Paard werk logboekje

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22491
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 12:16

Beetje rare titel misschien, maar ik rijd niet op al mijn paardjes, dus kon het kwalijk een paardrij log boekje noemen.
Ik heb al eens eerder de vorderingen bijgehouden van mijn paarden, maar dat is al weer jaren geleden en ik dacht dat het een goed idee was om er weer aan te beginnen, beetje als houvast en leidraad en vermaak. Ik maak er pentekeningetjes bij die ik in een paar seconden in elkaar flans, voor een idee, het zijn geen kunstwerken :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er nog meer mensen die dit doen, of doet iedereen nu alles met apps?


Ik heb op het moment vijf paarden in de opvang. De oudste is Olímpio, een Franse draver van een jaar of 26; Pocotó, cruzado merrie met vermoedelijk Arabisch bloed en komt waarschijnlijk uit Spanje, 19 (dacht ik, paspoort niet bij de hand); Vincent van Gogh, Lusitano (nou ja officieel ook cruzado want geen papieren) ex veedrijverspaard van campinos, jaar of 18; Chico, Pottock uit Frankrijk, 17 en als laatste Gandhi, uit Spanje gekomen als drie maand oud veuen zonder moeder,(gekocht toen hij 8 maanden oud en uitgehongerd was) geen idee van afkomst, nu 11 jaar.

prompter

Berichten: 11799
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:21

Ik vind het een ontzettend leuk idee, maar met een fulltime baan heb ik al zo weinig tijd, die tijd besteed ik liever aan mijn paard zelf dan aan een boekje :). Ik heb weleens iets geprobeerd in het verleden (zowel op papier als online) maar het verzandt elke keer weer. Je boekje ziet er wel heel leuk uit met die tekeningetjes!

Oh en nog een toevoeging: ik lees zulke dingen ook echt nooit meer terug heb ik gemerkt, dus dan vind ik het voor mezelf helemaal zonde van de tijd.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:28

Wat een leuk boekje zo met die tekeningen! Vroeger heb ik dat wel eens gedaan, mijn "trainingen" bijgehouden in een boekje met de pluspunten en werkpunten, maar dat is uiteindelijk dood gebloeid. Wel hou ik nog een clinic/workshop boekje bij, daar schrijf ik alle gekregen werkpuntjes in en leuke tips die andere hebben gekregen, ook met tekeningen vaak. Hij ziet er wel niet zo leuk uit als de jouwe :=

hwn
Berichten: 4908
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:41

Ik heb nu al 2 of 3 jaar op rij een "schoolagenda" gekocht waarin ik alles probeerde bij te houden ivm de paarden, maar na 2 weken ligt het er maar te liggen, heb er de discipline en de motivatie niet voor. Maar knap als je het wel doet!

Doedatje
Berichten: 623
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:42

Ik schrijf al mijn lessen en wedstrijden op in een bullet journal. Hier plak ik ook foto's bij en stickers/ gekleurde papiertjes enz.

Ik zal straks eens een foto maken

Cchanny

Berichten: 8954
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:54

Wat een grappig idee!

Ik heb gewoon een agenda waarin ik neer zet wat ik heb gedaan en of er bijzonderheden zijn.
Wondje/dik been o.i.d. Hoefsmid enzo.

Maar niet zo iets :P

Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:56

Best een leuk idee.
Ook om bijvoorbeeld de ontwormingen, entingen , tandartsen toe te voegen..
En eventuele voer wijzigingen of wat dan ook.

Doedatje
Berichten: 623
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:15

Hier schrijf ik bij hoe de wedstrijd ging;

Afbeelding

Hier heb ik een verhaaltje over de crossles met een foto erbij;

Afbeelding

Celebi
Berichten: 4184
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:19

Ik schrijf ook iedere dag een klein verhaaltje over wat ik heb gedaan en of er bijzonderheden waren of gewoon dingen waar ik trots op ben. Echt een dagboek van mijn pony eigenlijk. :') Ik hou het puur bij schrijven nu, verdeel het per maand en hou in die maand ook een kosten logboek bij om te kijken of het allemaal niet de spuigaten uit loopt (spoiler, dat doet het natuurlijk wel :') ).

Anyhow, ik ben op papier gestart, net zoals mijn bullet journals. Maar met de komst van mijn e ink tablet (digitaal notitieboek) ben ik daar alles in aan het schrijven vanaf januari dit jaar. Ideaal!

hannelot
Berichten: 1039
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:30

handig zeg!!

Lusitana

Berichten: 22491
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 17:11

Leuk, Doedatje met foto´s erbij.

@prompter, ik heb ze aan huis, dat scheelt en ik doe het zodra ik weer binnenstap en het kost me vijf minuten.Ik weet ook niet of ik het later teruglees, maar op dit moment helpt het om een soort lijn in het werk te houden en in de gaten te houden wie al aan de beurt geweest is.

Het schema dat ik eerder had, liep een beetje in de soep en met vijf paarden en zeven dagen in de week was het sowieso lastig per week indelen. En soms sloeg ik een dag over om een of andere reden en dan had ik het idee dat ik het paard van die dag teleurstelde.
Er is nog wel wat jaloezie en verwachting, maar voor mezelf is het beter zo.

Black_Moon
Berichten: 687
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Paard werk logboekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:16

Ik heb op Facebook een privé groep gemaakt om de trainingen van paard bij te houden

Anastasia24

Berichten: 2792
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:43

Wat leuk gedaan ts! Ik heb ook een boekje waar ik eens in de maand de grote dingen in schrijf. Doe ik inmiddels zolang als ik mijn haflinger heb(2 jaar). Wil graag wat meer details erin schrijven. En zulke tekeningen erbij is wel een erg leuk idee!