Zo langzaam aan ben ik er eindelijk aan toe, een eigen paard! Ik ben op dit moment aan het afstuderen, heb de afgelopen jaren al wat kunnen sparen en zal vanaf september 2022 in de mogelijkheid zijn om bij geschikte paarden te gaan kijken.
Nu heb ik jullie hulp nodig, ik wil mij graag goed voorbereiden voordat ik in de praktijk op zoek ga naar een paard. Ik zou graag tips en aanbevelingen van ervaringsdeskundigen krijgen van paarden(rassen) die goed bij mijn eisen aansluiten.
Het paard moet zowel bij mij passen (1.69m en stevig) als mijn zusje (1.82m en heel slank). Het moet een echte allrounder zijn/worden. Voor mij vooral recreatief en grondwerk en misschien mennen, mijn zusje heeft ook wedstrijd ambitie (basissport dressuur en evt. springen/eventing lage klasse).
Waar ben ik naar op zoek vanaf september?;
- een grof gebouwd paard +/- 1.65m (1.60 t/m 1.68)
- GEEN fries (kruising eventueel)
- Karakter moet stoer, koel en nuchter zijn van nature. Hoeft niet gelijk 'doodbraaf', wel fijn als je dat er van kan maken voor hopelijk vele buitenritten in de toekomst.
- ik houd wel van aparte kleurtjes, maar een ras waarin je alleen 'gewone bruine/zwarte/vos' paarden hebt mag ook aangeboden worden

Tot nu toe heb ik op mijn lijstje de volgende rassen staan: Noriker (sportieve type), Irish Draught, Normandische Cob, Freiberger (eigenlijk iets te klein).
Ik hoor graag van jullie wat je mij zou adviseren!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Dino_xHi