Wij verzorgen momenteel een aantal pony's voor iemand anders. Dat gaat hartstikke leuk. Voordat ik moeder werd heb ik zelf paarden gehad, ik ben er dus niet onbekend mee. Mijn dochter vind het ook erg leuk maar we missen meer autonomie. Vooral ik eigenlijk.
Zij past nu nog op een kleine variant shetlander, een grote variant zit ook goed. Maar daar zal zij uitgroeien natuurlijk. Ik zou het niet erg vinden om dan te gaan kijken naar een grotere pony en dan de ander aan te houden. Ik zou het dan ook prima vinden om opzoek te gaan naar een leuk ruitertje die kan komen verzorgen. Maar iets houdt mij tegen.
Momenteel zou ik misschien terecht kunnen op een weiland bij wat andere pony's. Dat is voor de pony zeker ideaal. Anderzijds zijn we dan weer niet gewoon lekker ''alleen'', het is er altijd wat druk met iedereen die voor de pony's komen. Allemaal eigen kinderpony's en mijn dochter en ik zijn meer op onszelf. Zij neemt wel eens een vriendinnetje mee maar dat vindt ze dan wel druk genoeg. Dus dan ben je gauw gericht op een pensionstal of manege (dat laatste zou dan wel weer leuk zijn om zo toch ook te kunnen lessen e.d voor haar, met vriendinnen)
En dan de prijsverhoudingen van tegenwoordig. Ik ben er al een hele tijd uit en ik vind het echt bizar wat een kinderpony doet als het gaat om prijs. Voor een shetlander kom ik geen leuke pony tegen onder de 1000 euro. Hierom twijfel ik ook of ik niet beter voor een grotere variant kan gaan, dan maar wat meer budget vrij maken. Dochter is zelf gek op shetlanders dus als het aan haar ligt dan koopt ze er een. Maar ik vind het ontzettend lastig om een makke en lieve shetlander te vinden voor een normale prijs. Ik ben er zelfs tegengekomen voor 1500 euro.
Denk gerust even mee want zoals je ziet veel twijfels en gedachten en zo kom ik er niet uit. Ik moet óf mijn idee van de huidige marktprijs gaan bijschaven óf ergens toch maar wachten of....