Ik zocht naar een manier om mijn bezorgdheden te delen met andere paardgezinde mensen en zo kwam ik hier terecht.
Om te beginnen, zal ik de situatie schetsen (sorry voor het lange verhaal

Ik merk vandaag dat ik nog steeds de motivatie, moed, ... niet heb om écht met mijn paarden bezig te zijn. Na school doe ik wat ik moet doen en bereid ik alles voor voor de volgende ochtend. Verder ben ik niet echt veel met de paarden bezig (behalve soms een opflakkering bij goed weer). Het werk wordt me stilaan te veel en ik vind het minder leuk, soms zelfs frustrerend dat ik het elke dag allemaal "moet" doen (je kan ook niet anders). Echter ben ik heel gehecht aan mijn paarden en vind ik het moeilijk om de keuze te maken ze weg te doen, mijn oudste merrie heb ik inmiddels 18 jaar. De jongste is 2 en past qua karakter helemaal bij mij.
Het tweede probleem dat zich voordoet, is dat ik me inmiddels heel geïsoleerd voel thuis. Ik heb geen paardenmensen rondom mij om samen dingen te doen, te leren, ... Ik doe in principe alles alleen. Ook dit begint zwaar te wegen. Een bijrijder/verzorger zoeken probeer ik al een hele poos, maar helaas lijkt dat precies een onbegonnen zaak. Zoals iedereen wel weet, is paarden houden ook een dure hobby. En die centen zijn soms moeilijk bij elkaar te krijgen. Lessen zitten er dus voorlopig ook niet in.
Ik sta dus momenteel voor de keuze: mijn huis verkopen (zware lening op m'n eentje) en geen plek voor de paarden. Mijn paarden wegdoen (minder maandelijkse kosten), maar een lege tuin met alles ingericht voor mijn paarden. Ik krijg het gewoonweg niet over mijn hart omdat ik zo gehecht ben aan paarden hebben. Al zolang ik rondloop op deze aardbol, heb ik paarden gehad (ben nu 29). Mocht ik het huis verkopen, dan zou ik heel misschien 1 paard ergens kunnen stallen en kleiner gaan wonen. Maar ik weet niet of het een garantie zal zijn dat ik dan mijn passie terugvind. En dat vind ik heel moeilijk te accepteren.
Kortom ik loop dus steeds na te denken over alternatieven, dingen die ik kan doen. Maar het is moeilijk te voorspellen hoe het zal uitdraaien en of ik uiteindelijk het terug leuk ga vinden.
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n dip? Hebben jullie ooit weleens voor de keuze gestaan om (een van) je paard(en) weg te moeten doen omwille van mentale/financiële problemen?
Ik hoor het graag!
Liefs,
Mij