Nog steeds in de overtuiging dat ik haar gekocht had als fokmerrie besloot ik om haar niet te trainen en haar te laten dekken, zo kreeg ze ook de kans om te wennen aan de nieuwe omgeving. Omdat het vangen en vervolgens dekken steeds moeilijker werd besloot ik om haar elke dag even te gaan aaien. Ondertussen kan ik haar op de weide makkelijk vangen maar ze blijft heel wantrouwig.
Nu we enkele rijpaarden minder hebben had ik dus meer tijd om met haar door te brengen en dat resulteerde vandaag in een eerste les zadelmak maken. Het zadel vond ze geen probleem maar als ik haar flanken aanraak start de rodeo. Tja zo kan ik natuurlijk niet opstappen dus daar gaan we nu aan werken. Als eerste en belangrijkste punt wil ik dat ze mij in alle situaties leert vertrouwen om van daaruit verder te bouwen. Ik denk trouwens niet dat dit paard gevaarlijk zou zijn, ze voelt zich gewoon niet begrepen en het is aan mij om haar te overtuigen dat ik haar wel begrijp en er ook alles aan zou doen om correct met haar te communiceren