Vandaag kon Natalie haar trailer ophalen, vorige week waren we daar al wezen kijken en toen via een kleine omweg (lees: via maastricht) over een prachtige touristische route alsnog aangekomen op plaats van bestemming: net buiten slagharen. Vandaag waren we er alweer, dus ik reed florisant de auto de inrit in, in zijn achteruit (dat gaat ongeveer zo, blaablablaaa zwalk zwalk zwalk) en ja hoor, nog recht voor de trailer ook nog (waarom recht achteruit rijden als het via een omweg kan
)...de trailer werd aangekoppelt en alle lichten gecontroleerd...ohja moest ik natuurlijk wel zelf op de rem trappen en het knipperlicht aan doen want als ik met Natalie en Dolf samen achter de trailer sta te kijken gebeurt er natuurlijk niks
Affijn alles deed het, als verassing was de trailer nog gevult met 10 pakken hooi
Eenmaal bij vertrek bleek het alweer 3u later te zijn en manlief belde al lief op of we toch echt om 17u thuis waren omdat ik de paarden zou doen..."uh het is nu half 5 en we hebben nog 75km voor de boeg" manlief zuchtte eens diep, hij had er al rekening mee gehouden (fijn dat ie ons zogoed kent
) dus wij verlieten het terrein, gewapend met trailer en hooi...Natalie heeft net haar E rijbewijs, dus die mocht rijden...en een vrolijk gezicht stapte achter het stuur (gloeiende gloeiende zodadelijk rij ik nog ergens tegen op...
) "dat zal wel meevallen" zei ik nog....vorige week waren we al bij de trailer wezen kijken toen ik mij perongeluk versprak dat Samber vlak bij Coevorden stond, alleen doordat we erg laat weg gingen konden we niet meer bij samber kijken...Jammer genoeg voor mij had Natalie dit onthouden dus bij het eerste beste stoplicht sloeg zij af, opweg naar Coevorden, op weg naar Samber (kweet t lang intro, solly
)...17u thuis zouden we toch al niet redden, lang leve de husband...wij gaan naar Samber
!!!Oj stuurde ik Natalie toch perongeluk het industrie terrein op, toch even checken op het info bord of we goed gingen (
) en dat gingen we...vlak voor we samber naderde zei ik nog "hou er rekening mee we moeten zo links" dus natalie dacht direct links...
nee ZO zei ik nog, dus na 84x niet links was het de 85ste keer wel links (tss ik zag de stal toch al in de verte
) Daar stonden we dan, on aangekondigt op de stoep.Vrouw Vrieling deed al enthousiast de deur open, het was al melkerstijd maar ze waren toch al laat dus dit kon toch eerst ook nog wel even.
En daar stond onze, inmiddels 28jarige, spetter al op stal...hij hinnekte al en keek goedkeurend naar Natalie..en naar de trailer...we zeiden al tegen dhr Vrieling dat we hem kwamen ophalen, die
en zei dat we niet de enigste waren die dat wilden
Hij haalde samber even uit zijn stal zodat natalie hem goed kon zien...die liep kwijlend achter hem aan...(samber wel te verstaan, dus niet meneer vrieling
)...Samber liet nog even goed zien dat ie een mannetje was, en nog even enorm met hem geknuffelt en vele
terug gekregen...er was op stal een mooi veulentje van 2weken oud, een Polansky x keur v. samber, werkelijkwaar mooi dier
! Nog even onderhandelen en van t zomer maar ophalen (wie Samber, nee het veulen)...nog even alle andere paardjes bekeken en toen was het echt melkerstijd en voor ons tijd om naar huis te gaan...17u thuis werd uit eindelijk 21u thuis, maar het was hardstikke leuk en we hebben samber toch maar weer even gezien! Hij wordt er niet jonger op, dus van het zomer nog maar een paar keer heen gaan, op zo`n leeftijd weet je ook niet meerhoelang het nog kan duren hè...het blijft een toppertje!
. Weet je of Samber nog kan dekken dit jaar?