[VOLG] Ons OTTB avontuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mars

Berichten: 479
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:53

Omg ja! Ik ben helemaal voor om ook de train paardjes in dit topic te zien <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:57

Super leuk! Natuurlijk kan je dat delen.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:59

Ja, graag het omschooltraject delen.. ben zeer benieuwd hoe dat gaat

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 18:40

Desi_2409 schreef:
Ja, graag het omschooltraject delen.. ben zeer benieuwd hoe dat gaat


_Mars schreef:
Omg ja! Ik ben helemaal voor om ook de train paardjes in dit topic te zien <3


Thanks voor de enthousiaste reacties! Super leuk!

Net de filmpjes ontvangen dat de paarden opgehaald zijn bij hun eigenaar in Ierland en onderweg zijn naar Nederland!

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:56

Wat leuk! Ik had je andere topic ook gezien. Ik heb ook een volbloed gereden die op de renbaan gelopen had. Die plekjes op zijn achterbenen had hij ook trouwens. Met betadine shampoo wassen en ze er voorzichtig afkrabben werkte goed.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 14:07

Na een reis van zo'n 60 uur zijn ze er dan eindelijk.

Eigenlijk zouden ze gisteren avond al aankomen, maar door het slechte weer mochten ze de boot niet op -O-
Uiteindelijk zijn ze gisteren met de laatste trein over gekomen en kwamen ze vanochtend om 6 uur bij ons op stal aan.

Beestjes waren uitgeput, heel sneu. Gelukkig konden ze eerst lekker op stal uitrusten en vanmiddag met wat vriendjes de benen strekken.

Afbeelding

Afbeelding


Het viel me mee hoe ze er uit zien, al mag er nog wel wat gewicht aan en zal een wasbeurt ze ook niet misstaan.

Deze week mogen ze eerst lekker bijkomen. Ondertussen hoop ik met Fully wat te kunnen trainen voor het oefenparcours van zaterdag. We mogen dan twee rondjes springen bij het KNHS.

_Mars

Berichten: 479
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:39

Wat een cuties <3

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 22:17

Nou we zijn een paar dagen onderweg en het gaat super goed met de paarden.
Ze beginnen hun draai een beetje te vinden in de groep.

Ik zal ze eerst even kort voorstellen:
Len, paspoortnaam Len Lye, wordt 5, stokmaat van +/- 180. Len is heel aanwezig en een beetje haantje de voorste. Hij is slim en leert snel, maar probeert wel even of dingen echt moeten. Hij doet liever wat hij zelf leuk vindt.
Afbeelding

Johnnie, paspoortnaam Kamsa, wordt 4, stokmaat +/- 170. Johnnie is heel introvert, kent duidelijk niet dat mensen echt voor hem komen. De eerste dag maakte hij zich klein en leek het soms of hij liever niet dan wel opgemerkt wilde worden.
Inmiddels begint hij al een beetje te openen.
Afbeelding


We zijn met beide heren eerst begonnen met toiletteren. Ze zagen er niet uit met al die blubber en lange manen :P Konden we gelijk oefenen met op de poetsplaats staan. Ondanks dat ze het spannend vonden waren ze erg braaf.

Vanmiddag ben ik met Johnnie even wezen wandelen in de longeercirkel en rijbaan. Ook gelijk geoefend met door de plassen lopen. Dat vond hij spannend, maar liet zich wel overhalen.
Voor mij zijn dat soort momenten altijd mooi om te zien hoe een paard reageert wanneer iets spannend of onbekend is.

Morgen hoop ik ook even stand foto’s te maken van Len.

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:06

Ik hou van Engelse volbloeden, vond ze fantastisch om te rijden. Wel allemaal heel verschillend!! Dus ik volg

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:41

Oh wat leuk zeg, ik ben heel erg benieuwd hoe je dit allemaal gaat aanpakken :D super gaaf. En jemig 1,80m!!!!!!! damn dat is klimmen.

_Mars

Berichten: 479
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:48

Wow!!! 1.80!!! Jemig maar wat een fantastische paarden. Gossie die Johnnie, wat een schatje.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:59

1.80 ?? ik wist niet eens dat ze zo groot konden worden... dacht dat ze allemaal tussen de 1.60 en 1.70 waren...

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:14

Mer1980 schreef:
Oh wat leuk zeg, ik ben heel erg benieuwd hoe je dit allemaal gaat aanpakken :D super gaaf. En jemig 1,80m!!!!!!! damn dat is klimmen.


_Mars schreef:
Wow!!! 1.80!!! Jemig maar wat een fantastische paarden. Gossie die Johnnie, wat een schatje.


Desi_2409 schreef:
1.80 ?? ik wist niet eens dat ze zo groot konden worden... dacht dat ze allemaal tussen de 1.60 en 1.70 waren...


Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Fully is ook 1.80, dus hij past er mooi bij :=

Reggledoos
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-05-07

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 02:08

Wat een reuzen weet je uit te zoeken zeg! :oo
Zelf ben ik een beetje aan het rondkijken voor een kleintje

IrisJuly

Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-22
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 00:22

wat een fantastische paarden zeg.... Veel succes ermee

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:50

Ben zo benieuwd. Heb je al iets met ze gedaan? Hoe begin je trouwens? eerst aan de longe? of er direct op?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:15

Desi_2409 schreef:
Ben zo benieuwd. Heb je al iets met ze gedaan? Hoe begin je trouwens? eerst aan de longe? of er direct op?


Behalve wat wandelen hebben we helaas nog niets kunnen doen. Ik had gehoopt dat de longeercirkel dooi zou zijn vanmiddag maar helaas ;(

De planning is nu woensdagavond of vrijdagavond. Ik begin altijd zoals ik ook met een onbeleerd paard zou beginnen. Dus eerst longeren, dan een singeltje om, een keertje bijzetten, zadel er op en dan als ze braaf zijn klim ik er op.

Op die manier weet ik waar ik aan toe ben. De meeste stappen kan je vrij snel doorlopen want ze kennen al het een en ander. Maar zou het vervelend vinden als de eigenaar later gaat longeren met een bijzet en het paard het dan niet snapt.

Dus stukje voor mezelf en een stukje voor de nieuwe eigenaar :)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 10:50

Ik ben niet gemaakt voor deze kou :brr: Gelukkig was was afgelopen maandag de longeercirkel voldoende dooi om met de twee Ierse toppers aan de slag te gaan.

Beide paarden waren zo braaf. Het is altijd even afwachten hoe ze het doen. Sommige kunnen wel longeren, andere snappen er nog vrij weinig van. Fully liep bijvoorbeeld enkel als een giraf op de linkerkant. Rechtsom zat er niet op.

Het was duidelijk dat zowel Johnnie als Len dit vaker hebben gedaan. Len heeft dit regelmatig gedaan, dat was duidelijk te zien. Hij liep heel makkelijk rond en snapte de stemhulpen ook. Met hem gaan we dan ook even wat sneller door de stappen (als het weer het toelaat). Ik hoop er volgende week op de kunnen klimmen.

Johnnie vond het wat lastiger. Hij is duidelijk nog echt een puppy. Hij slingerd nog wat en mist over het algeheel nog wat balans. Dat mag natuurlijk ook met zijn 3,5 jaar. Johnnie is niet geraced en amper getraind omdat al snel duidelijk werd dat hij er niet geschikt voor is :')

Het lukt me niet de filmpjes in te voegen, dus hierbij de link naar mijn Instagram.
https://www.instagram.com/p/Cn1M2TUqNxm/?utm_source=ig_web_button_share_sheet


Naast het werk met de twee Ieren ben ik afgelopen zaterdag met Fully naar het KNHS geweest voor twee rondjes 70cm. Eigenlijk te laag voor Fully, maar we hebben soms nog wat afstemmingsproblemen. Zo gaan we of net iets te hard, of past de afstand niet. Gelukkig hebben we regelmatig springles om hier aan te werken. In maart staat onze eerste BB gepland, ik hoop dat het dan beter gaat. We hebben nog bij 1 op de 4 hindernissen een rot afstand.

Hier nog even wat foto's van de toppers van de afgelopen dagen.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:18

Lekker bezig! :D

En ik wilde even zeggen dat ik oprecht heel blij ben dat mijn eerdere kritische noot in dit geval wat voorbarig bleek! Die vooral voortkwam uit het feit dat de meeste mensen die voorzichtig beginnen met deze paarden, ook voorzichtig blijven en uiteindelijk met een hoop frustratie zitten, maar je gaat echt als een speer met Fully en hij ziet er super uit! *\o/*

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:11

Leuke update en fijn dat je er nu een beetje mee aan de slag kan ;)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 10:10

Mkango schreef:
Lekker bezig! :D

En ik wilde even zeggen dat ik oprecht heel blij ben dat mijn eerdere kritische noot in dit geval wat voorbarig bleek! Die vooral voortkwam uit het feit dat de meeste mensen die voorzichtig beginnen met deze paarden, ook voorzichtig blijven en uiteindelijk met een hoop frustratie zitten, maar je gaat echt als een speer met Fully en hij ziet er super uit! *\o/*


Ik vind het heel tof dat je hierop terug komt en thanks voor het lieve compliment :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:20

Het mag ook gewoon gezegd worden als het goed gaat, anders is het alleen maar afzeiken, en dat was ook geenszins mijn bedoeling. :) Ik vind het echt tof hoe je je draai met ‘m gevonden hebt en zoveel onderneemt!

En wat een reuzen trouwens joh! :=

_Mars

Berichten: 479
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG] Ons OTTB avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:14

Ik zal waarschijnlijk nooit een eigen paard hebben (vanwege allergie) maar het is echt fantastisch om Fully zijn vooruitgang te zien!!!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:03

Gisteren is het eindelijk gelukt om op Len en Johnnie te klimmen. Na een paar dagen longeren deze week, had ik eindelijk tijd om er op te klimmen.

allebei waren ze zo enorm braaf. Je merkt echt in alles dat Len veel meer ervaring heeft. Hij is zelfverzekerder en stabieler dan Johnnie.
Gelukkig doet Johnnie ook enorm zijn best dus dat komt helemaal goed.

We zijn begonnen in de longeerbak, eerst even gelongeerd en toen er op. Even beide kanten op de gangen uitgetest en op naar de grote bak.

Nu gaan we het werk lekker uitbouwen, ik heb er echt enorm veel zin in!

Nog even de filmpjes


Ondertussen ook nog even met Fully op dressuurwedstrijd geweest. Twee super fijne proeven gereden al een hele verbetering ten opzichte van de vorige keer. Nog een paar kleine foutjes, maar dat mag. Het was pas de tweede keer. Kers op de taart, we wonnen 2x de tweede prijs.

Al met al weer een lekker weekje :D

Reggledoos
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:45

Hoe gaat het met de paardjes? Ben wel benieuwd.
En ik ben wel benieuwd hoe je de import vanuit Ierland regelt. Mag ook in pb