Naar aanleiding van mijn topic van Tess mijn mini post ik er toch ook maar een van dam.
Hij is een bruine springefokte KWPNer van (net) 14 jaar oud.
Dit is meneer:

Momenteel rijden wij per dag verschillend. De ene dag is hij heel braaf, wil graag werken en doet ontzettend zijn best.
De dag erop is schrikkerig, niet fijn op hulpen en niet voorwaarts te krijgen (behalve als we weer eens vliegen

Na een aantal maanden boeken we eindelijk vooruitgang en krijgen we beide meer zin om te rijden.
Naast rijden doen we ook nog weleens aan grondwerk om daar ook respect te krijgen en geven, en om overal te kunnen groeien.
Ik weet dat ik niet de beste ruiter ben, we lessen regelmatig en ik sta zeker open voor opbouwende feedback!
Ik voel dam goed aan op zijn schrik momenten, maar sta soms niet sterk genoeg in mijn schoenen om hem volledig aan te pakken. Dit gaat goed vooruit door het lessen!
Ooit willen wij een B proef rijden met winst, maar dit hoeft niet morgen al te zijn.

Dit waren wij in mei:
En dit was een ruime week geleden:
Ik accepteer op dit moment geen kritiek op wat ik zeg, het verzoek is om mijn video's zonder geluid te luisteren

Ik heb soms wat minder fut om hem te rijden, omdat ik weet dat hij zijn momenten heeft. Ik probeer mezelf daar nu echt overheen te zetten, omdat hij zo lief is de laatste tijd, en we gewoon vooruitgaan. Maar soms voel ik me echt een complete beginner.
We horen graag jullie tips, hopelijk komen jullie ons volgen de komende tijd