Hier weer een topic van mijn kanjer Nero. De afgelopen periode zijn we allemaal nieuwe avonturen aan gegaan en ik hoop dit jaar nog veel meer met hem te kunnen doen. Het doel dit jaar is genieten van elkaar en samen leuke avonturen tegemoet gaan.
Wij volgen 1x per 2 weken springlessen sinds eind vorige jaar en dat bevalt heel goed. Sinds kort zijn we ook al echt aan het springen (weliswaar maar 1 hindernis haha) maar ook daar is het doel rust, vertrouwen en plezier dus we hebben oneindig veel variaties met cavaletti gedaan om voldoende vertrouwen te kweken bij Nero. Hij vindt het echte springen enorm leuk en is echt super braaf en gehoorzaam. Heel fijn voor zijn ontwikkeling.
Ook zijn we al een aantal keer in het bos geweest wat hij super leuk vindt! En ik ook

En we zijn nu 2x officieel gestart in het L2. Hij doet het super. We hebben een aantal keer op vreemd terrein geoefend om hem goede ervaringen te geven en nu met de wedstrijd merk ik ook geen spanning bij hem.
De eerste wedstrijd was hij super ontspannen en relaxed en vandaag begonnen we heel relaxed maar Nero is soms nogal een hete en dat kwam in het losrijden weer een beetje naar boven. Dan is hij super scherp en staat hij echt aan. Dit heb ik beter onder controle leren houden door de springlessen maar vandaag namen we dat ook een beetje mee in de proef. Is niet erg, leren we weer van!
Nou bij deze wat foto’s en video’s van onze avonturen

Training thuis januari 2022

Cavaletti arbeid

Bosritje samen met paps

Eerste wedstrijd
Wedstrijd vandaag

Video van de proef (en uiteraard is het allemaal nog niet perfect, we gaan voor de ervaring)
Dit was het weer, een blik in het leven van Nero en mij

Tot de volgende keer