Buitenritten...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23317
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 09:44

Hoe verloopt jullie planning van buitenritten? Door het bos? Park? Spreken jullie ergens af? Picknickmandje mee? Hoe gaat dat bij jullie in zijn werk? Route afspreken of gaat dat 'tijdens de rit'?

BoktVerlaten
Berichten: 447
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:50

Ik ga meestal naar het zelfde bos en ik ken daar de meeste routes. Ik besluit ter plekke wel welke route ik neem.
Ik kijk in de ochtend naar buienradar en dan gaan…. Ik ga niet in het weekend, dan is het zo druk op de parkeerplaatsen.
Ik rijd meestal een ritje van 2 uur, ik neem niets mee (alleen sleutels, telefoon, penning en mesje)
Soms gaat er iemand mee maar meestal ga ik alleen.
Het is gewoon een onderdeel van de training en het wekelijkse programma.

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:57

Ik bedenk op stal waar ik zin in heb en stap op en rij t bos in, heerlijk :D terplekke verzin ik de route.

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:00

miccamaaike schreef:
Ik bedenk op stal waar ik zin in heb en stap op en rij t bos in, heerlijk :D terplekke verzin ik de route.


Dit inderdaad. Wel een beetje afhankelijk van de tijd die ik heb, maar gewoon gaan.
Toch wel een voordeel om het bos/duin op 5 minuten stappen te hebben

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:02

Trailer nodig om naar het bos toe te gaan.

Pak ik het bos dichtbij dan zie ik wel welk pad ik neem,ben er toch wel bekend.

Ga ik bv naar Appelscha dan probeer ik wel aan een route te houden want het is daar veel groter en ken er niet alle paden.

Eten doe ik thuis wel.

Euridicey

Berichten: 703
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:07

Ik zorg dat mijn paard heeft gegeten en gedronken van te voren en ikzelf ook. (altijd even naar de wc gaan!!!) dan stap ik gewoon op en rijden we het bos in. Als ik samen wil met iemand spreken we vaak af op de stal waar ik sta.
Ik neem altijd mijn telefoon en mijn pasjes, met daarin mijn identiteitsbewijs. Voor het worst case scenario :)

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:09

Meestal rijd ik met iemand samen van stal, we beslissen op dat moment pas welke kant we op gaan. Soms een uur en soms 2 uur weg. In juni gaan we een dag op pad dat staat gepland al. Ik neem normaal alleen mijn telefoon mee verder niets. We vertrekken vanuit stal, 300 meter en je zit in het bos/heide.

Kaatastrof

Berichten: 6281
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:14

Als ik hier alleen ga buitenrijden plan ik op voorhand welke route ik ga doen. Ik ken alles hier gewoon vanbuiten. Het gebeurd zelden dat ik tijdens het rijden mijn planning wijzig, tenzij er bepaalde omstandigheden zijn (bv. onlangs zag ik op een pad in de verte mensen wandelen op een smal stuk, ik wist dat ik net op een ongelukkig moment daar te paard ging zijn en dat ze moeilijk aan de kant konden, dus heb ik de route van de straat genomen :) ).

Als ik met vrienden ga rijden doe ik meestal een langere rit en plan ik het ietsje meer uit. Maar wederom ken ik alle baantjes hier in de buurt. Met de rijvereniging vroeger deden we altijd wel ergens een picknick. Dat namen we mee in zadeltassen. We zorgden er voor dat iedereen wel een halster en een touw meehad en dan gingen we gewoon ergens in een weiland zitten oid. Heerlijk ;) Hier in de buurt heb ik een restaurantje waar ik mijn paard kan vastmaken, dat is daar speciaal voorzien omdat de eigenaar zelf in de paarden zit.

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Buitenritten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:27

Ik rijd altijd alleen, sinds kort met mijn 5jarige de bossen in. Mentaal is dat erg zwaar voor hem dus we houden de rondes nog kort. Ik kies dus een korte, 'standaard' ronde waarin ik steeds meer meters ga draven met hem. Pasgeleden onze eerste stappen galop gezet in het bos, dus dat voegen we ook toe!
Ik ken eigenlijk elk pad hier in de verschillende bossen, ik ken ook de sluiproutes, dus ik weet altijd wel een leuk rondje te maken. Maar voor de komende maanden houden we het rondje ongeveer 20 minutjes en is het nog erg geplant.
Met andere paarden heb ik altijd wel een route in mijn hoofd, maar dan ga ik toch eens naar links ipv naar recht en reed ik vaak even om om over boomstammen te springen\bergjes mee te pakken.