze gaat dit najaar naar de opfok en halen we over een goede 2 jaar weer op.

Ik ben ooit begonnen met fokken omdat ik graag nog een merrieveulen uit Passion wilde als opvolger. Zoals jullie kunnen lezen hebben we een leuk aantal hengsten gefokt. En inmiddels zijn we dus uit gebrek aan merries fokken maar wat hengsten aan het houden.

Volgend jaar geen veulentjes, dus we gaan fanatiek aan de slag met de sport, keuringen en shows!
Wie volgt er ons mee?

Vragen zijn altijd welkom!