Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:13

Muze schreef:
Dat kan natuurlijk ook.
Ik had m wel gezien online. leuk dier.
Maar denk dat een Engels volbloed mij net iets té is..


Ik zou als je er 1 ziet juist gewoon eens gaan kijken. Die horror verhalen kloppen echt niet of zijn van mensen die iets kochten omdat het goedkoop was en niet omdat het bij hen pastte. Je kan ze ook niet allemaal op 1 grote hoop gooien.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:22

Als ik wat passends zie sta ik daar zeker voor open hoor.
Nu even omstandigheden waardoor de zoektocht even op pauze moet, al had ik wel 4 kanshebbers.
Even zien hoe t loopt.

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:07

Lieser schreef:
Belker schreef:
Voor de bokkers die op zoek zijn naar braaf en vriendelijk Er staat een 20 jarige freibergerruin te koop. Leuk sympathiek dier. Eigenaar heeft lichamelijke problemen.

Ik pb je :)


Ben ik ook benieuwd naar.
Volgende maand moet ik voor onze 18-jarige ruin toch ook maar een advertentie zien te maken en ik vind het erg moeilijk. Nog nooit een paard verkocht. Ik hoop dat ik hier dan ook tips mag vragen of is daar nog een ander topic voor, bv. mensen die hun paard willen verkopen?
Ik denk ook het eerst maar op de Bokt-markt te proberen, Marktplaats zie ik niet zo zitten. Ik vind een goed, betrouwbaar adres belangrijk en hier kan je nog wat informatie vinden. Klopt dat idee?

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:39

Wellicht kan je hier al wat over hem delen, je weet nooit wie er meeleest en precies datgene zoekt?

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:02

Muze: graag maar ik weet niet precies hoe ver ik daarbij mag gaan. Ik ga proberen een paar filmpjes in mijn profiel te zetten dan kan ik daarnaar verwijzen tot ik wat in elkaar heb gezet. Moet dat eerst uitzoeken en momenteel erg druk privé.

Het is een Belgische Warmbloed ruin, 18 jaar, zwart, 1.76. Hij is mensgericht en vriendelijk in de omgang. Hij is voorwaarts en licht aan de hulpen en reageert goed op gewichtshulpen. Je moet dus recht zitten anders merkt je dat direct. Hij schrikt niet gauw, is vergevingsgezind bij een foutje. In de bak kan er ook wel een meer beginnend ruiter op maar niet als enige ruiter. Hij gaat graag naar buiten, is dan alert en ziet alles, heeft dan zekere ruiter nodig die leiding geeft zodat hij bij wat nieuws daarop kan vertrouwen. Niet bokken of steigeren of er tussenuit knijpen. Kent hij de route dan reageert hij al snel veel minder. Hij houdt graag het tempo erin maar luistert goed. Hij heeft L2 met winst gelopen maar niet meer echt geschikt voor wedstrijden, hooguit een keertje voor de leuk. Hij is niet zo stabiel in de aanleuning en dat ziet de jury niet graag. Achtergrond ga ik toelichten. Kan best een klein sprongetje maken en vind dat ook wel leuk maar zeker geen springtalent, ook weinig gedaan.
We hebben nu echt te weinig tijd en energie meer voor hem terwijl hij nog zo graag loopt. Overigens is hij wel braaf als hij een tijdje niet gereden wordt, zo opstappen.

Zonnebloem24
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:25

Zouden jullie een 9-jarige die anderhalf jaar geleden rx is goedgekeurd opnieuw laten keuren?

3heathcliff5
Berichten: 480
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:41

Zonnebloem24 schreef:
Zouden jullie een 9-jarige die anderhalf jaar geleden rx is goedgekeurd opnieuw laten keuren?

In ieder geval klinisch en foto’s laten beoordelen door eigen DA. Als ik het paard verzekerd wil hebben gaat ie ook opnieuw op de foto.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:15

Hoe is het markt nu? Toen ik kocht drie jaar geleden was het erg prijzig maar ik zie nu weinig interessant op sporthorses.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:19

Prijzen zijn nog stabiel. Bijna Aalles wat goedkoop aangeboden word is vooral 'troep' (let op ik zeg bijna!)


(We zitten bijna op pagina 500!)

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:24

Als er nu staat normaal prijscategorie, wat moet ik dan aan denken? Ik zoek tussen 10-20k.

Oskarrino
Berichten: 814
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:44

Phonix schreef:
Als er nu staat normaal prijscategorie, wat moet ik dan aan denken? Ik zoek tussen 10-20k.


Ik vind dit hoge prijsklasse, Maargoed ik zoek ook geen sportpaard bijvoorbeeld…. Dus is net denk ik watvoor paard je zoekt…

Ik ben een recreatieve ruiter dus zoek voornamelijk braaf, afstamming hoeft niet. Mijn budget is tot €7000 en dat vind ik normale prijs… Maargoed misschien voor een andere verkoper vinden ze het weer laag…

Zonnebloem24
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:01

Phonix schreef:
Als er nu staat normaal prijscategorie, wat moet ik dan aan denken? Ik zoek tussen 10-20k.

Persoonlijk zie ik normale prijsklasse tot zo'n 15k dus met jouw budget zou ik daar zeker op reageren.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:14

Kwa verkoop is het ook lastig wij hebben bijv een top brave merrie die en goed in de sport is en elite etc en voor een vinden wij normale prijs (20-25 )maar komen ontzettend veel mensen op af die liever de helft willen uitgeven. En helaas ook kijkers gehad die blijkbaar alleen wouden uitproberen en niet echt koop intentie hebben, dat hebben we nog nooit eerder gehad.

Als je dan kijkt wat er nu te koop is lijkt het ook niet geweldig. Veel dieren met maren en opmerkingen. Maar wellicht valt me dat nu gewoon meer op.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:09

Ja dat is wat ik zie Seven, heel veel bagger. Of niet helemaal gezond of gewoon niet fijn lopen en dat wordt best een prijs. Helaas heb mijn huidige paard heel veel van het budget opgegeten dus moet even doorsparen denk ik.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:39

Ja dat inderdaad 1 ruin was helemaal wat er werd gezocht geweldig leuk dier leuk bewegen, leuk karakter en alles leeknte passen tot we naar 4 x tussendoor vragen het keuringsrapport kregen pfff dat was niet best. Zowel rug als half allerlei bemerkingen remodeleringen en andere problemen. En dat was geen paard van 20.000.

Niet leuk zo iets zoeken

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:52

Maar zo’n paard verkopen ze toch ook nooit voor dat geld?

Babootje

Berichten: 26431
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:48

Seven schreef:
Als je dan kijkt wat er nu te koop is lijkt het ook niet geweldig. Veel dieren met maren en opmerkingen. Maar wellicht valt me dat nu gewoon meer op.


Maar niet alle maren en opmerkingen hoeven een probleem te zijn. Ligt ook een beetje aan de leeftijd van het paard natuurlijk.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 12:18

Je zou denken van niet nee, marjan

Ja natuurlijk ligt het aan de bemerking, de leeftijd, africhting etc en een helemaal schoon 1tjes paard zijn er maar weinig. Ik vind een chipje op een gunstige plek ook geen probleem maar een rug met zoveel remodelering op zowat elke wervel met nog geen 5 jaar nee laat maar

Babootje

Berichten: 26431
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:58

Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik heb mijn paard -onbeleerd- gekocht met 3 met op 1 plek onder het zadel twee uitsteeksels die elkaar een beetje raakten met iets activiteit. Toen een classificatie KS 3. Toch gekocht omdat het advies van de veearts acceptabel was. Klinisch geen enkele reactie. Maar vond het wel spannend.
Hij is nu 7 is bijna Z1 uit en een half jaar geleden de foto's nog eens opnieuw gemaakt. Daaruit bleek de classificatie verminderd (er was geen activiteit meer). Dan is het ook weer een ander verhaal.
Maar het hangt ook wel af van de plek. KS net achter het zadel zou ik niet doen.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:19

Maar die kocht je vast niet voor meer dan 20k

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:26

Dat hebben wij inderdaad ook gehad paard was verbeterd op de rug dus het kan zeker maar geen zekerheid en die was inderdaad 5500 das wel wat anders dan 20 plus :D

Bij dit paard was het en hals en rug zowel onder het zadel als er achter. Die kreeg over alles ook een 3 a 4 maar vonden wij en ook dierenarts best wel positief gepunt ;)

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:44

MyWishMax schreef:
Muze schreef:
Dat kan natuurlijk ook.
Ik had m wel gezien online. leuk dier.
Maar denk dat een Engels volbloed mij net iets té is..


Ik zou als je er 1 ziet juist gewoon eens gaan kijken. Die horror verhalen kloppen echt niet of zijn van mensen die iets kochten omdat het goedkoop was en niet omdat het bij hen pastte. Je kan ze ook niet allemaal op 1 grote hoop gooien.


AMEN
Wil je nergens toe dwingen maar generaliseren is nooit verstandig inderdaad. Niet voor mensen ook niet voor paarden.

Zonnebloem24
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:34

Ik heb waarschijnlijk mijn paard gevonden, had een zoekopdracht geplaatst en daar reageerde iemand op die haar paard nog niet in de verkoop had.
Proberen voor komende week een keuring te plannen en dan ophalen! *\o/*

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:18

Ik wist bijna zeker dat ik niet meer aan een paard zou beginnen en had de zoektocht op een laag pitje staan om na te denken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar ik heb een paard gevonden *\o/*
Wel alles waar ik niet naar op zoek was :+

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:47

Spannend Zonnebloem !

Gefeliciteerd Tieme *\o/* . En vertel, wat zocht je, wat heb je :) ?