Droes... Ik trek het niet meer, geen einde in zicht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juniper

Berichten: 1579
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Droes... Ik trek het niet meer, geen einde in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:07

Jammer dat je hem moet verkopen, maar tegelijkertijd een top prestatie om zo'n veulen te fokken. Ga je de merrie in de toekomst nogmaals laten dekken?

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Droes... Ik trek het niet meer, geen einde in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:33

Wow wat een plaatje

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:37

SeaSide schreef:
Ik heb inmiddels knappe Chase te koop gezet, een dubbele keuze maar voor iedereen handiger en beter.

Ik heb toch even getwijfeld of er een een mogelijkheid was om hem aan te houden als dekhengst, maar met alle kids en ook trainingspaarden die hier inmiddels weer staan is het gewoon niet handig.
Ik wil het risico niet nemen dat er iets gebeurt ondanks dat hij zelf echt een heel gaaf karakter heeft.

https://www.bokt.nl/markt/ad/517673/roc ... gst-veulen


Is het niet een leuke hengst voor iemand die echt met rockies fokt? Ene leonie geloof ik heeft een aantal rocky hengsten zou je eens kunnen benaderen als je geen idee hebt wie ik bedoel moet ik even van onze stalklant gegevens vragen haar veulen is door een hengst van haar gefokt

SeaSide

Berichten: 2354
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 22:42

Maartje1990 schreef:
SeaSide schreef:
Ik heb inmiddels knappe Chase te koop gezet, een dubbele keuze maar voor iedereen handiger en beter.

Ik heb toch even getwijfeld of er een een mogelijkheid was om hem aan te houden als dekhengst, maar met alle kids en ook trainingspaarden die hier inmiddels weer staan is het gewoon niet handig.
Ik wil het risico niet nemen dat er iets gebeurt ondanks dat hij zelf echt een heel gaaf karakter heeft.

https://www.bokt.nl/markt/ad/517673/roc ... gst-veulen


Is het niet een leuke hengst voor iemand die echt met rockies fokt? Ene leonie geloof ik heeft een aantal rocky hengsten zou je eens kunnen benaderen als je geen idee hebt wie ik bedoel moet ik even van onze stalklant gegevens vragen haar veulen is door een hengst van haar gefokt



Leonie heeft de vader van Chase, voor NL fokkers is hij daarom denk ik minder interessant. Voor fokkers buiten NL weer wel, maar vind het zelf nog wel een stap om hem op een internationale site te zetten.

Ik probeer het eerst nog eventjes in Nederland.

Wel ontzettend bedankt voor het meedenken!

SeaSide

Berichten: 2354
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 22:45

juniper schreef:
Jammer dat je hem moet verkopen, maar tegelijkertijd een top prestatie om zo'n veulen te fokken. Ga je de merrie in de toekomst nogmaals laten dekken?


Voorlopig ga ik zelf met haar rijden en evt starten want ze kan heel gaaf lopen (ondanks de extra gang heb ik daar Dressuur matig geen "last" van met haar).

Heb haar bewust nu jong gedekt, om nu te kunnen rijden en genieten de komende jaren en dan als ze ouder is kan het altijd nog.



Wel heb ik hier nog 1 merrie staan (rosa), die we overwegen te laten dekken in het voorjaar. Medisch hebben we alleen een heel vreemd jaar met haar achter de rug, waardoor ik haar nog wel wil laten nakijken voor we dat gaan doen.