Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilleen333 schreef:Ligt eraan wat voor studie je doet en wat je aan stalling betaald. Voor mij zou 2 paarden destijds niet haalbaar zijn geweest, met eentje was het al pittig genoeg.
Mijn studie was fulltime (6 dagen per week ivm vos happen), en dan nog 1 dag en 2 avonden per week werken om stalling en mijn kamer te betalen. Afgezien van het feit dat ik te weinig tijd had om een paard echt door te trainen was de stalling voor een tweede paard niet te betalen.
Maar als jij nu nog tijd en marge heeft kan het evt. Het is ook slim om rekening te houden met de toekomst, wat is je verwachte inkomen na de studie? Zijn er banen kansen (zal op het moment wel goed zijn), en is het dan ook nog haalbaar?
Polly schreef:Ik had 2 pony's tijdens mijn studie tijd.
Ik stond gelukkig op een niet hele dure stal, self service, 3 avonden in de week een baantje.
Ik ging niet uit, ben geen kleren shopper, drink niet etc. Al mijn geld en tijd ging naar de paarden
lies_sparkle schreef:Wel voer ik ze twee keer per dag, doe ik alle verzorging en onderhoud zelf. Daarnaast krijg ik, omdat ik langstudeerder ben (ik heb 2 verschillende bachelors afgerond en doe nu een master) ook geen beurs meer. Daarom heb ik een 40-urige baan naast mijn voltijdsstudie.