Een hoop werk aan de winkel met de merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 09:50

Woensdag is Bep, ze noemen we haar, hier aan gekomen. Donderdag en vrijdag heeft ze aan de longe gelopen met bijzet teugels. Zaterdag alleen aan de longe en zondag was ze vrij, ze heeft toen lekker een paar uur in de paddock gelopen.
Gister heb ik op haar gereden en ze is teugelkreupel als de pest. Vooral in stap. Met draven kleine korte pasjes en in de verplichte houding lopen zonder rug gebruik.
Heerlijk om zo verreden paard weer op te lappen. Over een paar weken/maanden is het een heel ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 10:06

Ben blij voor het paardje dat er idd mensen zijn die er lol in hebben zo'n diertje weer op te lappen. Anders was het waarschijnlijk heel anders met haar afgelopen.... Veel succes met je nieuwe paardje! (foto??)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:26

ja, heel veel succes en plezier he!!
laat het even weten hoe het gaat

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:01

Ik hoop voor je dat je dat teugelkreupel lopen eruit kan krijgen want dan is niet zo makkelijk meer afgeleerd als ze dat eenmaal doen en dan ook doorhebben dat het wel makkelijk is om onder het werk uit te komen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 21:21

Deze teugelkreupelheid krijg ik er wel uit. Heb erger gezien een meegemaakt. Eerst weer vertrouwen laten krijgen met de hand en veel ontspannings oefeningen doen. En met een goede instrukteur die zeer bekend is met dit soort paarden, lukt dat heel best.