Als kind heb ik ongeveer 3 jaar lang lessen gehad bij verschillende manege's, tot het financieel niet meer haalbaar was. Inmiddels is het al tien jaar geleden dat ik op een paard heb gezeten, maar het begint al een aantal maanden weer te kriebelen.
Nu weet ik niet zo goed wat te doen, en zou ik graag wat inzicht hebben van anderen.
Ik een bindweefselaandoening waardoor mijn gewrichten en huid kwetsbaarder zijn. Mijn linkerschouder zit permanent een stukje uit de kom en de rechter schiet er zo uit. Mijn vingers missen kracht en ik heb een slecht bewustzijn van mijn lichaam, blessures helen bij mij veel langzamer. Hierdoor ben ik kwetsbaarder en mis ik kracht in mijn bovenlichaam.
Mijn ervaring in de maneges in mijn omgeving (Spijkenisse) is niet zo goed. Rommelige lessen, waarbij er minimaal wel een keer per les iemand eraf gebokt werd, en waar je eigenlijk alleen maar 40 minuten achter elkaar aan reed zonder dat je iets werd geleerd. Toen kon ik er misschien nog wel tegen om een keer per week in het zand te belanden, maar nu is dat anders. (Natuurlijk is er altijd een risico! Maar de maneges waar ik heb gereden was het vrijwel altijd raak).
Mijn doel is eigenlijk om goed genoeg te worden dat ik voor een verzorg pony kan kijken, dus niet enkel het rijden, maar ook zelf verzekerd genoeg in de omgang met paarden.
Ik weet niet zeker of de manege hiervoor een geschikte plek is. Ik wil meer doen dan 40 minuten hetzelfde rondje rijden achter iemand anders aan. Daarnaast heb ik me nooit heel prettig gevoeld op de manege, ik viel bij mijn lesgenoten een beetje buitenboord. Ik heb niet zoveel met mensen, meer met paarden

Ik woon in omgeving Spijkenisse en heb een auto, dus ik ben bereid om tot 30 minuten te reizen. Weet iemand een manege waar er goed les gegeven wordt? Waar rekening gehouden wordt met lichamelijke beperkingen? Of iets anders wat zou passen? Ik zou het bijvoorbeeld super leuk vinden om te beginnen met een verzorg paard waar ik in de eerste instantie alleen mee hoef te poetsen, wandelen en verzorgen. Maar wel uiteindelijk mee kan leren rijden, maar ik denk niet dat er mensen zijn die daarop zitten te wachten. Er is al niet veel te vinden qua verzorgpaarden hier, maar alles vereist grote mate van zelfstandigheid of ervaring en momenteel heb ik beide niet zo
Alvast bedankt.