Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:57

Hoi!

De titel zegt het al...

Wie verzorgt jouw paarden die aan huis staan (!), wanneer je weg bent?

Ik spreek vooral over vakanties die langer dan 1 à 2 weken duren.
Hebben jullie familie/vrienden die inspringen, of vragen jullie een professionele oppas (ivm herkennen ziektesymptomen etc.)?

Ben benieuwd naar jullie oplossingen!
Mijn familie/vrienden zien dit namelijk slechts voor een weekendje weg zitten, dus zit even met de handen in het haar omdat ik niet iedereen bij m'n paarden vertrouw en dit de eerste keer is dat ik wat langer weg ga van huis en paarden.

Brainless

Berichten: 29842
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:00

Niet.
Vroeger stonden mijn paarden vol-pension en kon ik gewoon weg (dan had ik een vriendin in huis die de huisdieren deed).
Nu ga ik af en toe een kortere periode weg en doet mijn vriendin de paarden en/of mijn jongste dochter.
Die doen dan ook de hond en katten.

Langer dan een (korte) week gaan wij nooit weg, is echt geen doen met meerdere dieren.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-04-22 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:02

Vrienden. En er is een Facebook groep voor paardenoppas in natura.Voor mensen die in ruil voor gratis vakantie op dieren passen. Nog geen gebruik van gemaakt. Ik kan ook nog oproepje doen op mijn werk. Dat is iets vertrouwder dan Facebook.
Wellicht dit jaar paarden in vakantie opvang (iemand suggesties in Brabant of omstreken?). Paarden zijn mijn grootste zorg. Rest beesten hebben minder aandacht nodig

Dennis

Berichten: 31521
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:03

Idd, niet :') .
M'n man wel, ik blijf lekker thuis.

Kan ze slecht uit handen geven, en met werk kan ik ook echt niet zomaar een week (en zeker niet meer) weg.

Euridicey

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:06

Ik zou familie of vrienden op mijn huis en paarden laten passen denk ik.. Met een uitgebreide uitgeschreven instructies :p

siskeh
Berichten: 8686
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:06

In de meeste gevallen niet inderdaad.. ik weet niet over hoeveel dieren het gaat, maar ik weet ook dat er paarden zo een tijdje bij een pensionstal komen te logeren..

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:07

Euridicey schreef:
Ik zou familie of vrienden op mijn huis en paarden laten passen denk ik.. Met een uitgebreide uitgeschreven instructies :p


Ja, haha. Met verzoek iedere dag filmpje appen zodat je zelf kan checken of het echt goed gaat. Dat is wel handig in dit mobiele tijdperk

Thorn2006

Berichten: 880
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:13

Leerlingen, ze maken er al ruzie om wie hier in huis mag. Paar jaar geleden kon ik dat ook niet maar andere mensen moeten het ook kunnen leren en genieten van ons fijne plekje.
Maar hier gaan we niet langer weg dan 14 dagen en ik kan overal mee kijken maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Mungbean

Berichten: 35877
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:14

Ik heb het probleem zelf niet, maar op de pensionstal waar ik stond kwamen regelmatig vakantiepaarden.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:15

Mijn stiefvader komt dan homesitten, maar dit is voornamelijk voor de honden.
In de zomermaanden kun je ze gemakkelijker ergens in weidepension zetten. Dan is het juist water controleren en toestand checken. Heb je in straat geen eigenaars zitten ? Is misschien ook eens een idee om daar te horen of ze dit zien zitten.

Bloemetje75
Berichten: 2022
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:18

Mijn dochter blijft dan thuis. Paar jaar terug toen we 5 weken met hele gezin gingen, zijn de paarden naar een medefjorden-houder geweest die ook mijn jongste heeft beleerd voor de koets. Ze konden zo ingeschaard in zijn kudde.

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:23

Niemand. Vroeger kon ik mijn ouders vragen maar die zijn zelf niet meer zo fit. Dus lange vakanties zitten er niet meer in.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:24

Mijn moeder. Wij staan met onze 4 paarden op een pensionstal, maar afgezien van het hooi is het volledig "doe het zelf"-principe. Normaal gesproken heb ik de volledige zorg over de paarden, ik ben er iedere dag. Maar in geval van vakantie neemt mijn moeder de boel volledig over, zelfde met dagen dat ik écht niet kan.

Qimm

Berichten: 15271
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:25

Mijn moeder past op als we wat langer weg zijn. Voor een weekend doet mijn buurvrouw het. Bevalt al jaren goed.

CoRiNa1983

Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:26

Mijn broer en zijn gezin zorgen voor de paarden, staan niet direct aan huis maar wel volledig in eigen beheer. De schoonvader van mijn broer zorgt voor de paarden als mijn broer niet kan.

Mijn schoonmoeder zorgt voor de kat die thuis blijft.

En de hond gaat altijd mee.

Poosje81
Berichten: 21242
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:42

Niemand, we gaan gewoon niet samen of als gezin weg, eigenlijk onmogelijk. Vooral voor mij mbt de paarden.
Dus nu gaan we apart weg (lees manlief) en ik ga hooguit een keer een weekend eruit.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:44

Ik heb een fantastische moeder die mijn paarden verzorgd. Ivm hoefbevangen kan ik ze ook niet zomaar op gras zetten. Dus een afgepast dieet 365 dagen per jaar.
Mijn moeder helpt vaker en weet alles over ze en ik laat ze dan ook met een gerust hart achter.
Wij gaan meestal 1 week per jaar.

cheybinky

Berichten: 865
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:53

Wij gaan hier niet langer dan 5/7 dagen weg, en dat maar 1x per jaar en dan doet mijn moeder de paarden. Die komt hier dan in huis. Verder maximaal een nachtje dan springt mijn bijrijder bij.

tootje71

Berichten: 5138
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Wie zorgt voor je paarden (aan huis) als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:59

Niemand, wij gaan niet op vakantie, mochten we een dagje weg zijn dan doet mijn buurvrouw ze eten geven.