Tommy en Aart, alles wat wij hadden gehoopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tommy en Aart, alles wat wij hadden gehoopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 06:54

Begin 2021 moesten wij door omstandigheden onze grote paarden weg doen. Sinds dien misten wij het elke dag dat ze er niet meer waren. Ze stonden namelijk aan huis. Ondanks de schapen bleef de tuin en weide kaal aanvoelen. Onze dochter miste ze ook. Overal waar we kwamen moest je ze in de gaten houden. Want stond er een paard of pony, dan was je ze kwijt.

Begin november kwam er een zoekertje voorbij op 2dehands. Toen ik de tekst las dacht ik direct: Dit is iets voor ons. 2 shetlander ruinen van 20 jaar. 1 volledig geleerd onder koets en zadel. Liefst gingen ze samen weg. Even geïnformeerd en de prijs was echt een meevaller + hun materiaal ging allemaal mee. Besloten om te gaan kijken en na 2 minuten zat dochter al te glunderen op 1 van de pony’s. Hop naar huis om er enkele nachten over te slapen.
Toen hebben wij besloten om het te doen. Door hun formaat konden ze bij de schapen. Dat was al super handig. Enkel de stal moest nog af. Wij waren deze helemaal aan het renoveren en deze ging een maand later af zijn. Ze wouden de pony’s goddank reserveren voor ons en zodoende werden Tommy en Aart begin december gebracht! Ondertussen hebben wij al een hoop lol gehad en blijft dochter altijd enthousiast als wij thuis komen: Kijk mama, daar staat Tommy/Aart!
Wij genieten ook volop. Ze zijn ondertussen 4 maand hier en ze passen echt zo goed bij ons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Re: Tommy en Aart, alles wat wij hadden gehoopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:01

Wat super dat jullie weer saampjes kunnen genieten!

Wat een heerlijke boeven

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:00

Wat leuk!
En zo zie je maar dat droomplekjes voor oudere pony’s toch echt wel bestaan!
Lekker genieten met zulke brave pony’s icm kleine kinderen, prachtig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:04

Wat een leukerds <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:12

Wat een lieve snoetjes hebben ze zeg, en kijk je dochter ook eens genieten. Wat een rijkdom zo <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:02

Marigold schreef:
Wat leuk!

Wij zijn echt oude paarden mensen. We hebben in januari 2021 echt met pijn in ons hart onze 4 paarden weg gedaan. Maar het paste echt niet meer bij ons. We zijn opeens met een stal minder gevallen die wij vanwege een agrarische bestemming niet direct opnieuw mochten opbouwen (nog steeds niet overigens) We hadden dus geen plaats meer voor hun, behalve dag en nacht zonder beschutting buiten maar dat hoort natuurlijk niet. Er liepen 2 erg jonge dieren bij met een stevig karakter die alles in discussie trokken. Iets waar ik van hou, maar ik had echt de tijd niet om mij daar grondig mee bezig te houden. Dus ondertussen had ik ook al een mep in mijn gezicht geïncasseerd tijdens het bekappen. Het was echt einde verhaal voor ons. 3 zijn er verkocht, de 4de is geadopteerd door een bokker waarvan ik zelfs durf te zeggen dat hij het daar beter heeft dan bij ons. Hij ligt echt goed in die groep.

Maar ondertussen had ik al 12 jaar eigen paarden gehad. 10 jaar in eigen beheer. We bleven maar malen en zeggen: Wij missen het zo. Vlak voor wij Tommy en Aart tegen kwamen vroeg ik aan mijn man: Wat missen wij eigenlijk aan die paarden? We deden er namelijk nauwelijks iets mee. Dus wat trekt ons er zo in aan. En vooral: Wie missen wij? Wij hadden namelijk al meerdere paarden gehad. Daar kwamen altijd dezelfde 2 namen naar boven: Suzy en Nynke.

Afbeelding

Ingeslapen met een maand uit elkaar eind 2017 door ouderdom. En toen hebben wij gezegd: Ja, er mogen nog pony’s komen. Geen paarden meer. Maximum 2, oudere pony’s waar je nog wat mee kan. Maar die je in de winter bij slecht weer ook rustig kunt laten staan. Waar je niets mee hoeft te doen. Die tussen de schapen kunnen lopen en die super zijn met kindjes. En zodoende kwamen deze 2 voorbij :) Geen paarden meer voor ons, enkel nog oude pony’s :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:25

Is je ene paard, dat als veulen zo ongelukkig terecht kwam, ook goed terecht gekomen? Of is dat het geadopteerde paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:52

Pippin is verkocht geweest naar Duitsland. Hij kwam 100% zuiver uit de klinische keuring. Heb wel keurig zijn verhaal mee gegeven en het laatste wat ik er van heb gezien was dat hij was beleerd en het best wel goed deed. Zijn moeder staat in Nederland en zijn half zus staat nog in België. Het geadopteerde paard was mijn voormalig rijpaard. Hij staat nu bij een bokker die er af en toe mee rijd, 24/7 buiten bij nog een oudere ruin en een jonge ruin.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:12

Wat een heerlijke bolletjes en dat grijze snoetje! Mooi om te lezen hoe jullie elkaar echt gevonden hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:22

Moestuin schreef:
Marigold schreef:
Wat leuk!

Wij zijn echt oude paarden mensen. We hebben in januari 2021 echt met pijn in ons hart onze 4 paarden weg gedaan. Maar het paste echt niet meer bij ons. We zijn opeens met een stal minder gevallen die wij vanwege een agrarische bestemming niet direct opnieuw mochten opbouwen (nog steeds niet overigens) We hadden dus geen plaats meer voor hun, behalve dag en nacht zonder beschutting buiten maar dat hoort natuurlijk niet. Er liepen 2 erg jonge dieren bij met een stevig karakter die alles in discussie trokken. Iets waar ik van hou, maar ik had echt de tijd niet om mij daar grondig mee bezig te houden. Dus ondertussen had ik ook al een mep in mijn gezicht geïncasseerd tijdens het bekappen. Het was echt einde verhaal voor ons. 3 zijn er verkocht, de 4de is geadopteerd door een bokker waarvan ik zelfs durf te zeggen dat hij het daar beter heeft dan bij ons. Hij ligt echt goed in die groep.

Maar ondertussen had ik al 12 jaar eigen paarden gehad. 10 jaar in eigen beheer. We bleven maar malen en zeggen: Wij missen het zo. Vlak voor wij Tommy en Aart tegen kwamen vroeg ik aan mijn man: Wat missen wij eigenlijk aan die paarden? We deden er namelijk nauwelijks iets mee. Dus wat trekt ons er zo in aan. En vooral: Wie missen wij? Wij hadden namelijk al meerdere paarden gehad. Daar kwamen altijd dezelfde 2 namen naar boven: Suzy en Nynke.

[ [url=m/XqiARa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ingeslapen met een maand uit elkaar eind 2017 door ouderdom. En toen hebben wij gezegd: Ja, er mogen nog pony’s komen. Geen paarden meer. Maximum 2, oudere pony’s waar je nog wat mee kan. Maar die je in de winter bij slecht weer ook rustig kunt laten staan. Waar je niets mee hoeft te doen. Die tussen de schapen kunnen lopen en die super zijn met kindjes. En zodoende kwamen deze 2 voorbij :) Geen paarden meer voor ons, enkel nog oude pony’s :D

Het is net dát verschil, of je in de ochtend toegehinnikt wordt, of niet.
Snap het wel.
Leuke keuze en de kinderen kunnen er veilig mee opgroeien, heel waardevol!
Misschien de ene ook nog voor een wagentje? En de andere als hand pony mee ofzo.
Zoveel leuks verzinnen en zonder veel leuks zijn de ponys even zo goed happy samen op de wei.
Veel geluk met je oude bessies!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:46

Moestuin schreef:
Pippin is verkocht geweest naar Duitsland. Hij kwam 100% zuiver uit de klinische keuring. Heb wel keurig zijn verhaal mee gegeven en het laatste wat ik er van heb gezien was dat hij was beleerd en het best wel goed deed. Zijn moeder staat in Nederland en zijn half zus staat nog in België. Het geadopteerde paard was mijn voormalig rijpaard. Hij staat nu bij een bokker die er af en toe mee rijd, 24/7 buiten bij nog een oudere ruin en een jonge ruin.

Wat fijn dat jullie paarden zo goed terecht gekomen zijn. Ook Pippin. En helemaal tof dat deze bolletjes ook zo'n paradijsje hebben gevonden