Mijn haflinger heeft een beste vriendin, een connemara. En ik kan altijd zo genieten van hun vriendschap. Het grappige is dat ze al eens 2 x 6 maanden bij elkaar op het land hebben gestaan en toen zeker geen vrienden waren. Nu 1,5 jaar geleden zijn ze (met 9 andere) in een groepsstal getrokken en sinds dag 1 is het dikke mik.
En ik vind het heerlijk om te zien dat ze echt fan van elkaar zijn. Roxy is geen allemansvriend en is zeer kieskeurig wie in haar ruimte mag komen. Haar vriendin is de enige die zonder uitnodiging in haar ruimte mag komen en ze staan bijna altijd samen. Als er 1 wilt eten maar de ander niet, staat de ander naast de ruif te soezen.
Ik krijg dagelijks heerlijke foto's dat ze samen liggen te slapen of ze paddock onveilig maken. Vooral de connemara hinnikt nog wel eens naar de mijne als we staan te poetsen of huhuut als we langslopen.
Ze kunnen gelukkig ook heel goed zonder elkaar, maar het is zo ontzettend schattig.
Ik vind het zo ontzettend leuk dat mijn pony een echt maatje heeft, dat uit de groep er 1 heeft die ze echt het aller aller leukst vind. Er zijn er nog een paar die ze mag, maar dit is echt haar allergrootste vriendin.

Genieten jullie ook zo van de vriendschap van je paard?