Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem24
Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:47

Nee dat lijkt me logisch dat je bij een paard in de prijsklasse van een paar duizend niet kunt vragen of ze een paar duizend willen zakken.
Vond het zelf ook vervelend dat iemand kwam kijken bij mijn paard terwijl haar budget schijnbaar 3k onder mijn vraagprijs zat. Begon ze pas over na de bezichtiging en mijn paard zat al in de lagere prijsklasse dus zonde van mijn tijd.
Mijn budget is 15k, vraagprijs voor het paard dus 17k.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:52

Je kan het vragen. De mijne was toen 19k bleek dus achteraf toen ik had gereden…..duurder dan de tussenpersoon had gezegd als indicatie en ik kon 15k uitgeven en is 16k geworden ook op stukje gunnen.

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:04

ikke schreef:
vidya schreef:
Wat fijn om te zien dat sommige echt hun topper vinden!

Helaas heb ik na vorige afkeuring niet weer een paard gevonden waarvan ik dacht :yes, dit is m!

Wel weet ik het gevoel die ik moet hebben en dat is : ik wil hier nooit meer vanaf.

Paarden zijn ook wel echt duur tegenwoordig. Ik heb gewoon een goed budget (10k ong) en een prachtig huisje vind ik zelf ;)

Nu nog een braaf beessie!

Ach, je moet er net bij uit komen en een beetje paard kunnen lezen vanaf een foo. Lukt niet altijd, maar sommigen roepen het door de foto heen :j


Of juist op de foto totaal niet aanspreken. :') de drie die uit de tijd komen van advertenties met foto's vond ik niet zoveel aan qua foto's. Waren meer voordeel van de twijfel. Allemaal wist ik bij 1e keer kijken dat ze het waren.
En waren ze dus heel anders in het echt. Ik hecht dus weer geen waarde aan de foto's, behalve hopelijk een beetje de bouw kunnen zien maar dat was ook niet perse bij allemaal.
Als de advertenties voldoen aan de eisen en telefoongesprek klinkt goed (ook wat er niet gezegd wordt) gaan we kijken en zien we het wel.

Wij hebben wel eens gehad dat ze op zo'n prijs geen 2500 euro konden zakken. Maar wij hebben uiteindelijk maar toegegeven en dus meer uitgegeven. Soms lukt en soms niet.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:13

Zonnebloem24 schreef:
Nee dat lijkt me logisch dat je bij een paard in de prijsklasse van een paar duizend niet kunt vragen of ze een paar duizend willen zakken.
Vond het zelf ook vervelend dat iemand kwam kijken bij mijn paard terwijl haar budget schijnbaar 3k onder mijn vraagprijs zat. Begon ze pas over na de bezichtiging en mijn paard zat al in de lagere prijsklasse dus zonde van mijn tijd.
Mijn budget is 15k, vraagprijs voor het paard dus 17k.


Ik zou het in die ordergrootte zeker aangeven :j

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:34

Zonnebloem24 schreef:
Ik heb een leuk paard gezien, maar zit eigenlijk 2k boven budget en moet nog gekeurd worden.
Zit alleen te dubben of ik toch gewoon mijn interesse toon, mijn budget aangeef en dan vraag of dit haalbaar is. Ik zou wel graag willen kijken, maar niet voor die prijs dus zonde van ieders tijd anders.
Paard staat wel al 3 maanden te koop en is al eens in prijs gezakt.
Wat vinden jullie?


Gewoon proberen
Niet geschoten is altijd mis

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:35

Zonnebloem24 schreef:
Nee dat lijkt me logisch dat je bij een paard in de prijsklasse van een paar duizend niet kunt vragen of ze een paar duizend willen zakken.
Vond het zelf ook vervelend dat iemand kwam kijken bij mijn paard terwijl haar budget schijnbaar 3k onder mijn vraagprijs zat. Begon ze pas over na de bezichtiging en mijn paard zat al in de lagere prijsklasse dus zonde van mijn tijd.
Mijn budget is 15k, vraagprijs voor het paard dus 17k.


Zou het proberen
15 k is ook geld

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:37

Ik heb in een soortgelijke prijscategorie ongeveer eenzelfde soort bedrag "af kunnen dingen", puur op basis van gunning. Zou het gewoon proberen!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:12

Zonnebloem24 schreef:
Nee dat lijkt me logisch dat je bij een paard in de prijsklasse van een paar duizend niet kunt vragen of ze een paar duizend willen zakken.
Vond het zelf ook vervelend dat iemand kwam kijken bij mijn paard terwijl haar budget schijnbaar 3k onder mijn vraagprijs zat. Begon ze pas over na de bezichtiging en mijn paard zat al in de lagere prijsklasse dus zonde van mijn tijd.
Mijn budget is 15k, vraagprijs voor het paard dus 17k.



Ik zou het ook proberen! Mijn paard stond voor 15k te koop en mijn budget was 13k. Ik heb uiteindelijk 15,5k betaald voor paard plus alle (o.a. op maat gemaakte) spullen waaronder een stuk of 6 dekens, dressuurzadel, springzadel, hoofdstel en een doos vol peesbeschermers/springschoenen. Ik had natuurlijk naast budget voor een paard ook budget voor spullen, dus kon die mooi bij elkaar leggen :D Het paard werd mij ook gegund door de vorige eigenaar en ze wilde graag dat ik hem kon kopen. Succes!!

Nienke1979
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:23

Zonnebloem24 schreef:
Nee dat lijkt me logisch dat je bij een paard in de prijsklasse van een paar duizend uur niet kunt vragen of ze een paar duizend willen zakken.
Vond het zelf ook vervelend dat iemand kwam kijken bij mijn paard terwijl haar budget schijnbaar 3k onder mijn vraagprijs zat. Begon ze pas over na de bezichtiging en mijn paard zat al in de lagere prijsklasse dus zonde van mijn tijd.
Mijn budget is 15k, vraagprijs voor het paard dus 17k.

Zeg nooit nooit
Vorige maand een merrie gekocht voor iemand
Budget was 2,5 K en ze zat met vraagprijs er nog 1,5 K boven.
Die 1,5K er af kunnen krijgen
Merrie toont haar karakter zoals ik haar daar graag zie en de merrie ook heb ingeschat (braaf).

Doppers
Berichten: 467
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:03

Zonnebloem24 schreef:
Ik heb een leuk paard gezien, maar zit eigenlijk 2k boven budget en moet nog gekeurd worden.
Zit alleen te dubben of ik toch gewoon mijn interesse toon, mijn budget aangeef en dan vraag of dit haalbaar is. Ik zou wel graag willen kijken, maar niet voor die prijs dus zonde van ieders tijd anders.
Paard staat wel al 3 maanden te koop en is al eens in prijs gezakt.
Wat vinden jullie?


Zoals hier al gezegd wordt ligt het aan de prijs. Mijn budget was 15k met een beetje rek erin. Uiteindelijk nog 2,5k van vraagprijs afgekregen… Kijk als het gaat om vraagprijs van onder de 10k vind ik het weer anders. Dan is 2k procentueel gezien vrij veel.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:02

De vorige (die afgekeurd werd) had ik eigenlijk gekocht 2k boven mijn budget. Voor een te gek paard vind ik het overbrugbaar.

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:37

Ik kan ook weer voorzichtig op zoek…
Moet wel zeggen dat de glitter er behoorlijk af is op dit moment.

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:43

Alja schreef:
Ik kan ook weer voorzichtig op zoek…
Moet wel zeggen dat de glitter er behoorlijk af is op dit moment.

Wat balen Alja.
Ik zag dat S. S!llem uit Brummen een bruine te koop heeft staan.

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:48

Belker schreef:
Alja schreef:
Ik kan ook weer voorzichtig op zoek…
Moet wel zeggen dat de glitter er behoorlijk af is op dit moment.

Wat balen Alja.
Ik zag dat S. S!llem uit Brummen een bruine te koop heeft staan.

Die vind ik veelste duur en sinds november in Nederland.
Dan zou ik straks een duur paard hebben die miss ook nog zomerexceem gaat ontwikkelen, dat risico is mij te groot

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:56

Wist ik niet. Vraagprijs is mij ook niet bekend. Dat stukje over net geimporteerd wist ik niet.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:17

Ik ga ook heel rustig op zoek naar die ene spelt in de hooiberg voor mezelf.

Wellicht weet iemand iets wat kan passen

Merrie of ruin
Minimaal 1.66
4 -10 jaar
Dressuur of allround
Body, grootramig dressuur paard met genoeg lengte
Makkelijk bewegen met bij voorkeur veel zweefmoment.
Braaf, werkwillig, mensgerichte, een pleaser.

Ik wil er graag dressuur mee rijden, een buitenrit kunnen maken, wellicht WE kunnen starten, makkelijk naar les kunnen en bij voorkeur alleen kunnen laden of in ieder geval heel makkelijk te laden.

Nienke1979
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:47

Belker schreef:
Alja schreef:
Ik kan ook weer voorzichtig op zoek…
Moet wel zeggen dat de glitter er behoorlijk af is op dit moment.

Wat balen Alja.
Ik zag dat S. S!llem uit Brummen een bruine te koop heeft staan.

Zou je een link voor mij hebben ?

Tango1979

Berichten: 2528
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:41

Ik heb helaas in Januari mijn grote vriend moeten laten inslapen na anderhalf jaar tobben.

Ik wil in de loop van het jaar rond gaan kijken naar een nieuwe, maar vind het lastig hoor. Ik wil liever niet particulier kopen ivm consumentenbescherming.

Wat zoek ik:
4 a 8 jaar
Lichte voorkeur ruin
Rond de 1.65
KWPN type, wellicht Gelders of Duits bloed. Hoeft geen super beweger te zijn, wel correct. Doel is leuk richting M/Z trainen en wat wedstrijden starten. Verder ook lekker het bos in.
Niet ril, koel karakter

Ik zit qua budget rond de 12 a 15k te denken. Maar vraag me af in hoeverre dit haalbaar is? Heeft iemand ervaring met prettige professionele verkopers?

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:39

Cheyenne heeft een super leuke gelderse vos .
Of ie groot genoeg is moet je even vragen

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:35

Tango er staat een elite merrie op sporthorses die aan je eisen voldoet

Donkere vos van ik dacht dreamboy

dazai
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: Leersum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:56

Hoi hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar een paardje en waarschijnlijk gaat mijn zoektocht me nu ook richting België leiden. :):) Dit wordt minstens 2.5 uur rijden, dus ik vroeg me af hoe anderen dit gedaan hebben? Eerst kijken, tweede afspraak maken en dan nog een keer gaan voor keuring en meenemen? Alles gelijk doen? Meer afspraken?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:58

Doen wat goed voelt voor jou. Ik heb 1x gekeken en wist dat dit het was. Dus afspraak voor keuring gemaakt en paar dagen na de keuring opgehaald omdat er eerder niemand mee kon :+

Dit is overigens mijn nieuwe paard <3 Een 4 jarige Belgische merrie
Afbeelding

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:45

dazai schreef:
Hoi hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar een paardje en waarschijnlijk gaat mijn zoektocht me nu ook richting België leiden. :):) Dit wordt minstens 2.5 uur rijden, dus ik vroeg me af hoe anderen dit gedaan hebben? Eerst kijken, tweede afspraak maken en dan nog een keer gaan voor keuring en meenemen? Alles gelijk doen? Meer afspraken?

Gewoon in de auto stappen en er naartoe rijden? Als je het van ver wil halen, zul je er iets voor over moeten hebben.
De tweede keer was trouwens om d'r op te halen.

Cjuan
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:49

paljaslaura schreef:
Doen wat goed voelt voor jou. Ik heb 1x gekeken en wist dat dit het was. Dus afspraak voor keuring gemaakt en paar dagen na de keuring opgehaald omdat er eerder niemand mee kon :+

Dit is overigens mijn nieuwe paard <3 Een 4 jarige Belgische merrie
[ [url=m/teXc74.png]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!!

Mo_Noah

Berichten: 29
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:05

dazai schreef:
Hoi hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar een paardje en waarschijnlijk gaat mijn zoektocht me nu ook richting België leiden. :):) Dit wordt minstens 2.5 uur rijden, dus ik vroeg me af hoe anderen dit gedaan hebben? Eerst kijken, tweede afspraak maken en dan nog een keer gaan voor keuring en meenemen? Alles gelijk doen? Meer afspraken?

Ik heb dat ook een keer gedaan: eerste keer kijken en erg enthousiast, vervolgens de keuring gepland en direct een vrachtwagentje gehuurd (toen nog geen eigen vervoer) om 'm mee te kunnen nemen.
Helaas bleek de keuring niet goed en dus voor niks helemaal die kant op met het vervoer, dure les maar daar doe je dan niks aan! Dat is het risico van zo ver weg, maar dat kan natuurlijk net zo goed ook wel goed gaan.