Jaja, ik ga minder paarden houden, Oeps weer 1 erbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lightninggg

Jaja, ik ga minder paarden houden, Oeps weer 1 erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 20:34

Tja, de bedoeling was om onze paardengroep flink te reduceren. We gingen enkel nog paarden verkopen. Althans dat was de bedoeling, totdat ineens Quin terug in mijn leven kwam :=

Quin stond hier in het najaar van 2020 om zadelmak te maken en toen voelde het al heel speciaal. Ik genoot van elke moment met haar en wist toen al dat het moeilijk ging worden om haar terug te geven aan haar eigenaar. In december was het zover en moest ik haar met tranen in de ogen laten gaan.

Nog elke dag vroeg ik me af hoe het met haar ging tot de eigenaar mij begin februari belde met de vraag of ze niet terug in training mocht komen want ze was niet zo braaf. Geen probleem, tuurlijk mocht Quin terugkomen.

De eerste week dat Quin terug was ben ik alleen met haar gaan wandelen, verder gaf ik haar tijd om terug wat te wennen. Na een week gingen we het echte werk terug oppakken. Ik merkte dat ze meer gespannen was dan ik gewend was maar de klik en dat speciale gevoel was er nog steeds.

Het plan van de eigenaar was om haar na x aantal tijd te verkopen maar de gedachte om haar een 2de keer te verliezen kon ik niet aan. Ik bracht een bod uit en tot mijn grote vreugde heeft de eigenaar mijn bod aanvaard *\o/*

Quin is een dressuurpaard en ik ben een springruiter dus uiteraard heeft ze ondertussen ook leren springen. Nooit gedacht dat ik ooit een dressuurpaard zou kopen en dus ook absoluut geen idee wat de toekomst gaat brengen maar 1 ding is zeker. Het is een toekomst met mijn mooie, fantastische Quin.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manubres

Re: Jaja, ik ga minder paarden houden, Oeps weer 1 erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:37

Wat een leukerd!! Eentje die ook kan springen zo te zien!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:42

Goed geminderd inderdaad :') Maar ‘t is wel een knappe dus dan is het zeker geoorloofd <3
En daarnaast is het ideale aantal paarden om te hebben n+1, waarbij n staat voor het aantal dat je al hebt :j :D

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 20:46

AnnickT schreef:
Goed geminderd inderdaad :') Maar ‘t is wel een knappe dus dan is het zeker geoorloofd <3
En daarnaast is het ideale aantal paarden om te hebben n+1, waarbij n staat voor het aantal dat je al hebt :j :D

Ondertussen ook 1 verkocht dus het aantal blijft gelijk :o en nog 1 die op proef gaat dus misschien kunnen we toch nog minderen

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:06

Lightninggg schreef:
AnnickT schreef:

Ondertussen ook 1 verkocht dus het aantal blijft gelijk :o en nog 1 die op proef gaat dus misschien kunnen we toch nog minderen

Missie geslaagd dan zou ik zeggen :D

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:29

Schitterend paard, veel plezier samen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:29

AnnickT schreef:

*\o/* :+ werkt dat zo? Whaha

Ts leuk paard hoor :D springt nog best leuk zo'n dressuurpeerd

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:36

Die kan wel hoger dan de B in het springen :+

Veel plezier met dit leuke dier! En ja... Als je ooit zegt: 'ik ga hobby x uitdunnen', dan is dat al het recept tot mislukking :P

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:43

Leuk dier, Is deze nu pony maat of echt paard? Veel plezier met haar.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:09

Had dit ook... welkom donnas moeder Kiki :D

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 13:19

Secretly schreef:
Leuk dier, Is deze nu pony maat of echt paard? Veel plezier met haar.

Euhm, ze is 1m67 :j
For Romance x Gribaldi
Momenteel nog wat schraal maar dat komt helemaal goed.
Vandaag krijgt ze al een massage en ook haar tanden zijn al nagekeken. Dressuurtraining van vandaag was ook echt super, mijn dressuurlesgeefster is helemaal fan van haar.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:04

Lightninggg schreef:
Euhm, ze is 1m67 :j
For Romance x Gribaldi
Momenteel nog wat schraal maar dat komt helemaal goed.
Vandaag krijgt ze al een massage en ook haar tanden zijn al nagekeken. Dressuurtraining van vandaag was ook echt super, mijn dressuurlesgeefster is helemaal fan van haar.

Snap ik wel :D is ook een tof diertje :D

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:18

Hahaha mooi verhaal. Dan is het gewoon meant to be, toch? Ik snap dat wel. Zo kwam er hier vorig jaar ook eentje ter correctie. Staat er nog steeds, maar al weer een behoorlijk tijdje van mij :D Soms heb je dat gewoon met een dier. Lekker van genieten!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:19

Wat herkenbaar :o
Heerlijk toch zo’n hobby.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:30

Heerlijk verhaal <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:04

AnnickT schreef:

Sorry voor het omhoog schoppen van het topic hiervoor, maar: _O-

Ontopic: knap paard, TS!

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 23:58

Hoe gaat het ondertussen met Quin. Tja, uitstekend zou ik zo zeggen. Ondertussen springen we regelmatig de top 10 binnen op 1m15 niveau en mogen we in de eventing al weer de overgang maken naar het M. Quin gaat dus ook van start op het bk 6 jarige eventingpaarden begin augustus. We zijn ook van plan om dit jaar 1 embryo uit Quin te spoelen want de interesse in Quin wordt elke keer groter en ik wil haar echt niet verkopen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat minder paarden houden is overigens ook grandioos mislukt :') Na Quin zijn er nog 5 paarden bij gekomen en daar komen binnenkort nog eens 2 veulens bij :=